שתף קטע נבחר

הראל לוי: "פרישה בעקבות ההפסד? מה פתאום"

אחרי ההפסד 3:2 לאוסטריה והנשירה מהבית העליון, המחבט מס' 2 מכחיש כי בכוונתו לפרוש. ביום ד' ההגרלה לעונה הבאה, בין האפשריות: הולנד, פורטוגל, סלובקיה ואוקראינה

להתעורר מהחלום. אחרי שלוש שנים בין 16 הנבחרות הגדולות בעולם, נבחרת הדייויס של ישראל נפרדה הערב (א') מהבית העליון. ההפסד הביתי 3:2 לאוסטריה מחזיר אותה למקום בו לא היתה מאז 2007, בית 1 האירופי-אפריקני.

 

אז נכון שבנבחרת נוהגים להגיד שאם אנחנו בבית העליון אז כנראה שזה מקומנו ואם אנחנו בבית אחר, כנראה ששם המקום שלנו. אבל אם לא להיות כנים וריאלים, עכשיו ישראל תהיה בבית ריאלי יותר למצבה בעולם, על פי דירוגי טניסאיה הבכירים.

 

אחרי שהתרגלנו בשנים האחרונות לשמות נוצצים מהטניס העולמי, דוגמת הצ'יליאני פרננדו גונסאלס, השבדים תומאס יוהאנסון ויונאס ביורקמן או הרוסים מראט סאפין ומיכאיל יוז'ני, עכשיו ניאלץ לפגוש שמות קצת פחות גדולים ולאט לאט נתרגל גם למציאות הלא נעימה הזו.

 

ביום רביעי הקרוב (13:30), במשרדי התאחדות הטניס הבינלאומית (ITF) בבריסל, תיערך לא רק הגרלת הסיבוב הראשון של הבית העליון ב-2011, אלא גם משחקי הבית האירופי-אפריקני אליו נשרה נבחרתנו. במקום לפנטז על מפגש מול אנדי רודיק, נובאק ג'וקוביץ', גאל מונפיס או דויד נלבנדיאן, למשל, נסתפק בשמות הרבה פחות גדולים.

 

ג'וקוביץ', רודיק ונלבנדיאן OUT, שמות פחות נוצצים IN

אחרי שלוש שנים בבית העליון ולא מעט בזכות חצי הגמר שלנו ב-2009 החלומית, ישראל תהיה בין ארבע המדורגות שיעברו אוטומטית את הסיבוב הראשון (ייערך במרץ 2011) ותצטרף ישירות לסיבוב השני (מאי 2011).

 

אז את שווייץ של רוג'ר פדרר או איטליה לא תוכל ישראל לפגוש, מאחר והנבחרות הללו יהיו מדורגות (הנוספת תוכרע לאחר סיום המפגש בין אוסטרליה לבלגיה), אבל כן תוכל לקבל אחת משמונה נבחרות אחרות, שיתמודדו ביניהן בסיבוב הראשון על הכרטיס לסיבוב השני.

 

האפשרויות הן: פורטוגל, סלובקיה, הולנד ואוקראינה (יתארחו בישראל) דרום אפריקה, פינלנד או סלובקיה (מפגש חוץ) ולטביה - אותה ישראל מעולם לא פגשה ואם זה יקרה לראשונה תיערך הגרלה לקבוע את המארחת.

 

מה צריך כדי לחזור למועדון הגדולות? לנצח קודם כל את המפגש במאי ואחריו את הפלייאוף מול אחת משמונה המפסידות של הסיבוב הראשון בבית העליון, במפגש מקביל לזה שהיה עכשיו מול אוסטריה. בקיצור, שני נציחונות ב-2011 והנבחרת הנוכחית תחזור לעונה נוספת בבית העליון.


נבחרת הדייויס מתקבצת סביב הראל לוי בזמנים הקשים (אורן אהרוני)

 

הדור הבא? אמיר וינטרוב עשוי להחליף את נועם אוקון

אחרי סיום חלום הבית העליון, החלו הדיבורים הרגילים על כך שהגיע סוף עידן ואולי הגיע הזמן להתחיל לבנות נבחרת חדשה לעתיד. הקפטן אייל רן כבר

הבהיר במסיבת העיתונאים בסיום המפגש כי "אלה השחקנים הכי טובים שיש לנו, הם הביאו אותנו למעמד הזה וכרגע רק הם יכולים להחזיר אותנו לשם. ננסה לשלב את הצעירים ככל שנוכל, אבל בכל רגע נתון, כרגיל, ישחקו רק הטובים ביותר".

 

אז כרגיל כבר יש כלי תקשורת שממהרים לדחוק את את הראל לוי הוותיק (32) החוצה, אבל המחבט מספר 2 השיב בהומור לאחר המשחק כי "יש לי עוד שמונה או 12 שנה לשחק". מאוחר יותר, ברצינות, הבהיר חד משמעית: "פרישה? מה פתאום".

 

מה שכן ייתכן הוא כי נועם אוקון, המחבט השלישי של ישראל ביחידים והשחקן החמישי הקבוע בעונות האחרונות, יפנה את מקומו בסגל לאמיר וינטרוב, על מנת להתחיל להכשיר את מה שמוגדר כ'דור הבא'. אבל בינתיים, כצעד ראשון, נמתין כולנו להגרלה ביום רביעי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הראל לוי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים