שתף קטע נבחר

שלום עוקף את נתניהו מימין: בעוד שבועיים נבנה

ערב לפני תחילת השיחות עם הפלסטינים בשארם א-שייח, ערך המשנה לראש הממשלה מפגן כוח בכנס פעילי ליכוד. הוא התייחס לאפשרות להמשיך את הקפאת הבנייה ואמר כי "אנחנו כאן כדי לומר בצורה ברורה - 10 חודשים עברו וחלפו"

בזמן שבשארם א-שייח משלימים את ההכנות לפגישתם מחר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא הפלסטיני, אבו-מאזן, שיגר הערב (יום ב') השר סילבן שלום עקיצה מרומזת לעבר נתניהו - והביע התנגדות נחרצת להמשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות מעבר למועד שנקבע בהחלטת הממשלה.

 

"אנחנו 17 שנה אחרי אוסלו. דגל ההתיישבות תמיד היה בראש התורן ונמשיך להניף אותו", אמר שלום בכנס פעילי ליכוד שנערך ביוזמתו, לרגל השנה החדשה. "התנגדתי להקפאה ואמרתי שאי אפשר יהיה לחזור ממנה. אנחנו עומדים בדיוק במצב שחזיתי. הדרישות של אבו-מאזן לא מתקבלות על הדעת. אנחנו כאן כדי לומר בצורה ברורה: 10 חודשים עברו וחלפו".

 

שלום תקף בעקיפין גם את חלק מחבריו לממשלה, שהציעו לחדש את הבנייה בהתנחלויות באופן חלקי בתקופת ניהול המגעים עם הפלסטינים. "בחיים הציבוריים יש גם שכר וגם עונש. אומרים על ליכודניקים שהם מצביעים מהבטן, אך כשפעלנו נכון זכינו, וכשלא - הפסדנו. ליכוד שבונה בגדול הוא ליכוד שמנצח בגדול".

 

על ההצעות שהועלו לבנות רק בגושי ההתנחלויות הגדולים, אמר שלום: "האם אנו נשרטט במו ידינו את הגבולות שמהם יתחיל המשא-ומתן ונחליט איזה יישובים ייעלמו מהמפה? זה הליכוד? בשביל זה הגענו לשלטון? לא באנו להיות אפיזודה חולפת".

 

שלום ביקש להעביר לנתניהו מסר ואמר כי "אנו שולחים את ברכתינו ומחזקים אותך. הצלחתך היא הצלחתנו. עליך לשמור על הדרך. כולנו מאוחדים לשמור על הקואליציה שצריכה להישאר, כי אני לא רוצה לחשוב על מה יקרה כשהראשון יעזוב. בעוד 13 יום נבנה - בגלל שאנו מאמינים בזכות שלנו".

 

אל עמדתו של שלום הצטרף יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שאמר בכנס: "אלוהים שבשמיים, חטאנו לפניך כשהקפאנו את החיים והבנייה ביהודה ושומרון. אני פונה לנתניהו ואומר: אנחנו מימינך. עלייך להגיד לעולם שנבחרנו לצמיחה, לבנייה ולהגנה על ארץ ישראל".

 

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, אמר מצדו באירוע כי "כל זמן שהפלסטינים עושים שימוש בפליטים כמכשיר פוליטי לא יושג שלום.

הקהילה הבינלאומית חייבת ללחוץ עליהם לחסל את מחנות הפליטים, שכן כל דרישה לזכות השיבה, פירושה איום קיומי על מדינת ישראל". הוא חתם את דבריו בברכה: "לשנה הבאה בירושלים השלמה".

 

השר יוסי פלד היה גם הוא מתון יותר בהתבטאויותיו, ואמר הוא "מאחל לראש הממשלה שיביא הסכם שלום בר-קיימא לעמנו, הסכם עם הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי שיביא לקץ הסכסוך".

 

עם זאת, ציין כי "יש ממשלה בירושלים וצריכים להתקיים בה תהליכים מסודרים של קבלת החלטות תוך שיתוף השרים. אני קורא לרשות הפלסטינית לבוא לשולחן ללא תנאים מוקדמים". באשר להקפאה, קבע פלד כי היא "מסתיימת ב-26 בספטמבר".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סילבן שלום. "מאוחדים לשמור על הקואליציה"
צילום: ירון ברנר
ח"כ אלקין. "חטאנו כשהקפאנו"
מומלצים