שתף קטע נבחר

בנייה בסתר: "נתניהו תוקע מסמר בארון המו"מ"

שר השיכון פרסם מכרזים לבנייה ברחבי הארץ ושילב בהם גם 240 יחידות דיור במזרח ירושלים. רה"מ ידע, אבל בניגוד לעבר הוא לא עיכב את הפרסום, אלא רק סיכם להצניע. הפלסטינים זועמים: "נתניהו בחר לשמור על הקואליציה הקיצונית שלו"

ראש הממשלה ושר השיכון מאשרים מכרזים לבנייה במזרח ירושלים, אך מנסים להצניע את פרסומם כדי לעבור מתחת לרדאר של האמריקנים. משרד השיכון הודיע אתמול (יום ה') על פרסום מכרזים ל-3,500 יחידות דיור ברחבי הארץ, כ-240 מתוכן ברמות ובפסגת זאב. ל-ynet נודע כי על פי סיכום בין שר השיכון, אריאל אטיאס, ללשכת ראש הממשלה, ההודעה הוצנעה בצורה יוצאת דופן.

 

למרות הצהרותיו של ראש הממשלה, במהלך חודשי ההקפאה עוכבו מכרזים לבנייה במזרח ירושלים, כדי למנוע משבר ביחסים עם ארצות הברית ועם הפלסטינים. נתניהו אף הורה לשרי הפנים והשיכון ליידע אותו על כל מכרז בעל רגישות מדינית, ולמעשה מנע את פרסום המכרזים.

 

מיד לאחר תום תקופת ההקפאה אמר שר השיכון אטיאס ל-ynet כי מבחן חידוש הבנייה הוא למעשה ירושלים. במהלך התקופה האחרונה הופעלו על נתניהו לחצים פוליטיים לאשר את המכרזים. כעת, דווקא כאשר המשבר בשיחות הישירות עם הפלסטינים בעיצומו, הוא החליט לאותת לימין כי אינו נכנע, ומאשר את המכרזים.

 

בשיחות סגורות העריך אטיאס כי פרסום המכרזים לא יעורר משבר. מלשכת ראש הממשלה אישרו כי אכן יודעו על כוונת משרד השיכון לפרסם את המכרזים הרגישים. בסביבתו של נתניהו אמרו כי "אין הקפאה בירושלים, אלא רק מעקב של הלשכה כדי שראש הממשלה לא יופתע בעיתוי רגיש".

 

"הוכחה לתרמית של נתניהו"

ראש הממשלה אולי לא הופתע הפעם, אולם הפלסטינים בהחלט הגיבו בזעם מצדם. מחזיק תיק ירושלים בפתח, חאתם עבד אל קאדר, אמר כי פרסום המכרזים מפוצץ את המאמץ האמריקני להציל את התהליך המדיני, "ותוקע את המסמר האחרון בארון המו"מ הגוסס".

 

ההחלטה מעידה על כך שנתניהו "בחר לשמור על הקואליציה הקיצונית שלו תמורת הוויתור על המאמץ להגיע להסכם מדיני", אמר אל קאדר והוסיף כי ההחלטה מסבירה מדוע ישראל מתחמקת מכל דיון אמיתי בסוגיית הגבולות ופועלת לקבוע עובדות בשטח הרחק משולחן המשא ומתן.

 

"יהיו שטחים באזורים מסוימים שיישארו בריבונות ישראל תמורת חילופי שטחים, אך ישראל הולכת הרבה קדימה וכופה עובדות בשטח לפני שהוסדר העניין. זה מוכיח כי כל הדיבורים של נתניהו על רצונו להקפיא את ההתנחלויות לחודשיים תמורת הכרה במדינה יהודית הוא מעשה תרמית.

 

"עכשיו נסכים להגדרה של ישראל כמדינה יהודית תמורת חודשיים ואחרי זה יציע לנו נתניהו להכיר בה כמדינת תורה תמורת חודשיים נוספים. לא יהיה לזה סוף". מבחינת הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, הכרה בישראל כמדינה יהודית "גובלת בבגידה לאומית".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו. ידע ואישר
צילום: AP
אטיאס. לא חוזה פיצוץ
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים