שתף קטע נבחר

מחקר גילה: למה האוכל במטוס כל כך רע?

חוקרים בריטים טוענים כי פיצחו את סוד הבעייתיות באוכל בטיסות: רמת הרעש במטוסים, וטיבו הבלתי נעים. עצתם: רוצים ליהנות יותר מהאוכל? השתמשו באוזניות מבודדות רעש

לא צריך להיות מדען כדי לדעת שאוכל בטיסות לא עומד בסטנדרט קולינרי כלשהו, אך מסתבר שדווקא אפשר לדעת למה זה קורה: צוות חוקרים של חברת יונילבר ואוניברסיטת מנצ'סטר טוענים כי רעש הרקע במטוסים מבלבל את חושי הנוסעים, ומפחית מהנאת האכילה במידה ניכרת.

 

ההבדל בין רעש מהנה לרעש מייסר

בראיון לרשת ABC, שדיווחה על המחקר, אמר ראש צוות החוקרים אנדי וודס: "אי אפשר להתעלם מהעלות הנמוכה של המצרכים או מגורמים סביבתיים כמו לחץ אוויר והיובש בקבינה, ועם כל זאת - רמת הרעש משפיעה על הנאתנו ממזון".

 

לדברי וודס, צריך יהיה להוריד את רמת הרעש משמעותית כדי לשפר את חווית האכילה במטוסים. אחת הדרכים, הוא מציע, היא שהנוסעים ישתמשו באוזניות מבודדות רעש.

 

בסמגרת המחקר, האכילו החוקרים 48 משתתפים מכוסי עיניים מגוון של מאכלים, מביסקוויטים ועד גבינה. במקביל, על אוזניהם של המשתתפים הושמו אוזניות מבודדות רעש, או אוזניות עם רעש לבן ברמות שונות. לאחר מכן דירגו המשתתפים את עוצמת הטעמים במאכלים (דרגת מליחות, מתיקות וכולי), ועד כמה אהבו או לא אהבו אותם. התוצאה: ככל שרמת הרעש היתה גבוהה יותר, כך הפחיתו המשתתפים בדירוג עוצמת הטעמים (כלומר, חשו פחות במליחותם או במתיקותם). במקביל, הרגישות שלהם לפריכיות האוכל עלתה.

 

עם זאת, רמות רעש לבד אינן יכולות להסביר את רמת ההנאה (או חוסר ההנאה) מהאוכל במטוס. מרסיה פלצ'ט, פסיכולוגית במרכז מונל שמתמחה במחקרי תזונה, אמרה בראיון לרשת: "יש מספיק מסעדות מצליחות שהן רועשות מאוד. ההנאה

מאוכל תלויה גם בהקשר".

 

מסתבר שהקשר אכן התגלה כמרכיב מרכזי במחקר. לדברי וודס, כשמשתתף מסוים אהב את הרעש שהושמע לו - גם אם היה חזק מאוד - הוא אהב יותר את האוכל. בצורה דומה, סבל מהרעש הוביל גם להנאה פחותה מהאוכל.

 

פלצ'ט, עם זאת, מסתייגת עדיין ממסקנות המחקר: "התוצאות כנראה נכונות, אבל יש עוד חלק בפאזל הזה שאנחנו לא מבינים".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא טעים? כנראה שמרעיש לכם
צילום: mct
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים