שתף קטע נבחר

איראן על לכידת משלוח הנשק בניגריה: "אי הבנה"

אחרי שניגריה איימה לפנות לאו"ם בשל לכידת משלוח הנשק האיראני שנתפס בתחומה, אמר שר החוץ מנושהר מותקי מדובר במשלוח "השייך לחברה פרטית שייוצא לאחת ממדינות מערב אפריקה ועבר בניגריה". השגריר האיראני בלאגוס - פוטר

שר החוץ האיראני, מנושהר מותקי, התייחס בצהריים (יום ב') לפרשת הברחת הנשק דרך ניגריה ואמר כי מדובר באי הבנה שנפתרה". הוא לא פירט. דבריו של מותקי באים על-רקע הבטחותיה של ניגוריה לפעול נגד איראן באו"ם, אם יתברר כי הפרה על אדמתה את הסנקציות שהטיל עליה האו"ם.

 

בחודש שעבר נקלעה איראן למבוכה גדולה לאחר שמשלוח גדול של פגזי ארטילריה ותחמושת נתפס שמקורו בטהרן - נתפס בניגריה. גורמים בלאגוס טענו כי ייתכן שהנשק היה מיועד לפוליטיקאים ניגרים שהתכוונו לערער את המצב הביטחוני במדינה האפריקנית, אם יפסידו בבחירות הכלליות שצפויות להתקיים בראשית 2011. 

 

חברת משלוחים צרפתית שהייתה אחראית להעברת המטען, מסרה כי לא הייתה מודעת לכך שהוא מכיל תחמושת, והדגישה כי על שטן המטען של הארגזים נכתב כי מדובר בכלי זכוכית. עקב המתיחות, הגיע מותקי בשבוע שעבר לניגריה לשיחות. באופן רשמי הוגדר הביקור כ"ביקור עבודה".

 

"האזרח האיראני שמייצג את החברה שבארגזיה נמצא המטען פועל בניגריה חודשים רבים", אמר מותקי במסיבת עיתונאים בטהרן, "הוא סיפק לממשלת ניגריה הסברים ואנחנו חושבים שאי ההבנה הזו נפתרה.

 משלוח הנשק שייך לחברה פרטית לסחר בנשק הגנתי שייצאה אותו לאחת ממדינות מערב אפריקה. מסלול המשלוח עבר בניגריה, שם התעוררו ספקות".

 

מותקי האשים את אויבייה של איראן כי הם מנסים להשחיר את פניה בעולם. "האויבים מנסים לטעון שהמשלוח קשור לחוסר היציבות בניגריה בעוד שלהנהגה שם ברור שלמשלוח המסחרי הזה אין קשר לניגריה". בנוסף, ציין מותקי כי החליף את השגריר האיראני בניגריה. הוא לא ציין מה הסיבה למהלך ואם יש לו קשר ללכידת משלוח הנשק.

 

בתוך כך, דווח כי על-רקע המתיחות החליטה ההתאחדות הניגרית לכדורגל לבטל משחק ידידות שהיה אמור להתקיים ביום רביעי בין נבחרתה הלאומית לבין זו של איראן.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מותקי. השגריר בלגוס הוחלף
צילום: AP
מומלצים