שתף קטע נבחר

יו"ר הפרלמנט באיטליה: ברלוסקוני הביך אותנו

ג'יאנפרנקו פיני קרא לראש הממשלה להתפטר אם יתאמתו הדיווחים כי סייע לשחרר ממעצר נערת ליווי. הפרשה זוכה לשלל סאטירות בתקשורת המקומית שנשבתה בקסם ה"בונגה-בונגה"

לראש ממשלת איטליה יש אמנם ניסיון עשיר בהתמודדות עם שערוריות מין, אולם הפעם הוא נתקל בלחץ גדול מתמיד. יושב ראש הפרלמנט ובעל בריתו לשעבר אמר שעליו להתפטר אם יתאמתו הדיווחים לגבי הפרשה החדשה, שבה מעורבת נערת ליווי קטינה.

 

בשבוע שעבר דיווחה התקשורת האיטלקית כי ברלוסקוני (74) טילפן באופן אישי לתחנת משטרה במילאנו בחודש מאי האחרון כדי לגרום לשחרורה של נערת הליווי קמירה קאיק (17) שנעצרה בחשד לגניבה. מפקד תחנת המשטרה, וינצ'נזו אינדולפי, זומן היום לתשאול במשרד התובע בעיר כדי לברר אם יש אמת בדיווחים, שעלולים להסתיים במשפט פלילי לראש הממשלה. 


מושג ללעג. ברלוסקוני בתחפושת קדאפי ברחובות רומא (צילום: רויטרס)

 

הפרשה חשפה הן את השחיתות השלטונית והן את הרגליו המיניים של ראש הממשלה השנוי במחלוקת. העיתון "גרדיאן" דיווח כי אינדופלי טען להגנתו שברלוסקוני הטעה אותו. לפי מפקד המשטרה, הוא סיפר לו שקאיק, המוכרת בכינוי "רוּבּי", היא קרובת משפחה של נשיא מצרים, חוסני מובארק, כשלמעשה מדובר בבת למהגרים ממרוקו.

 

יו"ר הבית התחתון בפרלמנט, ג'יאנפרנקו פיני, אמר שאם יימצאו הוכחות לחשדות - "הגיע הזמן שהוא יפרוש מתפקידו". פיני בעל בריתו של ברלוסקוני בפרלמנט במשך 15 שנים עד ששניהם הקימו מפלגה משותפת אשתקד. היחסים הטובים לא נמשכו זמן רב, ובחודש יולי נטש פיני את המפלגה ביחד עם קבוצת "מורדים".

 

מאז הוא נחשב למבקר תקיף ביותר של ראש הממשלה. וכעת נראה שפיני יכול לגייס די תמיכה כדי לפעול להדחת ברלוסקוני מתפקידו, מאחר שלקואליציה אין רוב מוחלט בפרלמנט. "התקרית הזו הציבה את איטליה בעמדה מהביכה", אמר פיני בעצרת תמיכה ברומא.  

 

לצד העיסוק בהיבט השחיתות בפרשה, עוסקת התקשורת האיטלקית גם בפרטיים העסיסיים. חשיפת הפרשה לוותה בדליפת מידע על מעללי נערת הליווי רובי, שעובדת גם כרקדנית בטן, בווילה של ברלוסוקינ בפאתי מילאנו.

 

בין היתר דווח שהיא הוזמנה למסיבות "בונגה-בונגה", המכונות על שם משחק מין שעליו שמע ברלוסקוני לכאורה ממנהיג לוב, מועמר קדאפי. המונח שהגיח לתודעה האיטלקית בעקבות הפרשה כבר זכה לשלל סאטירות בתוכניות הבידור ובאינטרנט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתקפה. פיני
צילום: AP
צרה חדשה. ברלוסקוני
צילום: AP
מומלצים