שתף קטע נבחר

תובעת את מאוחדת: 'שלחו לאמי תוצאת בדיקת ההריון'

צעירה דתית מירושלים טוענת כי קופת החולים שלחה לאמה את תוצאות בדיקת ההריון שעשתה. בעקבות כך, נותקו יחסיה עם הוריה. מאוחדת ל"ידיעות אחרונות": "אין ספק שהתביעה תידחה על הסף"

צעירה ממשפחה דתית בירושלים, שקיימה יחסי מין, נחרדה לפני כחודש לגלות שסודה נודע לאמה: קופת החולים שלחה לאם את תוצאות בדיקת ההריון שעשתה. הצעירה, שהגילוי הביא לניתוק היחסים בינה לבין הוריה, תובעת את הקופה בסכום של 200 אלף שקל.

 

ביולי האחרון ניהלה הצעירה ‭(25)‬ מערכת יחסים ללא ידיעת הוריה, ובשלב מסוים חששה שנכנסה להריון. בעקבות זאת היא פנתה לסניף של קופת חולים מאוחדת בעיר כדי להיבדק, ושם הסבירו לה שהתוצאות יישלחו אליה לאחר כמה שעות בהודעת טקסט לטלפון הנייד שלה.

 

מכתב התביעה שהגיש לבית-משפט השלום בירושלים עו"ד איתן להמן עולה שהצעירה ידעה שמספר הטלפון של אמה נמצא במערכת של קופת החולים, ולכן הדגישה שאת התוצאות יש לשלוח אך ורק אליה. אולם להפתעתה קיבלה הצעירה שיחת נזעמת מאמה, לאחר שזו קיבלה בטלפון הנייד שלה את תוצאות הבדיקה של בתה.

 

"תוצאת הבדיקה הייתה שלילית, ומכאן שלולא התערבותה הפושעת של הנתבעת והפרת חובת הסודיות הרפואית, לא היה כל סיכוי שאמה של הנתבעת הייתה מקבלת מידע כלשהו על ענייניה הדיסקרטיים של התובעת‭,"‬ נאמר בכתב התביעה.

 

מקופת חולים מאוחדת נמסר: "אין ספק שהתביעה תידחה על הסף נוכח העובדה שרק המבוטחת עצמה קובעת עם רישומה לאתר האינטרנט של הקופה איך ולהיכן היא מבקשת לקבל תוצאות של בדיקות מעבדה‭." ‬


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התוצאות הגיעו לאמא?
צילום: Index Open
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים