שתף קטע נבחר

צילום: Gettyimages Imagebank

תחנת רכבת קריית שלום. סיכום המחזור העשירי

אבי נמני כבר ניסה 20 שחקנים בעשרת משחקי מכבי ת"א, ברוטציה שמזכירה קבוצת כדורסל. וגם: החיים הקשים של הפועל ת"א, האסימון שנפל בטדי ופרטנר בשם ערפאת

קריית שמונה ומכבי חיפה חזרו לנצח ושבו לפסגת ליגת העל, שתי התל-אביביות נבלמו (מכבי עם הפסד לעכו, הפועל עם תיקו מול בית"ר) ומלמיליאן שרד בתפקידו. סיכום המחזור בליגת העל.

 

1. תחנת רכבת קריית שלום

לא פחות מ-20 שחקנים שונים פתחו בהרכב של מכבי ת"א ב-10 משחקי ליגה, וזאת עוד מבלי שספרנו את מוקדמות הליגה האירופית. פרט לשטראובר ופאביצ'ביץ', אף שחקן לא פתח בהרכב באופן קבוע. אלירן עטר ומדוניאנין במקום השלישי בדירוג עם 9 הופעות ב-11 הפותחים. פרט לפציעות של ניבאלדו ויצחקי, אין הצדקה לרוטציות שמזכירות יותר קבוצות כדורסל. בצורה כזו לא ניתן לייצב את המערך, את חלקי המערך ואת היציבות על כר הדשא.


שחקני מכבי ת"א, ימינה פנו. מי פותח בשבת? (צילום: מישל דור)

 

2. הולך ופוחת הדור

דור מלול פתח בהרכב רק בארבעה משחקי ליגה. בכולם מכבי ניצחה. בשלושת ההפסדים של הצהובים (מכבי חיפה, הפועל ת"א והפועל עכו) הוא התחיל על הספסל. אם לאלירן עטר, שחקן שלא גדל במכבי, יש חסינות למרות שבמשחקים רבים הוא תוקע את משחק ההתקפה, מדוע למלול אין?

 

מאז אבי נמני לא גדל למכבי כישרון גדול כל כך כמו מלול, ובעונה שבה רוב הסגל מאוייש על ידי שחקני חיזוק, חשיבותו של שחקן בית כמו מלול עולה לאין ערוך. הגיע הזמן שהצוות המקצועי של מכבי יבין את מה שהאוהדים חושבים כבר הרבה זמן. מלול צריך לשחק כמה שיותר דקות.


המתכון ל-3 נקודות. כשדור מלול בהרכב, מכבי ת"א מנצחת (עוז מועלם)

 

3. נפל האסימון

בפעם הראשונה העונה, בית"ר ירושלים ואורי מלמיליאן הבינו מה הם צריכים לעשות כדי להצליח השנה. בבית וגן נפל האסימון והם כבר מבינים שלא מדובר בקבוצת צמרת, אלא בקבוצת תחתית שמנסה לחלץ את עצמה שבוע אחרי שבוע. ההבנה הזו גרמה לשינוי בשיטת המשחק ומעבר למערך טקטי ויציאה למתפרצות מחד, ומאידך על התלהבות אדירה של כל השחקנים.

 

השביתות האיטלקיות הסתיימו בשעה טובה, אבירם ברוכיאן חזר לשחק כדורגל, אלבארס היה מצוין בקישור, יבואה נע ללא הפסקה בחוד ועידן טל חזר לעיסוקו בקישור האחורי במקום להיות ממלא מקום עוזר מאמן. זה הקו שבו בית"ר צריכה להמשיך, ואולי עד סוף העונה היא תצליח לטפס לפלייאוף העליון. אולי.


בשעה טובה, הסתיימו השביתות בבית"ר ירושלים (צילום: עוז מועלם)

 

4. החיים הקשים בלי שכטר

הפועל ת"א של העונה רחוקה מזו של החלק האחרון בעונה שעברה. משחק המסירות המפורסם שפירק כל הגנה בליגה לא זורם כמו בעבר, ובמשחקים מול קבוצות שמסתגרות הפועל מתקשה. בעונה שעברה היה לה את איתי שכטר, שידע בפעולה אישית לפרק כל בונקר ולהשיג את הניצחון. בינתיים שכטר מנסה להתגבר על הפציעה, והפועל מאבדת נקודות. בליגה של קיזוז זה לא משמעותי, אולם בהפועל צריכים להיות מודאגים מהאפשרות ששכטר לא יהיה כאן בחודש ינואר, ולנסות למצוא מחליף ראוי. או לעשות הכל כדי להשאירו עד סוף העונה.

 

5. שכונת חודורוב

בספר ההיסטוריה של גביע הטוטו (רב מכר על בטוח) יהיה כתוב כנראה, שמכבי ת"א ניצחה 0:3 את הפועל ת"א. זאת הודות להתנהלות שכונתית ומביכה של מי שלא דאג להעביר את האישור הרפואי של רמי דואני, אחד הכובשים ב-3:3 המביך של צאצאי הפועל נגד מכבי. אז נכון שמדובר רק בגביע הטוטו, אבל מקבוצה שמשחקת בליגת האלופות אפשר לצפות לקצת יותר רצינות בהתנהלות היומיומית.


קריית שמונה מודל 2010/11. כיף לצפות בקבוצה (צילום: יועד כהן)

 

6. הכל פתוח

אחרי שליש ממשחקי העונה הסדירה, כבר ברור שאין אף קבוצה שמציגה כדורגל אשר מעמיד אותה כבכירה במירוץ לאליפות. הפועל חזקה מנטלית אך ירדה ברמה; מכבי ת"א לא יכולה אפילו להרשות לעצמה לחשוב על אליפות בשלב הזה; מכבי חיפה לא מרשימה, והיחידות שמשחקות כדורגל ברמה גבוהה הן קריית שמונה ועכו, שתי קבוצות שכיף לצפות בהן אך ברור שהסיכוי שלהן לזכות בתואר זהה לסיכוי שאבי לוזון יודה ששיטת הקיזוז היא לא ספורטיבית.

 

7. ערפאת כן פרטנר

ג'אקו ערפאת הוא החלוץ הטוב ביותר בליגת העל כיום. כמובן, אחרי הצמד מול מכבי כבר החלו לצוץ הידיעות על כך שמכבי חיפה רוצה להעביר אותו לשורותיה בינואר, ולנצל את סעיף השחרור הזול יחסית שלו, רבע מיליון דולר. כדאי למכבי חיפה לחשוב היטב לפני שהיא עושה את המהלך. ליגת העל מלאה בשחקנים שכיכבו בקבוצות "קטנות" (מי אמר איליה יבוריאן בסכנין?) שהתפרקו בקבוצות גדולות. בקבוצה נטולת ציפיות, לחץ קהל ותקשורת הרבה יותר קל להצליח, ולכן כל מהלך כזה צריך להיבחן בשבע עיניים.


לא בטוח שמומלץ לו לעבור למכבי חיפה. ג'קו ערפאת (צילום: אלי אלגרט)

 

8. המחזור הבא

בלומפילד יהיה רותח במוצאי שבת. ממרומי המקום הראשון מגיעים שחקני קריית שמונה כדי להחזיר את כבודו של רן בן שמעון, האיש שפוטר ממכבי ת"א לפני שנתיים אחרי פחות מעשרה מחזורים. בפעם הקודמת שהגדוד הצפוני והכשרוני של רב"ש הגיע לבלומפילד, זה נגמר ב-4:2 על הדאבליסטית. מול מכבי הלחוצה והמבוהלת, צפוי משחק אדיר. אם אתם מעוניינים בכדורגל התקפי רב-שערים, אתם מוזמנים לסור לאיצטדיון וינטר, למפגש המסקרן בין מכבי פתח תקווה להפועל עכו. זה לא ייגמר בפחות מארבעה שערים.

 

לחובבי הטבע והנופים אפשר להמליץ על אצטדיון דוחא, שישמש אכסניה למפגש בין בני סכנין לאלופה ומחזיקת הגביע. בשנה שעברה זה נגמר בשער דרמטי של איתי שכטר בדקה ה-89 ובשלוש נקודות יקרות. הפעם סכנין מגיעה אחרי ניצחון בכורה (שיהיה במזל) ועם נסטיה צ'ה שמתחיל לחזור לעניינים. מפריחי השממה של הנגב מוזמנים ביום ראשון לאטרקציה הארכיטקטונית שעונה לשם אצטדיון וסרמיל, שיפגיש לדרבי דרומי את ניר קלינגר וגיא עזורי. לצליינים מבינינו כדאי להגיע לאצטדיון טדי, שם אמורה בית"ר ירושלים נטולת השביתות, לנצח את הפועל רמת גן שעשתה רמונט בעמדת המאמן.


מי יזכה בכניסה חינם לכל החיים למשחקי הנבחרת? (צילום: רויטרס)

 

9. תזכורת ללואיס

אלרואי כהן הוא שחקן אדיר. באבחנתו החדה והמדוייקת, זימן אותו לואיס פרננדז לנבחרת, אבל החליט לגמור אותו בהצבתו כמגן. הצמד והבישול בשבת הם הוכחה חותכת עבור המאמן הלאומי - תן לו לשחק בקישור ההתקפי.

 

10. לא מעניינים

כשהמוצר שאתה מנסה למכור פגום, גם האריזה הכי נוצצת לא תעזור לך לשווק אותו להמונים. יממה לפני משחק הידידות מול איסלנד, ופחות מאלף כרטיסים נמכרו למשחק שיתקיים בבלומפילד.

המחיר הוא 10 שקלים בלבד, השעה נוחה, מזג האוויר פנטסטי, האצטדיון נפלא, אבל הנבחרת כבר לא מעניינת אף אחד.

 

כשמצבו הכלכלי היה טוב יותר, היה לב לבייב מעמיס מאות ילדים מקו העימות ושולח אותם למלא את הקרחות באצטדיון רמת גן. עכשיו מצבו קצת פחות טוב, וגם הילדים מקו העימות לא חושבים שהנבחרת היא כזו אטרקציה שמצדיקה את הנסיעה. בניסיון אחרון להציל את המצב מציעה ההתאחדות חולצה וכדור במתנה למי שיחגוג יום הולדת ביום המשחק. בשלב הבא יובטח לתינוקות שיוולדו באצטדיון כניסה חינם למשחקי הנבחרת לכל החיים. נשאלת השאלה האם זו באמת מתנה שכדאי לקבל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים