שתף קטע נבחר

זועבי באוניברסיטת חיפה: מגינים על הפשיסטים

סטודנטים של תא בל"ד באוניברסיטת חיפה קיימו כנס בהשתתפות ח"כ חנין זועבי, שתקפה את ההחלטה לא לאשר כנס גדול יותר: "התירוץ שהדבר עלול לפגוע בסדר הציבורי לקוח מאמירות של השב"כ". מולה הפגינו כ-100 סטודנטים יהודים שקראו לה "מחבלת"

ח"כ חנין זועבי הגיעה בצהריים (יום ב') למפגש עם סטודנטים מטעם בל"ד באוניברסיטת חיפה, שמנעה קיום של כנס גדול יותר. היא תקפה את ההחלטה הזו של האוניברסיטה: "התירוץ שהדבר עלול לפגוע בסדר הציבורי לקוח מאמירות של השב"כ. במקום להגן על המאוימים הם מגינים על הפשיסטים". מול הסטודנטים מתא בל"ד הפגינו כמאה סטודנטים יהודים שארגנה תנועת "אם תרצו", וקראו לעבר זועבי "מחבלת".  


ח"כ זועבי מלווה במשטרה ובמאבטחים (צילום: אבישג שאר-יישוב)

 

ח"כ זועבי אמרה ש"האוניברסיטה נוקטת בפעילות של צנזורה וסתימת פיות. זאת חלק מהזכות שלי כחברת כנסת וכאזרחית ישראלית להיפגש עם סטודנטים באוניברסיטה". היא אמרה שאוניברסיטת חיפה נתמכת בין השאר על ידי תורמים שמאמינים כי מדובר במוסר פלורליסטי: "צריך לכתוב מאמר באתר בשל האוניברסיטה על האירועים שקרו פה היום, כדי שאותם תורמים יפסיקו לתמוך במוסד שרודף את זכויות האדם והחירות".


אלו מול אלו - תומכי זועבי ומתנגדיה (צילום: אבישג שאר-יישוב) 

 

המפגש עם זועבי התקיים בתום מגעים בין תא בל"ד להנהלת האוניברסיטה. לפני מספר שבועות פנו הסטודנטים וביקשו לקיים כנס פוליטי בהשתתפות חברת הכנסת לקראת הבחירות לאגודת הסטודנטים. הנהלת האוניברסיטה דחתה את בקשתם בטענה כי זמן קצר לפני הבחירות עלול לגרום לתסיסה. היום התעקשו הסטודנטים לקיים את הכנס בכל זאת, ועשרות סטודנטים מהימין התכוונו להפגין מולם.


סטודנטים מ"אם תרצו" הפגינו מול חברי בל"ד (צילום: אבישג שאר-יישוב)

 

מתן פלג, סטודנט וחבר בתנועת "אם תרצו", אמר כי "חנין זועבי הייתה צריכה לעמוד לדין על חלקה במשט הטרור, ובפגיעה בחיילי צה"ל. אנו מתכוונים לנצל את חופש הביטוי ולהבהיר לכל מי שמפקפק כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית".

 

בסופו של דבר נערך הכנס במתכונת מצומצמת באחד החדרים במרכז הסטודנטים באוניברסיטה ולא במיקום מרכזי. מתחת לבניין הפגינו סטודנטים יהודים, קיללו אותה ושרו את ההמנון הלאומי. הם היו מצוידים במשרוקיות ובדגלי ישראל. כוחות משטרה גדולים בסיוע מאבטחי האוניברסיטה הפרידו בין הסטודנטים המפגינים לבניין בו התארחה זועבי.

 

מהנהלת האוניברסיטה נמסר כי כל טענותיה של זועבי מופרכות. "כניסתה לא נמנעה, עובדה היא שהיא הייתה פה ודיברה עם הסטודנטים, כך שאין שום סתימת פיות". לגבי מניעת הכנס הפוליטי נמסר מההנהלה כי נראה היה להם שכנס שכזה שבועיים לפני הבחירות לאגודת הסטודנטים עלול לגרום לתסיסה מיותרת, ובשל כך לא אישרו את קיומו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגיעה למרות הכל. חנין זועבי
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים