שתף קטע נבחר

האתר שחשף פרטים על "פושעי מלחמה" הוסר

זמן קצר לאחר הפרסום על האתר שחשף פרטים של חיילים שהשתתפו ב"עופרת יצוקה" - הוא הורד מהאינטרנט. באתר נכתב כי הוא הושעה "עקב הפרת תנאי השימוש". אחד הקצינים סיפר כי כבר קיבל איומים על חייו ב"פייסבוק"

אחרי הפרסום - האתר שפרסם את פרטי החיילים הוסר מהאינטרנט: אחר-הצהריים (יום ה') הורד האתר שפרסם שמות, תמונות, תאריכי לידה וכתובות של מאות חיילים, שהשתתפו במבצע "עופרת יצוקה". אותם חיילים הוצגו באתר כ"פושעי מלחמה".

 

בהודעה שהושארה על ידי החברה המפעילה את השרת עליו פעל האתר, נכתב כי האתר הושעה "עקב הפרת תנאי השימוש".


ההודעה באתר (צילום מסך)

 

בדיקת ynet העלתה כי רבים מהפרטים המופיעים באתר מדוייקים. הצילומים נלקחו מפרסומים שונים באתרי חדשות ומרשתות

 חברתיות, כגון פייסבוק. לצד קצינים בכירים וידועים - ביניהם גם הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי - פרסמו בעלי האתר גם פרטים של חיילים וקצינים בדרגות נמוכות יותר.

 

אביעד פרי מקריית-חיים, שהיה מפקד מחלקה בשריון במהלך המבצע, וגם שמו, תמונתנו ופרטיו האישיים הופיעו באתר סיפר ל-ynet, כי לא משנה לו שהאתר הורד מהאוויר. "יהיה באוויר או לא זה לא מטריד אותי. אני גאה להיות חלק מהצבא, עשיתי את מה שצריך לעשות, הכול היה מוסרי בהתאם לפקודות, ללא אף חריגה".

 

פרי שהשתחרר רק לפני שבוע מצה"ל סיפר כי כבר קיבל כמה פניות עוינות ואף איומים בפייסבוק "לצד הודעות שמקשרות אותי לאתר, כתב לי אחד האנשים באנגלית, ככל הנראה טורקי: אם אני אראה אותך אתה תהייה חייל מת". למרות זאת, הוא הבהיר: "אני ממש לא חושש, אמשיך לעשות מילואים ולטוס לחו"ל. הדבר היחיד שמטריד זה שאת המידע אודות הקצינים הזוטרים העביר ככל הנראה מישהו מבפנים".

 

בצה"ל דחו בשאט נפש את הפרסום, ואילו חלק מהחיילים הבהירו כי הם גאים להיות חלק מהרשימה. כך אמר בשיחה עם ynet נועם קשיביצקי, ששימש בזמן

 המבצע כסגן מפקד פלוגה בשריון כי הוא "שמח וגאה להיות ברשימה לצד רבים וטובים". קשיביצקי הבהיר כי לא ישנה את דרכיו בעקבות הפרסום.ף "אני לא חושש, ולא אמנע מנסיעה לחו"ל. כל הפקודות שקיבלנו היו פקודות ראויות, ואין בי שום חרטה" אמר.

 

מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "מצר על פרסום שמותיהם של כמאתיים קציני וחיילי צה"ל וחשיפה, כביכול, של פרטיהם האישיים תחת הכותרת 'פושעי מלחמה' ללא כל ביסוס, תוך הכפשת שמם לשווא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תמונת הרמטכ"ל באתר
אביעד פרי
מומלצים