שתף קטע נבחר

חבר להקת קיס: מי שהפיל לי את האתר ישב בכלא

האקרים הפילו את האתר של ג'ין סימונס משום שהוא תומך בזכויות יוצרים ומתנגד לשיתוף קבצים. סימונס: החבר'ה האלו ימצאו את הישבנים הקטנים שלהם בקלבוש

האקרים שהפילו את האתר של ג'ין סימונס מלהקת קיס "עלולים למצוא את הישבנים הקטנים שלהם בכלא", על פי סימונס, "ליד מישהו שהיה שם שנים רבות ומחפש חברה חדשה".

 

סימונס פירסם את הדברים באתר האישי שלו, על פי דיווח של Slyck ושל ReadWriteWeb. האתר של סימונס מושבת כרגע ופועל לסירוגין מאז תחילת השבוע, לאחר התקפת DDoS  - יצירת עומס מכוון על השרתים עד שהם יקרסו. ה-FBI מטפלת במקרה, אמר סימונס, וההאקרים ייתפסו.

 

 

מבצע נקמה

סימונס לא נפל קורבן להתקפה אקראית של האקרים, אלא היה מטרה בחלק ממתקפה מקוונת כחלק ממאבק על זכויות יוצרים ברשת. קבוצת פעילי הרשת "אנונימוס" מקהילת 4chan החלו ב"מבצע נקמה", על פי Wired, נגד אתרים של ארגונים המטיפים לשמירת זכויות יוצרים.

 

המאבק על זכויות יוצרים ברשת לא חדש, ומשני העברים נמצאים גופים גדולים וחזקים: חברות המדיה הישנות (ארגוני חברות התקליטים, אולפני הסרטים, המוציאים לאור, יצרניות התוכנה) מאידך, רוצות לשמר את הכוח שלהם להרוויח על כל עותק שמישהו צורך; מהצד השני ניצבים עשרות מיליוני משתפי קבצים, מפעילי אתרי שיתוף קבצים, הוגים והאקרים, שמאמינים שהמודל הישן של זכויות יוצרים (ובשפות מסויימות - זכויות העתקה) קרס עם האינטרנט, וחברות המדיה צריכות למצוא מודל הכנסות חדש, או להעלם. אמנים נוטים להקלע באמצע הדיון הזה: יש כאלו שמאמינים בסדר הישן, כמו ג'ין סימונס, שהתבטא בעבר בחריפות כנגד שיתוף קבצים. יש אחרים, כמו סולן "ניין אינץ' ניילס" טרנט רזנור, שאמר פעם בהופעה, "תגנבו את המוזיקה שלי".

 

ההתבטאות של סימונס עלתה לו בהתכסחות עם ההאקרים של אנונימוס, אבל סימונס יכול לנחם את עצמו בכך שהוא נמצא בחברה טובה: ההאקרים הפילו לפני חודש אתרים ובהם RIAA - אתר התאגדות התקליטים, MPAA - אתר התאחדות הסרטים וכן משרד עורכי הדין הבריטי ACS, שמסייע באכיפת זכויות יוצרים. לאחר שמהמשרד אמרו שהפלת האתר שקולה לאיחור קל של רכבת, הפעילים פרצו לאתר של המשרד והפיצו ברשתות שיתוף הקבצים לא פחות מ-350 מגה של אימיילים ומסמכים מהמשרד. 

 

האם אתם עם הסולן של להקת הרוק הכבד עם הציורים על הפנים - או עם הסולן של להקת הרוק הכבד בלי הציורים על הפנים? טקבקו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איזה האקר ירצה להסתבך איתו בכלל? סימונס ב"קיס"
צילום: Gettyimages Imagebank
מומלצים