שתף קטע נבחר

קרם דה לה קרם: אתרי הסקי באלפים הצרפתיים

עם עונת סקי ארוכה, אתרי גלישה מהגבוהים בעולם ומגוון מסלולים מרשים המתאים לכו-לם, לא פלא שצרפת ממשיכה להיות יעד מבוקש ולמשוך אליה המוני גולשים מכל העולם. בואו להכיר את שבעת אתרי הסקי הטובים ביותר בצרפת

בכל מה שקשור לאתרי סקי איכותיים ומתחמי גלישה עצומים, לצרפת יש מקום של כבוד. אי אפשר לדבר על חופשת סקי באירופה מבלי לדבר על מה שיש לצרפת להציע. החל מאתרים גבוהים הממוקמים על הרים בגובה של יותר מ-3,000 מ', דרך מלונות ski-in/ski-out המאפשרים לגלוש עד לחדר, וכלה בתשתיות מודרניות שהופכות את השהייה באתרים למהנה במיוחד.

 

 

אם תציצו ברשימת אתרי הסקי המובילים בעולם, תמצאו בה לא מעט נציגויות של צרפת. למרות שחיי הלילה לא תמיד הכי מסעירים, חוויית הגלישה היא מהטובות שיש. בין אם אתם זוג צעיר, משפחה עם ילדים או זוג פנסיונרים, סביר להניח שתמצאו באלפים הצרפתיים אתר מתאים שיענה לדרישותיכם.

 

ואל טורנס (Val Thorens) – גבוה ומחובר

העובדה שוואל טורנס היא עיירת הסקי הגבוהה ביותר באירופה (2,300 מ') וחלק ממרחב הגלישה של "שלושת העמקים", מושכת אליה המוני גולשים מכל העולם. 80% מהם, כך מתגאים בוואל טורנס, כלל אינם צרפתים. בזכות גובהה הרב, ואל טורנס שופעת מסלולי גלישה רחבים ומתוחזקים, שלג מעולה ומסלולי אוף פיסט נפלאים. בשלושת העמקים יחד תמצאו 600 ק"מ של מסלולים, המהווים את מרחב הגלישה המחובר הגדול ביותר בעולם. העמקים הסמוכים לוואל טורנס כוללים בין היתר את מריבל (Meribel), לה מנואיר (Les Menuire) וקורשבל (Courchavel), ובהם שמונה פסגות בגובה של 3,000 מ' ואף יותר. לגולשי סנובורד ופרירייד ישנו סנופארק גדול עם מגוון קיקרים וריילים.

 

 

בניגוד לעיירות הצרפתיות, ואל טורנס אטרקטיבית גם בשעות הלילה ויש בה חיי לילה טובים, שפע פעילויות וגם שופינג. בין מקומות הבילוי המומלצים: Folie Douce - מסעדה טובה שהופכת אחה"צ למסיבת אפרה סקי גדולה ושמחה, Saloon - דאנס בר פופולארי בו מופיעים להקות קאברים ומתקיימים ערבי נושא, וכמובן ה-Malaysia - מועדון ריקודים ענק עם חלל של 1,000 מ"ר, שלל הופעות חיות ודי.ג'ייז בינלאומיים.

 

כדי להרפות את השרירים הכואבים מומלץ מאוד לבקר במרכז הספורט והספא העצום בעיירה, החולש על שטח של 7,500 מ"ר וכולל בריכות, ג'קוזי, ספא, מגרשי ספורט ואפילו מתחם גי'מבורי לילדים. לחובבי הספורט האתגרי ישנה אפשרות להתנסות בנהיגה על הקרח או לרכוב על אופני הרים על השלג.

 

טין (Tignes) – מהיר ותחרותי

אחד מאתרי הגלישה הטובים ביותר באירופה, המציע יחד עם ואל דיזר (Val d'Isere) כ-300 ק"מ של מסלולים מחוברים לצד קרחון בגובה 3,456 מ' עליו אפשר לגלוש גם בקיץ. המרחב כולו נקרא Espace Killy על שם הגולש האגדי ז'אן קלוד קילי, ותוכלו למצוא בו רכבת סקי תת קרקעית שתטיס אתכם לפסגת הקרחון בפחות מ-7 דקות, ושני סנופארקים מצוינים לפעלולי פריסטייל. בזכות גובה האתר ( 2,100 מ'), השלג מעולה וגולשים מכל הסוגים ימצאו מסלולים מתאימים לרמתם. טין אף נבחר לארח את משחקי ה-X Games באירופה - התשובה האקסטרימית לאולימפיאדת החורף בהשתתפות גולשי סקי וסנובורד מכל העולם.

 

 

מקומות הבילוי והחנויות מרוכזים בעיירה Val Claret, בה תוכלו ליהנות משלל פעילויות גם בשעות הערב. לפני שאתם יורדים מהמסלולים כדאי לבקר בFolie Douce - מסעדה ובר אפרה סקי סוער, משם להמשיך ל-Le Blue Girl - דיסקוטק שידוע במסיבות פרועות ודי.ג'ייז אורחים, או למסיבות הקונספט הידועות בבר L`@robaze cafe.

 

גם למי שלא גולש יש הרבה מה לעשות: פארק המים המקורה Le Lagon מתפרס על פני 5,000 מ"ר ומכיל שלוש בריכות, מגלשות מים, חדר כושר וחמאם טורקי. אפשרויות נוספת כוללות צלילה בין תצורות קרח מיוחדות מתחת לאגם הקפוא ומצנחי רחיפה עם נוף של המון בלאן.

 

לה מנואיר (Les Menuires) – נוח ומגוון

יחד עם ואל טורנס, מריבל וקורשבל, מרכיב לה מנואיר את מרחב הגלישה העצום של שלושת העמקים, עם 600 ק"מ של מסלולים ופסגות של יותר מ-3,000 מטר. באתר לבדו 160 ק"מ של מסלולים מתוחזקים היטב, והוא מהווה נקודת יציאה נוחה ממנה ניתן להגיע בקלות אל שאר העמקים. מיקומו של האתר בגובה 1,850 מ' בעמק Belleville, מקנה לו שלג איכותי וימי שמש מרובים.


לה מנואיר (צילום: G. Lansard. Office des tourisme des Menuire)

 

התשתיות המתקדמות ומערכת המעליות המשוכללת, מקשרות בצורה טובה ונוחה בין אתרי הגלישה הפזורים במרחב. גולשים בכל הרמות יכולים למצוא מסלולים המתאימים להם. גולשי סנובורד הרפתקנים יכולים ליהנות מסנופארק מושקע, וגולשים מתחילים יכולים ללמוד את צעדיהם הראשונים בבי"ס לסקי. באזור La Croisette שבמרכז העיירה ממוקמים עשרות מסעדות, בתי קפה וחנויות, ומגוון הפעילויות האפשריות כולל החלקה על הקרח, מצנחי רחיפה, הופעות מוזיקליות ועוד.

 

לה דוז אלפ (Les Deux Alpes) – מתאים לכל הרמות

האתר ממוקם בגובה 1,650 מ' במרחב הסקי Grande Galaxie וכולל מסלולי גלישה טובים לגולשים בכל הרמות. הוא זוכה לשלג איכותי ומזג אוויר נוח, ומציע מסלולי אוף פיסט מרובים. יש בו 220 ק"מ של מסלולי גלישה מגוונים, 25 ק"מ של מסלולי קרוס קאנטרי ואפשרות לגלישה על קרחון בגובה 3,500 מ'. אם זה לא מספיק, תותחי השלג הרבים מבטיחים אספקת שלג הולמת והנופים מסביב מרשימים ביופיים.


לה דוז אלפ (צילום: Bruno Longo)

 

אפשר לקחת שיעורי סקי או לנסות פעלולים חדשים בסנופארק, שכולל Half Pipe ומגוון מתקנים. מהאתר תוכלו לגלוש גם לאתרים הסמוכים אלפ דואז (Alpe d`Huez) וסר שבלייה (Serre-Chevalier) בעזרת מערכת המעליות המשוכללת. עיירת הסקי שוקקת חיים ומשופעת במסעדות, ברים וחנויות. בשעות הערב אפשר לבלות בקולנוע, בהחלקה על קרח או במרכז הספורט.

 

פליין (Flaine) – נפלא למשפחות

אידיאלית בעיקר עבור חופשות משפחתיות. יש בה אווירה שלווה ונעימה מול נופי המון בלאן, ומכוניות אינן מורשות להיכנס לעיירה. האתר נמצא באזור הוט סאבואה (Haute Savoie), בסמוך לשדה התעופה של ז'נבה, והוא נושק לקרחון Grand Massif. מרחב הגלישה כולל 130 מסלולים מגוונים, באורך כולל של 265 ק"מ. ישנם מסלולים טובים מאוד למתחילים וגם למתקדמים יותר. עבור מי שמחפש שטחי גלישה מאתגרים יש כמה מסלולים שחורים, אוף פיסטים וסנופארקים.


צילום: Yann Havis. Flaine Ski Resort

 

כדאי מאוד לשוטט ברחובות העיירה, בינות המבנים ההיסטוריים והארכיטקטורה הייחודית, ועל הדרך גם לספוג מחיי התרבות העשירים. מרבית מוקדי העניין קרובים אחד לשני והעיירה מאוד קומפקטית. בפליין ניתן למצוא גלריות לאמנות, אולם קונצרטים ומרכז תרבות תוסס. אפשר לנסות רכיבה על אופנועי שלג או לבדוק את הברים ומועדוני הלילה הפזורים במרכז העיירה.

 

ואלמורל (Valmorel) – מומלץ בעיקר למתחילים

מרחב הגלישה משתרע על פני 150 ק"מ שמקיפים את העמק, ויש 315 תותחי שלג שדואגים לכיסוי לבן. מרבית המסלולים מתאימים בעיקר לגולשים מתחילים אך ישנם גם לא מעט מסלולים אדומים ושחורים. האתר מארח גם מגוון תחרויות גלישה בינלאומיות.


צילום: Nicolas Guyot

 

מי שמחפש מסלולים מאתגרים יוכל לבחור מבין שפע האוף פיסטים בהרים סביב. גולשי סנובורד יוכלו ליהנות מסנופארק איכותי, שנחשב לאחד מעשרת הטובים בצרפת, וכולל Half Pipe, קיקרים וריילים מהנים. במרכז העיירה ישנם מספר פאבים ומסעדות, כמו גם זירת החלקה על הקרח ומצנחי רחיפה.

 

לז ארק (Les Arcs) – משקיעים במעליות

אחד המאפיינים הבולטים של אתר זה הוא המודרניות. יחד עם לה פלאן (La Plagne), הוא מרכיב את מרחב הגלישה Paradiski, שמציע 430 ק"מ של מסלולים איכותיים. מערכת המעליות המשוכללת מקלה על המעבר בין האתרים, ותוך שמונה דקות בלבד תוכלו להגיע באמצעות גונדולה חדישה מלז ארק ללה פלאן. יש מגוון גדול של מסלולים, עם נוף מדהים, שלג משובח ואווירה קסומה מסביב.


לז ארק (צילום: Les Arcs tourist office)

 

האתר מורכב מארבעה כפרים שלווים, בהם אסורה תנועת מכוניות: Arcs 1600,Arcs 1800, Arcs 1950, ו-Arcs 2000. מרבית החנויות ומועדוני הלילה נמצאים ב-Arc 1800, שנחשב לכפר הגדול והפופולארי מבין הארבעה. יש גם מכון כושר, קולנוע, באולינג, נהיגה על שלג, החלקה על הקרח ועוד.

 

  • הכותב הוא עורך תוכן בחברת תיירות הסקי SkiDeal

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכי גבוהה באירופה. ואל טורנס
צילום: OT Val Thorens. J. Schneider
המרחב המחובר הגדול בעולם. ואל טורנס
צילום: OT Val Thorens
הקרחון של טין
צילום: Tignes Tourist Office. Christian Tatin
שפע אוף פיסטים. טין
צילום: Tignes Tourist Office Razorimages
מומלצים