שתף קטע נבחר

קרטר בסוריה: הפלסטינים חיים בכלוב בעזה

נשיא ארה"ב לשעבר, שרק לפני שבועיים שוחרר מבית החולים, ממשיך בדילוגיו במזרח התיכון וקרא לישראל להסיר מיד את המצור על עזה. הוא התייחס למו"מ עם הפלסטינים, וטען כי חמאס צריך לקחת בו חלק פעיל: "הוא חלק מהעם הפלסטיני"

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, המבקר בסוריה, האשים היום (יום ג') את ישראל כי בשל המצור על עזה חיים הפלסטינים ברצועה "בתוך כלוב". הוא אף התייחס למגעים בין ישראל והפלסטינים, וקרא לצדדים לכלול את חמאס בכל השיחות הנוגעות לתהליך המדיני.

 

קרטר הגיע לסוריה במסגרת משלחת של מנהיגים בדימוס המבקרת במזרח התיכון בניסיון לקדם תמיכה אזורית במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "אנו מאמינים שחמאס צריך לקחת חלק בכל המאמצים המרכזיים לשלום.. הוא חלק מהעם הפלסטיני", טען. בראשות משלחת המנהיגים בדימוס, המקדמים פתרונות לשלום בעולם, עומדת נשיאת אירלנד לשעבר מרי רובינסון. הם צפויים להגיע בהמשך ביקורם גם בישראל, מצרים וירדן.

 

המנהיג בדימוס, בן 86, שב וקרא לישראל להסיר את המצור מעל רצועת עזה, שלדבריו פוגע אנושות בזכויות היסוד של הפלסטינים. "מיליון וחצי פלסטינים מוחזקים בכלוב בעוד זכויות האדם שלהם נרמסות", אמר.  

 

קרטר, נשיאה ה-39 של ארצות הברית, שב לפעילות ציבורית לפני כשבועיים לאחר שהחלים מזיהום ויראלי

שבגינו אושפז בבית חולים בקליבלנד. עם שחרורו מבית החולים מיהר לדרוש מראש המשלה, בנימין נתניהו, הוא דרש מראש הממשלה נתניהו לחדש את ההקפאה.

 

"כל עוד ישראל בונה בתים בפלסטין, בניגוד לרצונו של העם הפלסטיני, זה מקשה מאוד על הפלסטינים ועל העולם הערבי להסכים לרצונות של ארצות-הברית - והיא להגיע לשלום. אבל תמיד, כשמדברים על המזרח התיכון, צריך להשאיר קצת תקווה", טען בראיון לרשת CBS.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרטר. לכלול את חמאס
צילום: AP
מומלצים