שתף קטע נבחר

וילה בפריפריה במחיר של דירת 3 חדרים בעיר

מחקר: משתלם יותר לקנות ווילה חדשה בנגב או בגליל, מאשר לרכוש דירה קטנה במרכז. אז איפה תוכלו למצוא בית עם גינה בישוב קהילתי, במחיר של דירה קטנה בגוש דן?

עלות של וילה חדשה בשכונות ההרחבה בישובים בנגב או גליל, נמוכה משמעותית מעלות דירה קטנה במרכז הארץ, עד כדי פער של מאות אלפי שקלים. כך עולה ממחקר חדש בנושא מחירי דיור בישראל, שערכה תנועת אור הפועלת לקידום ופיתוח הנגב והגליל.

 

 

מהמחקר, שבחן מחירי דירות בנות 3 ו-4 חדרים כולל מעלית וחניה, עולה כי עלות דירה במרכז הארץ היא כפולה מעלות דירה דומה בדרום או בצפון, וגבוהה לעתים ביותר ממיליון שקל ממחירי וילות חדשות בהרחבות המשווקות כיום. כך למשל, מחיר של דירת 3 חדרים בשכונת בבלי בתל אביב עמד בחודש ספטמבר על כ-1.7 מיליון שקל, ואילו מחיר דירת 4 חדרים בשיכון ל' מגיע לכ-2 מיליון שקל.

 

"על רקע המחירים הגבוהים של דיור במרכז והביקוש הגבוה של משפחות וזוגות צעירים לבית עם גינה, לא פלא שנוצר ביקוש שיא לבתים בנגב ובגליל", אומר רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור. "משפחה שעוברת לנגב או לגליל חוסכת אלפי שקלים בחודש, בנוסף לאיכות חיים שאי אפשר למצוא במחירים האלה בשום מקום בארץ".

 

על פי מרכז המידע של תנועת אור, המחיר הנמוך יחסית של בתים בהרחבות בנגב ובגליל נובע מעלותם הנמוכה של מגרשים באזורי עדיפות לאומית, המסובסדים חלקית על ידי המדינה, ומהטבות על דמי הפיתוח של הקרקע.

 

כך למשל, בחלק מהישובים בחבל אשכול שבנגב המערבי, המגרשים נמסרים תמורת דמי פיתוח בלבד, שנעים בין 120 ל-150 אלף שקל למגרש. בנוסף, בישובים מסוימים דוגמת קיבוץ גבולות - יש הנחה על דמי הפיתוח בשיעור של עד 50%, המוזילה משמעותית את המחיר לפחות מ-100 אלף שקל למגרש.

 

בית על חצי דונם בפחות ממיליון שקל

מחירי הדירות טיפסו משמעותית גם בערים שמחוץ לתל אביב. כך למשל, דירת 4 חדרים ברחוב אפנר בגבעתיים עולה כ-1.5 מיליון שקל, ובדירת 4 חדרים ברחוב מסע יהונתן בכפר סבא עומדת על כ-1.4 מיליון שקל. דירת 4 חדרים ברחוב משה דיין ברעננה הגיעה לכ-2 מיליון שקל בחודש ספטמבר, ומחיר דירת 3 חדרים בשכונת לב הפארק בעיר עומד על כ-1.4 מיליון שקל.

 

בירושלים, מחיר של דירת 3 חדרים בשכונת רחביה הגיע לכ-1.5 מיליון שקל, ואילו דירת 4 חדרים בשכונת רסקו עלתה כ-1.8 מיליון שקל. במודיעין, דירת 3 חדרים ברחוב עמק חרוד עלתה 1.075 מיליון שקל, ועלות דירת 4 חדרים ברחוב אבני החושן היתה כ-1.3 מיליון שקל.

 

בבאר שבע ובחיפה לעומת זאת, אפשר למצוא דירות בחצי המחיר. כך למשל, דירת 3 חדרים בשכונת נווה שאנן בחיפה עלתה כ-620 אלף שקל בחודש ספטמבר, ודירת 3 חדרים בשכונת נווה זאב בבאר שבע עמד על כ-540 אלף שקל בלבד.

 מנתוני המחקר עולה כי במיליון שקל – מחיר הנמוך ממחירה של דירת 3 חדרים בכפר סבא – היה ניתן לרכוש בשכונת רמות בית קרקע בן 5 חדרים.

 

בישובי הנגב היוקרתיים, כמו מיתר ולהבים, המחירים כבר גבוהים יותר.במיתר מוצעים בתים יד שנייה למכירה במחירים של החל מ-1.65 מיליון שקל, ובלהבים - מ-1.9 מיליון שקל ומעלה. עם זאת, על פי נתוני תנועת אור ניתן עדיין לרכוש בתים על מגרשים בשטח של כחצי דונם בהרחבות המשווקות כיום, במחיר של כמיליון שקל ואפילו פחות מזה.

 

כך למשל בצפון הנגב - בית חדש בהרחבה של קיבוץ כפר עזה יעלה החל מ-750 אלף שקל, ובקיבוץ ברור חיל - החל ממיליון שקל. בקיבוץ טללים, מחירו של בית חדש בהרחבה מתחיל ב-890 אלף שקל לכ-90 מ"ר בנוי, ועד כ-1.4 מיליון שקל לכ-200 מ"ר בנוי. בספיר, מחיר ממוצע של בית על שטח של 120 מ"ר בהרחבה, יעמוד על כ-700 אלף שקל.

 

גם בגליל מוצעים בתים חדשים בהרחבות במחירים דומים, כולל מגרש בן חצי דונם ועלויות פיתוח. כך למשל, מחיר בית חדש בהרחבה של במושב כחל נע בין 900 אלף שקל ל-1.2 מיליון שקל, ובית חדש בשטח של 170 מ"ר בנוי בישוב מסד, יעלה 1.1 מיליון שקל.

 

בנוסף, בכפר הנשיא נעים המחירים בין 780 אלף שקל לבית בן 4 חדרים, לכמיליון שקל בעבור בית בן 6 חדרים, בית חדש בהרחבה בקיבוץ אלומות עולה בין 900 אלף שקל ל-1.3 מיליון שקל לדגם הגדול ביותר, ומחירו בית על מגרש בן חצי דונם בקיבוץ פרוד נע בין כמיליון שקל ועד 1.5 מיליון שקל, בעבור בין 110 ל-220 מ"ר בנוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרחבה בטללים
הדמיה: א.א.סטודיו
מומלצים