שתף קטע נבחר

מגלה הגז: "מיליארדרים גוזלים את הציבור"

יוסי לנגוצקי, האיש שאחראי לתגליות הגז בתמר ובדלית, תוקף את יצחק תשובה ו"נובל אנרג'י": "כל חיי שאפתי לגלות נפט לרווחת מדינת ישראל ואזרחיה, אבל אני בוש ונכלם מההתנהלות של אנשים שבזכות התגלית הזאת הפכו למיליארדרים ומנסים לגזול מהציבור את זכותו ליהנות מרווחי הגז

יצחק תשובה וחברת "נובל אנרג'י", בעלי הזיכיון על קידוחי הגז "תמר" ו"דלית" בים התיכון, מותקפים מזווית חדשה ולא צפויה: יוסי לנגוצקי, הגיאולוג שגילה את תגליות הגז.

 

 

לנגוצקי, ששדה הגז "תמר" קרוי על שם נכדתו ושלדבריו, הוא זה שהכניס את "דלק" ו"נובל" לקידוח, הופיע בכנס של הקרן החדשה לישראל, שנערך היום (ב') בתל אביב ושדן בויכוח סביב פעילות ועדת שישנסקי הבודקת האם להעלות את התמלוגים שחברות הגז צריכות לשלם למדינה תמורת השימוש בגז.

 

"אני גאה להצהיר שכל חיי שאפתי לגלות נפט לרווחת מדינת ישראל ואזרחיה", אמר לנגוצקי, "הייתי מאושר לגלות שהמסע הכמעט נואש לגילוי גז הסתיים באבחת חרב נואשת ומוצלחת, ושכיום אנחנו צועדים בדרך להיות מעצמת גז. אבל אני בוש ונכלם מההתנהלות של אנשים שבזכות התגלית הזאת הפכו זה עתה להיות מיליארדרים ומנסים לגזול מהציבור את זכותו ליהנות מרווחי הגז.

 

"אני מעריך את החברות על הסיכון שלקחו אבל הם קיבלו את הזיכיון על מגש של כסף. אני פניתי ליצחק תשובה ולחברת "נובל" והצעתי להם להצטרף לחיפושים, מבלי שיצטרכו לשלם כמקובל את הוצאות גיבוש הפרוספקט (המחקר - ת.ג.) שמומנו בלעדיהם. כעת, הם מנסים להפחיד ולאיים ולהטות את מקבלי ההחלטות באמצעות שימוש נלוז ביח"צנים ואף פנייה למדינות זרות (ארצות הברית) נגד האינטרס הציבורי".

 

"אני קורא להעלות את התמלוגים על הגז, "הוסיף לנגוצקי. "מדובר ביישום של המלצות של וועדות מקצועיות מתחילת העשו,ר שקראו לבחון מחדש את מדיניות התמלוגים ולא התממשו בגלל החלטתו התמוהה של רוני בר און בהיותו שר התשתיות, לפתוח את הים לגורמים שהפכו את הגז למנגנונים ליצירת הון, עוד לפני שהיה ברור אם יש שם גז בכלל. כיום, תסתכלו על המפות ותראו: הכול תפוס, מי שירצה להצטרף עכשיו לקידוחים, אין לו מקום".

 

יצוין כי חברת "דלק" הוזמנה להשתתף בכנס אך לא שלחה נציגים. גורמים בסביבתו של תשובה מסרו ל-ynet כי החליטו שלא להשתתף בכנס כיוון שהרגישו שמדובר בכנס מוטה שמסקנותיו הוחלטו מראש ולכן לא היה טעם להגיע אליו.

 

משותפויות הגז נמסר בתגובה: "מדובר בכנס חד צדדי ופופוליסטי, שתכניו סומנו מראש, ולא בכדי נמנעו מומחים רבים מהשתתפות בבמת ההתלהמות וההסתה בחסות הקרן החדשה. עצוב לראות עוד מחזה של פופוליזם נמוך, שטחי ומבייש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קידוח תמר
צילום: אלבטרוס
צילום: לואיז גרין
יצחק תשובה
צילום: לואיז גרין
מומלצים