שתף קטע נבחר

תלונה נגד ח"כ יחימוביץ' הוגשה לח"כ יחימוביץ'

ח"כ דנון קבל על כך שיו"ר ועדת האתיקה, ח"כ יחימוביץ', לא דנה בתלונה בנושא השתתפות ח"כ זועבי במשט הטורקי לעזה. לכן הוא הגיש תלונה לוועדת האתיקה. יחימוביץ': אחרים דנים בנושא

קיבלה תלונה על עצמה: ועדת האתיקה של הכנסת תיאלץ לחקור תלונה נגד יושבת הראש של הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ'. את התלונה הגיש אתמול (ג') ח"כ דני דנון מהליכוד, שטוען: "ח"כ יחימוביץ' פועלת ממניעים לא ענייניים, בסירובה להעלות על שולחן הוועדה תלונות נגד ח"כ חנין זועבי בגין השתתפותה במשט הטורקי לעזה". ככל הנראה חברת הכנסת מהעבודה לא תדון בעצמה בבקשה.

 

אתמול נטשו שלושה חברי כנסת דיון של ועדת האתיקה, כמחאה על התנהלות יחימוביץ'. חברי הכנסת רחל אדטו מקדימה, אריה אלדד מהאיחוד הלאומי וציפי חוטובלי מהליכוד, זעמו על יחימוביץ' שמזה כארבעה חודשים, מעכבת העלאת תלונות על התנהגותה האתית של חברת הכנסת חנין זועבי, שהפליגה על המרמרה במשט לעזה, בסוף חודש מאי השנה. חברי הכנסת טוענים שיחימוביץ' מונעת דיון גם "בהתנהלותם הקלוקלת" של חברי הכנסת הערבים שנסעו ללוב ללא אישור הכנסת.

 

ח"כ דני דנון מהליכוד הגיש תלונה לוועדת האתיקה עצמה, נגד יחימוביץ'. הוא כתב בתלונה: "ח"כ שלי יחימוביץ', יו"ר הוועדה, נמנעה מלדון בכל עתירותיי נגד חנין זועבי ונגד הח"כים הערבים שנסעו ללוב, בטענות שונות ומשונות. לא ניתן לפרש מעשים מגמתיים אלו של ח"כ יחימוביץ' בשום צורה אחרת אלא כחוסר אובייקטיביות והתנהלות מגמתית הנובעות מדעותיה האישיות. לאחר שנוכחתי מספר פעמים כי האתיקה של יו"ר ועדת האתיקה, ח"כ שלי יחימוביץ' היא חד צדדית, החלטתי לפנות אליכם בבקשה לקיים דיון מיוחד ובירור מהיר של הנושא".

 

לאחר ששלושת חברי הכנסת עזבו את החדר, המשיכו דיוני הוועדה רק עם היו"ר יחימוביץ' המותקפת ושני ממלאי מקום - נחמן שי מקדימה ויצחק וקנין מש"ס. בעקבות סערת הרוחות אמרה ח"כ חוטובלי: "על ועדת האתיקה מוטלת חובה ציבורית לדון בתלונות בסמוך למועד הגשתן. מניעת דיון במשך יותר מארבעה חודשים בפרשת המשט, מועלת בתפקיד הוועדה ופוגעת במנדט שניתן לה לדון בהיבטים האתיים שהפרשה מעוררת. החלטת היועץ המשפטי אשר תבחן את ההיבטים הפליליים, אינה רלוונטית ואינה צריכה לחסום את הדיון האתי שאנו מבקשים".

 

חבר הכנסת אריה אלדד הוסיף: "אני יותר מזועם. כבר לפני הפגרה כתבתי מכתב מחאה על עיכוב הדיונים על ידי יושבת הראש ועל כך שהיא מחליטה במה היא דנה ובמה היא לא דנה עד אין קץ. יושבת הראש הפכה את הוועדה לכלי מניפולטיבי בידיה. אני מעבר לזועם - זה מצב בלתי נסבל. יש כאן עשרות תלונות, נגד זועבי, ונגד חברי כנסת אחרים כמו אנסטסיה מיכאלי, ויושבת הראש אינה עושה את המתבקש ודנה בהן".

 

"לא נהיה בית דין שדה"

ואילו יו"ר ועדת האתיקה שלי יחימוביץ עומדת על שלה, למרות נטישת השלושה

את הדיון, היא אמרה: "ועדת האתיקה לא תשמש בית דין שדה, ותדון בכובד ראש ולעומק כפי שהיא עושה בכל תלונה ותלונה מימין ומשמאל כאחד. תלונות אשר מתבררות בערכאות כגון היועץ המשפטי לממשלה או מבקר המדינה לא יידונו בוועדה, כל עוד הן מתנהלות אצל גורם חקירתי אחר".

 

"לוועדת האתיקה מחויבות עמוקה כלפי כל חלקי הבית והיא לא תשמש בית דין שדה חפוז. מי שמתקשים לכבוש את ייצרם ומתעקשים לעשות בוועדה שימוש פוליטי, ייאלצו להתאפק ומבוקשם לא יינתן להם. כל חבר כנסת שעניינו יובא לוועדה יידע כי עניינו יטופל בקפידה ובמנותק מכל התלהמות פוליטית כזו או אחרת".


פורסם לראשונה 19/10/2010 23:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יחימוביץ'. שיתאפקו
צילום: גיל יוחנן
דנון. תלונה לוועדה
צילום: עידו ארז
אלדד. יותר מזועם
צילום: נועם מושקוביץ
חוטובלי. חובה ציבורית לדון
צילום: גיא תורג'מן
מומלצים