שתף קטע נבחר

כנס התיירות יישאר בירושלים: "נוריד פרופיל"

לאחר שה-OECD איים לבטל את הכנס בעקבות דברי שר התיירות מיסז'ניקוב, לפיהם קיומו בעיר מהווה הכרה בה כבירת ישראל, סיכמו שר האוצר שטייניץ והמזכ"ל גורייה כי הכנס לא יועבר לתל-אביב. שטייניץ: ברור שישראל צריכה להוריד פרופיל

ועידת התיירות של ה-OECD, שאמורה להתקיים החודש בירושלים לא תבוטל, ולא תועבר לתל אביב. כך נודע ל-ynet, בעקבות סיכום שהושג היום בין שר האוצר, יובל שטייניץ, ומזכ"ל האירגון, אנחל גורייה. הסיכום התקבל לאחר שמוקדם יותר היום חשף ynet כי בארגון המדינות המפותחות איימו לבטל את הכנס, בעקבות דבריו של שר התיירות לפיהם קיומו בירושלים מהווה הכרה של הארגון בעיר כבירת ישראל.

 

שטייניץ וגוריי נפגשו בוושינגטון ומרבית הפגישה עסקה במכתב ששיגר גורייה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במחאה על הדברים שאמר השר סטס מיסז'ניקוב. שר התיירות חיבר בין הכנס למעמדה של ירושלים כבירת ישראל ובארגון זעמו על הדברים, ואיימו לבטל הכנס.

 

גורייה הסביר כי ה-OECD עומד עוסק אך ורק בנושאים כלכליים, ואינו מעורב בנושאים פוליטיים או מדיניים, בהם אינו נוקט עמדה. הוא התלונן בפגישה כי הכנס הוכנס לקונטקסט פוליטי, ומחה על כך.

 

שר האוצר ביקש בפגישה שלא לבטל את הכנס, ולא לדרוש את העברתו לתל אביב. הוא הבהיר כי ברור לו שעל ישראל להוריד פרופיל ולא להתבטא בהקשרים פוליטיים בנוגע לכנס, אלא להציג אותו ככנס תיירות מקצועי, ללא משמעויות פוליטיות. כתוצאה מן ההבהרה של שטייניץ, סיכמו השניים כי הכנס לא יבוטל. כמו כן, הם סיכמו כי גורייה יבקר בקרוב בישראל, ואף יערוך סיור ברחבי הארץ.

 

במכתב החריף ששלח גורייה לנתניהו ולשר התיירות, הועלה איום מרומז לפיו עלול ה-OECD להחרים מפגשים בישראל, כל עוד לא יבהיר מיסז'ניקוב את דבריו. "כדי שנוכל להתקדם עם הפגישה במתכונת הנוכחית, על שר התיירות לתקן את העיוותים שנוצרו ולמקם את הפגישה בפרספקטיבה הראויה", כתב המזכ"ל.

 

גורייה התייחס במכתב לדברים שאמר מיסז'ניקוב בראיון ל"הארץ", שבו טען כי קיום הכנס בירושלים הוא למעשה "הצהרת כוונות, וחותם המאשר את העובדה שיש לנו מדינה שבירתה המוכרת היא ירושלים". אנשיו של השר אמרו כי דבריו לא הובנו כהלכה על ידי ראשי הארגון, וכי בסך הכל הגיב להצעה שהועלתה להעביר את הכנס לתל אביב, ואמר כי ירושלים היא בירת ישראל ולכן אין סיבה להעבירו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שטייניץ וגורייה. הגיעו לסיכום
צילום: שרונה מזליאן לוי
מיסז'ניקוב. דבריו הביאו לסערה
צילום: זיו ריינשטיין
מומלצים