שתף קטע נבחר

מחטף בחולון? הארנונה זינקה בין לילה ב-800%

חברת שירותי רכב עתרה נגד עיריית חולון בטענה כי ייקרה את מחיר הארנונה בפתאומיות: "המהלך בוצע ללא אישורי משרד הפנים והאוצר כמחויב ומדיף ריח רע של מחטף". לטענת החברה, משמעות ההחלטה בפועל היא הוצאת צו פינוי

לבית משפט המחוזי בפ"ת הוגשה אתמול (ד') עתירה נגד עיריית חולון מצידה של חברת "מרכז מכרזים" - המספקת שירותי רכב לחברות גדולות במשק, בטענה כי העירייה העלתה בחודש האחרון - בין לילה - את תעריף הארנונה שלה ב-800%, בניגוד לחוק. החברה, שמשכנה באזור התעשייה של חולון, טוענת בעתירה, כי המהלך בוצע גם לחברות השכרת רכב דומות וגדולות נוספות הפועלות בשכנות לה. לטענת העותרת, דרישת התשלום החריגה נעשתה ללא הודעה מוקדמת, וללא אישורי משרדי הפנים והאוצר כמחויב בחוק.

 

 

נציג העותרת הזכיר כי רק לפני מספר שבועות, אישר משרד הפנים להעלות את הארנונה במספר ערים בארץ בכמה אחוזים, אך לטענתו במקרה זה לא אושר המהלך ע"י המשרד. עוד נטען כי הדרישה הגבוהה הגיעה באופן לקוני, ללא הסבר נוסף, וכי החברה נדרשה לשלם 960 אלף שקל דמי ארנונה שנתיים, לאחר שעד אז שילמה 120 אלף שקל בשנה בלבד.

 

"לפי דיני ההקפאה החלים על כלל העיריות כל שינוי בחיוב ארנונה מעל גובה המדד מחייב אישור של שרי הפנים והאוצר, אלא שעיריית חולון אפילו לא פנתה אל השרים הממונים ואפילו לא ביקשה לאשר את העלאה ולכן מדובר בהליך שבטל מאחר שהינו בניגוד לחוק", הסביר ל-ynet עו"ד נועם לאור המייצג את העותרת.

 

"שינוי סיווג הכולל את כלל העסקים העוסקים בתיווך בסחר ובמכירת רכב מחייב שינויו של צו הארנונה, המוצא מדי שנה ושנה ע"י העירייה", הוסבר בעתירה, "בענייננו לא נעשה כן, והעירייה מנסה בדרך לא דרך הן לתקן את צו הארנונה שהוציאה היא עצמה תחת ידה, והן לשנות את סיווג עסקה של העותרת, ושל כלל מחזיקי מגרשי הרכב, באמצעה של שנת מס, ללא הליך נאות, ובעצם ללא קיומו של הליך כלל".

 

נציג העותרים, עו"ד לאור, הסביר עוד בעתירתו כי הדרך שבה בוצע המהלך, ללא אישור מועצת העיר כמחויב, "מדיף ריח של מחטף. משמעותה האופרטיבית של החלטה זו, כמוה כהוצאת צו לפינויים ולסגירתם של כלל העסקים כדוגמת זה של העותרת. הברירה בפניה עומדת העותרת כיום היא לסגור את עסקה, או לשנות באופן מהותי את מתכונתו, על מנת לא להיגרר להפסדים כלכליים".

 

"עצם השינוי אשר נעשה בדיעבד - לאחר שהעותרת כבר שילמה תשלומים בגין חיובי ארנונה החל מתחילת שנת הכספים, שומט את הבסיס תחת תחשיבי הרווח וההפסד של העותרת, ומייקר את התשומות שעליה להשקיע בעסקה. הדבר משול לאדם שלאחר שיצא מן החנות, שילם עבור המוצרים את ערכם הנקוב, והשתמש בהם, נדרש למפרע לשלם בגינם תמורה כפולה ומכופלת".

 

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "כתב העתירה טרם הגיע לעיריית חולון ולכשיגיע הסוגיה תלמד ותוגש תשובה לבית המשפט"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
(ארכיון)
צילום: הרצל יוסף
עו"ד נועם לאור
מומלצים