שתף קטע נבחר

המסחר בבורסה הסתיים בעליות שערים

תל-אביב 25 עלה ב-0.42%, תל-אביב 100 עלה ב-0.44% ומדד נדל"ן עלה ב-1.67%. מנגד, מדד תל-טק ירד ב-0.29%. מניית אפריקה בלטה לחיוב ועלתה בכ-14% בעקבות המלצה של כלל פיננסים

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (א') במגמה חיובית, לאחר שהסוחרים חזרו מחופשות החגים. 

 

מדד תל-אביב 25 עלה ב-0.42% ל-1,231.12 נקודות. מדד תל-אביב 100 עלה ב-0.44% ל-1,133.85 נקודות. מדד נדל"ן עלה ב-1.67% ל-314.01 נקודות. מנגד, מדד תל-טק ירד ב-0.29% ל-233.96 נקודות.

 

בצעד נדיר, שותפות חיפושי הנפט גבעות פנתה נגד "גורמים אינטרסנטיים המטעים את התקשורת", כדבריה - ומאשימה אותם בתרמית ניירות ערך. כעת דורשת השותפות כי רשות ניירות ערך תחקור את העניין. זאת, בעקבות פרסומים כי במשרד התשתיות ישללו את חזקת השותפות על שדה מגד - אם קידוח מגד 5 לא יהיה כלכלי. יחידות ההשתפות של גבעות צנחו היום ביותר מ-10%, וננעלו בירידה של 8.7%.

 

יום המסחר הראשון של חודש אוקטובר בוול סטריט ננעל בעליות שערים מתונות בהובלת מניות האנרגיה על רקע עלייה במדד מנהלי הרכש בסין ועלייה בהכנסה ובהוצאה הפרטית בחודש אוגוסט בארה"ב. 

 

היום קיים בנק ישראל מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת הפגישה השנתית של קרן המטבע והבנק העולמי בוושינגטון, שתתקיים בראשית חודש אוקטובר. בין הנושאים שיעמדו על סדר היום: סקירת מצבו של המשק הישראלי והעולמי, המדיניות המוניטרית, צעדים רגולטוריים והשפעתם על מחירי הנכסים ושוק הדיור. ברקע, הדולר צנח לשפל של שנתיים על רקע העלאת הריבית האחרונה.

 

ביום שישי, הדולר צנח לשפל של שנתיים על רקע העלאת הריבית האחרונה.

  

מגמת המיזוגים והרכישות מדאיגה את הכלכלן נוריאל רוביני - שציין כי מיזוגים גדולים עלולים להביא לחילוצים גדולים יותר על ידי הממשל בארה"ב במשבר הבא. "בעיית ה'גדולים מכדי ליפול' הפכה לגדולה יותר", אמר אתמול רוביני בוועידת בלומברג בניו יורק. "זה מה שקורה כשמתרחשים מיזוגים שאין להם היגיון".

 

וול סטריט סיימה את הרבעון השלישי של השנה בירידות לאחר שהמסחר נפתח בעליות הודות לנתוני צמיחה חיוביים מהצפוי, ירידה בתביעות האבטלה והפתעה לטובה בפעילות הייצור בשיקגו. דאו ג'ונס ו-500 S&P השלימו את ספטמבר הטוב מאז שנת 1939: דאו ג'ונס עלה בספטמבר ב-7.7%, מדד S&P 500 הוסיף בחודש החולף 8.8% ומדד נאסד"ק המריא ב-12%.

 

בתל אביב, בסיכום שבוע המסחר המקוצר ירד מדד ת"א 25 ב-0.1%, ת"א 100 השיל 0.4%, הנדל"ן ירד ב-1.3%, התל טק נחלש ב-0.8% ומדד הבנקים השיל 0.2% מערכו. בספטמבר עלה מדד ת"א 25 ב-8.2% ומדד ת"א 100 התחזק ב-8%.

 

בשבוע שעבר התקרב מדד ת"א 25 לרמת שיא של כל הזמנים. השיא במדד נקבע ב-6 באפריל, אז סגר על 1,237.85 נקודות.

 

מניות במרכז

4 שנים מאז קבע החשכ"ל לשעבר ירון זליכה כי כיל לא שילמה למדינה את כל התמלוגים עבור כריית מחצבים מים המלח, "כלכליסט" חושף דו"ח עדכני שהזמין האוצר, לפיו פערי התמלוגים גדלו וכעת חייבת החברה למדינה 115 מיליון דולר.

 

בימים אלה נרקמת עסקת מיזוג גדולה בשוק ציוד התקשורת הישראלי. ל"כלכליסט" נודע כי חברת אי.סי.איי טלקום (ECI Telecom) שבבעלות שאול שני מנהלת מגעים מתקדמים למיזוג עם גילת לוויינים. המגעים בין שתי החברות מתנהלים שבועות מספר, והיום צפויות הנהלות שתי החברות להיפגש לראשונה כדי לדון במתווה אפשרי של הסכם המיזוג.

 

מניית אפריקה ישראל מרכזת עניין אחרי המלצה חיובית של כלל פיננסים ועלתה בכ-14%.

  

עוד במגזר החיפושים: שותפות רציו עלתה ב-2.78% והמשיכה לרכז עניין רב, כמו גם השלד הבורסאי ספן שעלה ב-6%, פרימיום של יולי עופר שעלתה ב-2.7% ושותפות החיפושים גלוב שהוסיפה 8.24%.  

 

שותפות חיפושי הנפט והגז הזדמנות ישראלית שבשליטת רוני הלמן ואורי אלדובי הודיעה היום כי היא מורידה מסדר היום של אסיפת בעלי המניות שלה מחר את אישור ההתקשרות עם פלאג'יק. האישור היה עבור עסקת רכישת 10% מרישיונות פלאג'יק תמורת 2.5 מיליון דולר. הסיבה לכך היא מדיניות משרד התשתיות להפסיק את עסקאות הסחר בין הרשיונות. לדברי החברה, ביטול העסקה תואם עם נציג פלאג'יק.  

 

תביעות בגובה של כ-15 מיליון שקל הוגשו ביום שלישי האחרון לבתי המשפט המחוזי והשלום בתל אביב נגד חברת שרם פודים, חברות־בנות שלה ונושאי משרה בחברות בשל השקעות נדל"ן במזרח אירופה ובגרמניה. התביעות הוגשו כיומיים בטרם פגה פוליסת הביטוח של נושאי המשרה בחברת הביטוח AIG.

    

חברת התרופות הגדולה בעולם פייזר מקיימת מגעים לחתימה על הסכם לשיווק בברזיל של תרופת הדגל לטיפול במחלת הגושה של חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פרוטליקס. מדובר בהסכם המשך לעסקה קודמת שנחתמה לתקופה מוגבלת עליה דווח ב"כלכליסט" לפני כחודש. למרתון וביוסל הנסחרות בבורסה בתל אביב יש אחזקות משמעותיות בפרוטליקס, שנרשמה באחרונה למסחר כפול בל אביב ובוול סטריט. 


פורסם לראשונה 03/10/2010 09:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים