שתף קטע נבחר

אלפים בברכת כוהנים: "ביקשנו שלום"

רבבות בני אדם הגיעו הבוקר להשתתף בברכת הכוהנים ברחבת הכותל. רב האתר, שמואל רבינוביץ', אמר ל-ynet כי ריבוי המתפללים גם במצב ביטחוני רגיש "מוכיח את הקשר החזק לאתר הקדוש" והזכיר את חשיבות הברכה - "וישם לך שלום"

כ-15 אלף בני אדם משתתפים הבוקר (א') בברכת הכוהנים המסורתית המתקיימת, כמדי חול המועד, ברחבת הכותל המערבי בירושלים. בין המתפללים נמצאים גם הרבנים הראשיים לישראל, יונה מצגר ושלמה עמאר, וכן רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ'. הרבנים הראשיים הזכירו בתפילתם גם את החייל החטוף, גלעד שליט, והתפללו לשובו בשלום במהרה בימינו. בסיום התפילה מקבלים השלושה בברכת "חג שמח" את פני העולים לרגל, בסוכה שהוקמה במקום. האירוע הועבר בשידור חי כאן ב-ynet.

 

על רקע אירועי הימים האחרונים במזרח העיר, נערכה משטרת ירושלים בכוחות מתוגברים בעיר העתיקה, בכפרים הסמוכים לה וסביב הר הבית, לשמירה על הסדר וכדי לאפשר את קיום האירוע בשקט ובשלום. לפי שעה לא נרשמו אירועים חריגים, מלבד התעלפויות של מספר בני אדם, בשל החום הכבד והם טופלו במקום.   

גם אגף התנועה בבירה היה בכוננות, ונמסר כי לא התאפשרה כניסת רכבים אל העיר העתיקה כולה. למבקרים המליצה המשטרה להשתמש בתחבורה הציבורית ובסמטאות האזור פרוסים עשרות כוננים של "איחוד הצלה".

 


שחרית הבוקר בכותל (צילום: גיל יוחנן)

 

ב-40 השנים האחרונות מתקיימת בחול המועד של החגים פסח וסוכות התפילה ההמונית ברחבת הכותל. מאות כוהנים, עטופים בטליתות, מברכים במהלכה את אלפי המתפללים המגיעים לאתר הקדוש מכל רחבי הארץ בברכת "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום". הם עושים כן פעמיים – בתפילת שחרית ובתפילת מוסף הצמודה לה. 

 

רב הכותל שמואל רבינוביץ' סיפר לכתב ynet מה מיוחד כל כך בברכה והעריך הבוקר בשיחה כי את שתי הברכות יחד יבואו לשמוע רבבות בני אדם, וציין כי ריבוי המתפללים מדי שנה, גם במצב בטחוני רגיש ומתוח, הוא עדות לקשר החזק של עם ישראל לירושלים ולכותל המערבי. רבינוביץ' אינו מייחס משמעות מיוחדת למצב השנה ואומר כי הוא אינו חריג. בשנה שעברה, הזכיר, חל חג סוכות בזמן הרמדאן. רב הכותל הוסיף כי הוא משוכנע כי כוחות הביטחון יצליחו לשמור על השקט והתפילה תעבור ללא אירועים חריגים והזכיר את תפילת הכוהנים - "וישם לך שלום".

 

בהכנת הידיעה השתתפו קובי נחשוני, אלי מנדלבאום ויאיר אלטמן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברכת הכוהנים הבוקר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים