שתף קטע נבחר

דווקא ביום הכיפורים: אחמדינג'אד יבקר בדמשק

בפגישה קצרה בת כמה שעות ידונו נשיאי איראן וסוריה בהתפתחויות, ככל הנראה על רקע המו"מ בין ישראל לפלסטינים

פסגת ציר הרשע ביום כיפור: נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, ייצא מחר לדמשק לפגישה עם הנשיא בשאר אסד. כך דיווחו הבוקר (יום ו') כלי תקשורת בטהרן. בהודעה שפרסמה לשכתו נמסר כי בדרך לעצרת האו"ם בניו יורק, יבקר הנשיא בסוריה ולאחר מכן באלג'יריה.

 

לפי הדיווח, ביקורו המפתיע של אחמדינג'אד יימשך רק כמה שעות ויעסוק בהתפתחויות במזרח התיכון וביחסים בין שתי המדינות. ההערכה היא כי ביקורו של הנשיא האיראני נערך גם על רקע פתיחת המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים. מקורות דיפלומטיים אמרו לעיתון הכוויתי "א-ראי" כי השניים ידונו גם בנושא תוכנית הגרעין האיראנית ובנושא עיראק.

 

ביקורו האחרון של נשיא איראן בדמשק נערך בפברואר, אז הבטיח לקדם מזרח תיכון חדש "מזרח תיכון חדש: בלי ציונים ובלי קולוניאליסטים".

 

באמצע החודש הבא אמור אחמדינג'אד להגיע לביקור רשמי גם בלבנון. הוא צפוי לסייר באזורים בדרום לבנון שנפגעו בתקופת מלחמת לבנון השנייה. מקורות איראניים אמרו לעיתון "אל-חליג'", היוצא לאור באיחוד האמירויות, כי הנשיא האיראני יישא נאום במגרש הכדורגל של בינת ג'בל,

שידעה קרבות קשים בין חיילי צה"ל למחבלי חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה.

 

על פי אותם המקורות, הנשיא האיראני יישא נאום במגרש הכדורגל של בינת ג'ביל. מדובר במקום בו נשא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, את נאום "קורי העכביש" במאי 2000, לאחר נסיגת צה"ל מדרום לבנון. עוד צפוי אחמדינג'אד לבקר בכפר מארון א-ראס הנמצא על גבול הצפון, שידע אף הוא קרבות קשים בין הצדדים. בכפר צפוי להיחנך מרכז היסטורי איראני.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא מתכוון לצום. מחמוד אחמדינג'אד
צילום: AP
מומלצים