שתף קטע נבחר

נשים: צ'כיה הדיחה את אוסטרליה, שיא לארה"ב

מונדובאסקט: אלופת העולם הודחה ברבע הגמר אחרי 79:68 סנסציוני למארחת, גם רוסיה בחוץ. האמריקניות רשמו את הניצחון הגדול ביותר אי פעם בשלבי הנוקאאוט, 44:106 על קוריאה

לפני פחות משבועיים, בטורניר ההכנה בסלמנקה, הנחילה נבחרת אוסטרליה לארצות הברית את הפסדה הראשון מזה ארבע שנים והפכה בין לילה למועמדת הראשית לזכייה באליפות העולם. הערב (ו'), בדבר האמיתי - המונדובאסקט לנשים בצ'כיה - החלום של ה'אופאלס' לרשום 'ריפיט' נמוג בצורה סנסציונית למדי.

 

אלופת העולם ספגה הפסד מדהים למארחת האליפות 79:68 והודחה, אוי לבושה, כבר ברבע הגמר. הצ'כיות, שלא הצליחו לעבור את שלב שמונה האחרונות באליפות אירופה האחרונה, הוליכו לאורך רוב שלבי המשחק וניצחון ביתרון דו ספרתי מדהים.


ג'קסון. ה-MVP של ה-WNBA נעצרה על 13 נק' (באדיבות פיב"א אירופה)

 

אווה ויטקובה, הכוכבת הגדולה של צ'כיה הצטיינה עם 27 נקודות, בהופעה שכבר היום תיכנס לפנתיאון המקומי. ליז קאמבייג' בת ה-19 הוליכה את קלעיות אוסטרליה עם 22 נק', לורן ג'קסון, ה-MVP של עונת ה-WNBA, נעצרה על 13 בלבד בהפסד השני של נבחרתה בשנתיים האחרונות.

 

עוד לפני כן, התחיל הערב עם הפתעה גדולה נוספת, כשבלארוס היתה אחראית להדחתה הסנסציונית של רוסיה, סגנית אלופת העולם מ-2006 עם 53:70 ועלייה היסטורית לחצי הגמר. "אני חושבת שהיום זה יהיה חג לאומי בבלארוס", זעקה בסיום נטליה מארצ'נקה. "זוהי מתנה, לא רק למדינה, אלא גם למשפחות ולאוהדים שלנו".


נבחרת בלארוס חוגגת. "זה יום חג לאומי" (באדיבות פיב"א אירופה) 

 

מדובר בניצחון הראשון אי פעם של הבלארוסיות על סגנית אלופת אירופה, שספגה את הפסדה הראשון באליפות. 16 נקודות של בקי האמון ו-14 של סווטלנה אברוסימובה לא הספיקו מול יכולת אדירה של ילנה לוצ'אנקה (17 נק' ו-9 ריב'), מי שרק לפני שבועיים הפסידה עם אטלנטה דרים בגמר ה-WNBA. בלארוס תנסה לנצח בשלב ארבע האחרונות את צ'כיה במפגש המפתיעות.

 

נבחרת ארצות הברית זכתה להיכנס הערב לספרי ההיסטוריה עם שיא מדהים משלה. חבורת הכוכבות האמריקנית רשמה את הניצחון הגבוה ביותר אי פעם בשלבי הנוקאאוט של הטורניר היוקרתי, כשמעכה את דרום קוריאה ב-62 הפרש, 44:106


מיה מור. הוליכה את רשימת הקלעיות של ארה"ב (צילום: AFP) 

 

ארצות הברית הוליכה 11:28 כבר בסיום הרבע הראשון וסיימה את המחצית ביתרון 22:48 בלתי מחיק. שש שחקניות קלעו בדאבל-פיגרס למנצחות,

כשמעל כולן בולטת הינוקא שבחבורה, מיה מור עם 15 נקודות. קנדיס דופרי (12) וסווין קאש (11) השתתפו גם הן בחגיגה. לים יונג הוי קלעה 10 נקודות לקוריאניות, תשע פחות ממה שהיריבה קלעה בחמש הדקות הראשונות.

 

את הערב המדהים בקרלו ויוארי השלימה ספרד, שהדיחה את אלופת אירופה המכהנת, צרפת, במשחק דרמטי 71:74. הספרדיות יפגשו בחצי הגמר את ארצות הברית.


פורסם לראשונה 01/10/2010 18:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים