שתף קטע נבחר

המסחר בבורסה בת"א הסתיים בירידות שערים

ת"א 25 ירד ב-0.20%, ת"א 100 ירד ב-0.30%, תל-טק איבד מערכו 0.35% ונדל"ן השיל 0.34%. ספן זינקה ב-16.67 לאחר שדיווחה על הסכם לרכישת 10% מרישיון "שרית"

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב מתנהל היום (ג') בירידות שערים, למרות עליות השערים אמש בוול סטריט והרוח הגבית מאירופה ואסיה בשל הערכות צמיחה מפתיעות לטובה באירופה ונתוני מאקרו חיוביים בסין. המסחר במניית כלל פיננסים הופסק, לאחר שהחברה הודיעה כי בכוונתה לפרסם דיווח מהותי.

 

מדד תל אביב 25 ירד ב-0.20% לרמה של 1,179.16 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 0.30% לרמה של 1,093.85 נקודות, מדד תל-טק ירד ב-0.35% ל-227.50 נקודות ומדד נדל"ן ירד ב-0.34% ל-304.43 נקודות.

 

הדולר עלה היום ב-0.053% ושערו היציג נקבע על 3.772 שקלים, האירו עלה ב0.319% ושערו היציג נקבע על 4.8491 שקלים.

 

מדד נאסד"ק זינק אמש ב-1.9%, דאו ג'ונס התחזק ב-0.8% כאשר מי שהובילו את העליות היו בעיקר מניות הבנקים.

 

מחיר הנפט עלה אתמול ב-1% לרמה של 77.19 דולר לחבית. לאחר שביום שישי זינק מחיר הנפט ב-3% וסגר את השבוע שעבר בעלייה של 2.5%.

 

היום במסחר הנעילה בבורסה יזרימו תעודות הסל היצעים וביקושים בהיקף כולל של כ־550 מיליון שקל במסגרת עדכון המשקולות הרבעוני של מדדי המניות. עדכון זה יהיה הראשון מאז שינתה הבורסה בחודש יולי את כללי חישוב המדדים

 

בנק לאומי רכש באחרונה תעודת סל שורט על מדד תל בונד 40 המגלמת חשיפה של כ-110 מיליון שקל - כך נכתב בדו"חות הרבעון השני שפירסם הבנק בסוף אוגוסט.

 

הנציבות האירופאית העריכה אתמול כי כלכלת גוש האירו צפויה לצמוח השנה בשיעור של 1.7% כמעט כפול מכפי שצפו תחזיות קודמות, בעיקר הודות לצמיחה חזקה יותר בגרמניה בשנת 2009 רשמה כלכלת גוש האירו נסיגה של 4.1%.

 

הבורסה של תל אביב ננעלה אתמול גם כן בעליות שערים. מדד ת"א 25 ות"א 100 עלו בכ-0.5% ומדד הנדל"ן הוסיף 1% לערכו על רקע המומנטום החיובי בבורסות העולם.

 

רונן מנחם, מיחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, כתב היום, כי "כעת ברור יותר שקצב ההתרחבות הכלכלית בעולם נמצא בהאטה. כמו כן מתברר עד כמה ישראל מצטיירת טוב יותר בהשוואה למדינות רבות בעולם.

 

"לפי המדד המשולב של ארגון OECD, שירד 0.1% בחודש יולי, מתחזקים הסימנים להאטה כלכלית בחודשים הבאים במספר מדינות מפתח: קנדה, צרפת, איטליה ובריטניה (מדינות מפותחות ) וכן סין והודו (מדינות מתפתחות). שוקי המניות לא בהכרח מגיבים לנתונים אלו מיידית, אך אם התפנית השלילית תימשך, היא תורגש בהמשך גם בהם".

 

מניות במרכז

סקטור מניות הגז והנפט מרכז עניין רב מצד המשקיעים בימים האחרונים. מניית שמיר השקעות,שמרכזת את פעילותו של יולי עופר בתחום זינקה אתמול ב-36% על רקע הפרסומים כי היא מנהלת מגעים לרכישת זיכיונות לחיפושי נפט וגז גם בים. היום ירדה המניה ב-5.46%.

 

השלד הבורסאי ספן זינק אתמול ב-288% על רקע מגעים לרכישת 10% מהרישיון היבשתי "שרית" שבדרום, היום דיווחה החברה על הסכם רכישה. מניית החברה טיפה ב-16.67%.

 

שותפות החיפושים הזדמנות ישראלית דיווחה היום על היערכות לסקרים סייסמיים ברישיונותיה. משקיעי גבעות

ממשיכים להמתין לדו"ח הסופי על קידוח מגד 5 - שיפורסם מחר.

 

יחידות ההשתתפות של השותפות במאגר לוויתן, דלק קידוחים, אבנר ורציו רשמו אתמול ירידות שערים בין היתר על רקע הורדת ההמלצה מצד אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, ירון זר שקבע כי "עלות ההשתתפות בהגרלת לוויתן התייקרה".

 

אלביט הדמיה דיווחה אתמול על פרטי מיזוג פעילות הביומד שלה לשלד הבורסאי אנטר הולדינגס. 

 

מחזור מסחר חריג במניית דלק רכב של יצחק תשובה. גוף זר רכש מניות של החברה שבניהולו של גיל אגמון בהיקף של כמעט 100 מיליון שקל שנמכרו לו על ידי גוף מקומי. מניית החברה עלתה ב-2.12%.

 

חברת כלל ביטוח מציעה לרכוש את מניות כלל פיננסים תמורת 3.3 שקלים למניה במסגרת הצעת רכש מלאה המחיר מהווה פרמייה של 16% מעל מחיר המניה. כלל פיננסים הונפקה בשנת 2007 לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל במחיר של 10 שקל למניה.

 

שמועות באוסטרליה מקפיצות את חברת נופארם, מתחרתה האוסטרלית של מכתשים אגן בתחום הגנת הצומח. לפי דיווח באוסטרליין פיננשל ריויו, קרן פרייבט אקוויטי מעוניינת לרכוש את החברה. מניית החברה זינקה ב-6.4% בתגובה לדיווח.

 

ראסל אלוואנגר מנכ"ל טאואר שפע אתמול אופטימיות בכנס לאנליסטים ומשקיעים שערך בית ההשקעות Rodman & Renshaw. בין הדברים התייחס אלוואנגר לתוצאות הכספיות של טאואר לקראת הרבעון השלישי: "אנחנו מצפים ל-EBITDA של 50 מיליון דולר על הכנסות של 135 מיליון דולר". ברבעון השני של השנה רשמה טאואר הכנסות של 126 מיליון דולר ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים פחת והפחתות חד פעמיות) בגובה של 42 מיליון דולר. 

 

מניית מליסרון נכנסה אתמול לרשימת מעקב עם השלכות שליליות מצד חברת הדירוג מעלות על רקע העסקה לרכישת פעילותה של בריטיש ישראל שמגבירה לשיטת כלכלני מעלות את פרופיל הסיכון של מליסרון.  

 

פוטאש הודיעה אתמול (ב') למשקיעים כי היא מנהלת מגעים עם גורמים נוספים מלבד BHP ביליטון לגבי הצעת רכש. ההודעה מרמזת כי על מנת לרכוש את פעילות החברה, המתחרה בכיל תצטרך ענקית הכרייה BHP להגדיל את הצעת הרכש שלה שעומדת על 38.5 מיליארד דולר, אותה דחתה בחודש שעבר באומרה כי "ההצעה לא ראויה".

 

קרדן מסרה אתמול הודעה לבורסה בה טענה: דן פעלה באופן לא חוקי בדירקטוריון. קרדן ודן מחזיקות בחלקים שווים באמד. לטענת קרדן, דן הסמיכה דירקטור מטעמה לשמש נציג של כל דירקטוריון אמד באסיפות של החברה־הבת דן רכב.


פורסם לראשונה 14/09/2010 10:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבורסה בת"א
צילום: דנה קופל
מומלצים