שתף קטע נבחר

חונקות מאהבה: עוגיות מרוקניות

איך אתם שותים את התה שלכם? זה לא ממש משנה, מה שחשוב אלו העוגיות שליד. לרותי קינן יש מתכון שמתאים בדיוק, אבל שימו לב לאזהרה המצורפת למשתמש. שיהיה בתיאבון

ראו הוזהרתם: המאפים המגרים האלה שייכים למחלקה שהוגדרה בצה"ל כ"עוגיות חנק", הן יבשות, דחוסות, וכל ביס שלהן נדבק בעקשנות לחיך בטרם ימשיך במהלכו התקין הלאה למערכת העיכול. מי שאינו מחסידיהן, הבה ניפרד בטוב כבר כאן. מי שאוהב מוזמן להמשיך אתנו הלאה.

 

אישית, וכחובבת מושבעת של מתוקים באשר הם, אני מתה עליהן. בעיקר בליווי המתבקש של תה נענע ממותק בדבש. וככה בדיוק התוודעתי אליהן, אצל חברתי סוזן, שגם אחראית לעקרונות המתכון. עקרונות, כי סוזן נוקבת בכמויות שקשה לעקוב אחריהן (כוס בגודל מיוחד). אבל את ההצהרה שההכנה קלה ואפילו ילד יכול להכין, אני מאשרת.

 

בבית שינסתי מותניים והתאמתי את הכמויות המשוערות לאמצעי המדידה המקובלים אצלנו (אריזות של שקדים טחונים שיש בהן בדרך כלל מאה גרם וכנ"ל אבקת סוכר). לשתי, גלגלתי ואפיתי. סוזן דייקה, יצא ממש כמו המקור.

 

לבד מהטעם - שלחלק ממי שאכלו מהן אצלי הזכיר את סבתא, את הילדות ועוד נשכחות ששווה להעלות - אני מחבבת את העובדה שהעוגיות האלה מבוססות על שמן זית. אני לא בטוחה שמישהו יכול לעלות על זה בטעימה עיוורת, אבל אין ספק שהוא תורם להן לא רק נימוחות מיוחדת אלא גם איזו עקיצה בטעם. בכל מקרה, הוא הופך אותן לאקטואליות - אנחנו בעיצומו של המסיק ועצירת השמנים החדשים וממש לפני חג השמן - ולהרבה יותר בריאות מעוגיות המבוססות על חמאה. לכך עוזרת כמובן גם העובדה, שחלק מהקמח מומר לשקדים טחונים.

 

בתחום אחד העוגיות האלה לא עושות הנחות - הקלוריות. לכן, בשל כך ובשל שלל התכונות הנלוות שלהן, מן הראוי להגיש אותן בשילוב עם הוראות שימוש: לאכול לאט, בביסים קטנים, שאותם יש להרוות בהרבה תה חם שיחליק אותן הלאה בנועם. תיהנו.

 

עוגיות שמן זית מרוקניות

המרכיבים (ל-20 יחידות):

100 גרם שקדים מולבנים טחונים

100 גרם אבקת סוכר

2/3 כוס שמן זית

2 כוסות קמח

1 כפית קינמון 


עוגיות שמן זית מרוקניות (צילום: ירון ברנר)

 

אופן ההכנה:

 

  1. מניחים בקערה את השקדים, אבקת הסוכר, השמן והקמח ולשים לבצק אחיד. אפשר לעשות זאת גם במעבד מזון עם להב פלסטיק או פלדה. מעבדים בפולסים רק עד שמתקבל בצק.
  2. מגלגלים את הבצק לכדורים בגודל אגוז מלך גדול ומניחים על תבנית אפייה רחבה המרופדת בנייר אפייה. מנקדים כל כדור בראשו במעט קינמון.
  3. אופים 15 דקות בתנור שחומם מראש לטמפ' של 180 מעלות. העוגיות נותרות לבנות, רק תחתיתן הנוגעת בתבנית מזהיבה.
  4. מצננים ומעבירים לכלי אטום.

 

תה מרוקני עם נענע ודבש

המרכיבים (ל-4 כוסות):

4 כפיות גדושות עלי תה שחור (בתפזורת)

4 כוסות מים רותחים

2 כפות דבש

3 גבעולי נענע

 

אופן ההכנה:
  1. מכניסים את עלי התה לקנקן ויוצקים עליהם את המים הרותחים. מוסיפים את הדבש והנענע וממתינים 3 דקות. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עוגיות שמן זית מרוקניות
צילום: ירון ברנר
מומלצים