שתף קטע נבחר

שוב: עימותים בין פלסטינים למתנחלים בהר ברכה

לטענת המתנחלים, עשרה פלסטינים תקפו רועה צאן, כפרובוקציה על רקע עונת המסיק. מצה"ל נמסר כי המעורבים התפזרו ללא הפעלת כוח, מתיישב אחד נפצע קל

יום לאחר שהתעמתו בשומרון התסריט חוזר על עצמו: המתנחלים טוענים כי רועה צאן מגבעת רונן שהגיע היום (ג') עם עדר הצאן שלו להר ברכה, סמוך לשכם, הותקף על-ידי כעשרה פלסטינים. לעומת זה, פלסטינים מכפר בורין הסמוך טוענים כי מתנחלים החלו למסוק זיתים בשטח הכפר ויידו אבנים לעבר תושביו. כוח צה"ל פיזר את המעורבים בתקרית ללא צורך בהפעלת כוח. מהצבא נמסר כי הצדדים יידו אבנים זה על זה, ואחד המתנחלים נפצע קל.

 

המתנחלים הוסיפו כי כיתת הכוננות של היישוב הוקפצה למקום האירוע, והותקפה גם היא בידי הפלסטינים, וכי שניים מהמתיישבים נפצעו בהתקפה. לדברי המתנחלים, עונת המסיק טרם החלה, ובמקום המדובר אין כלל עצי זיתים, אך הפלסטינים כבר החלו ליצור פרובוקציות.


הסיפור חזר על עצמו. חיילי צה"ל באזור בורין, אתמול (צילום: AFP)

 

"זה היום השני ברציפות בו פורעים ערביים תוקפים ופוצעים מתיישבים יהודיים, ומוסיפים חטא על פשע כאשר הם מעלילים עלילות שאין להם שחר, על מנת להכפיש. על כוחות הביטחון לטפל במצב במהרה",

אמר ל-ynet ראש המועצה האזורית גרשון מסיקה.

 

אתמול נפצע רועה צאן שהגיע לאזור והותקף לטענת המתנחלים בידי פלסטינים מבורין. כוחות צה"ל שהוזנקו למקום הותקפו באבנים שיידו הפלסטינים, ורק לאחר שהכוח השליך רימון הלם נרגעו הרוחות. הפלסטינים ציירו תמונה הפוכה לפיה במהלך האירוע נעמדו שבעה מתנחלים על הגבעה המשקיפה לכפר, תוך שהם מכוונים נשק לעבר בתי הפלסטינים.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיילי צה"ל בעימות, אתמול
צילום: AFP
מומלצים