שתף קטע נבחר

שוב אתה מתאהב ומפחד לאבד את האהבה הזו

החששות, הפחדים והתהיות עוטפים אותך, ואתה כבר לא יודע מה נכון ומה לא. אתה מנתח כל אימייל שלה, כל הודעה, כל מילה שהיא אומרת. אתה מנסה לנחש מה עובר לה בראש, מה היא מנסה להגיד ומה אתה צריך לעשות. וגרוע מכל - אתה מנסה לחשוב מי אתה צריך להיות כדי שהיא תישאר

פתאום דפיקה בדלת. אני מניח את הספר בצד ותוהה מי זה יכול להיות. לא הזמנתי אף אחד וגם אין לי כוונה לעשות מעשה הרסני כזה ולהכניס מישהו שעלול להפר את השלווה שלי. בזמן האחרון טוב לי לבד. האמת שלא רק בזמן האחרון, אבל בזמן האחרון למדתי להעריך את זה.

 

כשהייתי קטן זה היה ממש מרגש. פתאום דפיקה בדלת, מישהו נכנס הביתה, חבר שקפץ לבקר, קרוב שהגיע לביקור מרחוק, אבל היום? היום אני כבר גדול מדי בשביל זה. היום זה אחרת. אני עוצר הכל, חושב עשר פעמים מי זה יכול להיות, תוהה אם שילמתי את כל החשבונות, אם חסמתי את הרכב של השכנים בחנייה, אם אני חייב למישהו משהו. יש כל כך הרבה אמצעי תקשורת עקיפים שצריך להשתמש לפני שדופקים בדלת.

 

שוב דפיקה בדלת. אני מתרומם לאט מספת היחיד שקניתי באיקאה. אני חושב שבשלב הזה אני כבר משלים עם העובדה שבאמת עומד שם משהו מאחורי הדלת, שאני לא יכול פשוט להתעלם, ואף גרוע מכך – נראה שהוא לא מתכוון להיעלם.

 

אני נשען בעדינות על הדלת, מכווץ עין אחת ומביט בחור של העינית. זה אתה.

 

אתה נכנס גם מבלי שממש הזמנתי אותך ומתיישב כמו תמיד, בדיוק איפה שאני ישבתי. יש לך את היכולת הזאת להגיע בזמן שאני הכי פחות רוצה אותך, ושום דבר שאתה רואה סביבך לא מעורר אצלך אפילו זיק קטן של מחשבה שאולי הייתי באמצע משהו, שאולי אני בכלל לא רוצה אותך שם. אתה מחליף את המוזיקה ומוזג לעצמך משהו לשתות.

 

ארבע שעות אחרי זה אני כבר ממש מיואש ואתה עדיין יושב שם. שתי כוסות הוויסקי שמילאו את עצמן במהלך הערב מחייכות אליי מהשולחן. הן כאילו לועגות לי, אומרות שאם תהית מי ישבר קודם, הרי שהן ניצחו, שכן הבקבוק כבר ריק והלילה עוד מעט נגמר והן עדיין כאן.

 

אז אני יושב שם ותוהה מה הטעם לביקור הזה שלך בכלל. מה הטעם אם אתה שואל כל כך הרבה שאלות, אבל אתה אף פעם לא רוצה לשמוע תשובה, האמת אף פעם לא באמת מעניינת אותך, אז למה אתה בעצם כאן?

 

וזה שוב אותו הסיפור. אתה מתאהב ומפחד לאבד את האהבה הזו. החששות, הפחדים והתהיות עוטפים אותך, ואתה כבר לא יודע מה נכון ומה לא. אתה מנתח כל אימייל שלה, כל הודעה, כל מילה שהיא אומרת. אתה מנסה לנחש מה עובר לה בראש, מה היא מנסה להגיד ומה אתה צריך לעשות. וגרוע מכל - אתה מנסה לחשוב מי אתה צריך להיות כדי שהיא תישאר.

 

אני מנסה להרגיע אותך ואומר לך בפעם המאה שאהבה אמיתית תישאר, גם אם לא תחזיק אותה, גם אם לא תרדוף אחריה. ואם תיתן לה ללכת והיא לא תחזור, נראה שהיא מעולם לא באמת היתה שם. נראה שהיא לא האחת.

 

יותר מהכל אתה צריך להיות אמיתי לעצמך

אתה שוב מחליף את המוזיקה, ואני אומר לך שיותר מהכל אתה צריך להיות אמיתי לעצמך. ואם אתה לא אמיתי, אז זה לא אמיתי. ואם זה לא אמיתי, אז שום דבר כבר לא אמיתי. וכמה זמן לעזאזל אפשר להיות לא אמיתי אתה חושב? תהייה נאמן לעצמך, למי שאתה! אל תשנה את הדרך שלך ותעשה רק את מה שגורם לך אושר, כי אתה לא יכול לעשות אותה מאושרת אם אתה לא מאושר בעצמך. אם בכלל מעניין אותך לעשות אותה מאושרת.

 

אבל מי כמוני מכיר אותך, אנחנו יכולים לשבת ערב שלם ואני אדבר איתך ותמיד אחשוב שהבנת ושאתה כבר הולך להשתנות, אבל עמוק בעניים שלך אני יודע שמחר הכל יחזור על עצמו, אז למה לעזאזל אני מבזבז את הזמן שלי. כי זה בדיוק הסיפור שלך, אתה יושב ערב שלם ושואל את עצמך כל כך הרבה שאלות, רק בשביל למצוא את האמת שלעולם לא משתנה!

 

אני אומר לך שאם לא תתמודד עם זה, זה יהרוג אותך. אבל לא ברגע. כמו שבודהה אומר "גם הדלי הגדול בעולם, מתמלא טיפה אחר טיפה", אז ככה זה יהרוג אותך, טיפה אחרי טיפה.

 

אבל אני יודע שברגע שהזכרתי את הבודהה כבר איבדתי אותך, אז אני מנסה לחשוב על משהו בשבילך. כדוררגל, כי לפעמים נדמה לי שרק את זה אתה מבין. ואני מבקש ממך לא להיות צופה מהצד על החיים של עצמך. כנס למגרש, קח סיכונים ותתמודד עם הפחדים שלך! תרדוף אחרי הכדור, תירק, תקלל, תדחוף, תשים רגליים ואולי גם בסוף תבקיע גול, לא נראה לך מתאים? להבקיע גול.

 

הכל נכנס ויוצא. אני מביט בך, כבר ממש מאוחר. לא נמאס לך, תגיד? אתה לא חושב שהגיע הזמן ללכת? הרבה עברת בחיים, הרבה השתנה, למדת הרבה ואתה כבר לא אותו בן אדם. זה לא אותו הדבר, ושנינו יודעים את זה. אז עשה לי טובה ועשה רק את מה שגורם לך להיות מאושר. רק את מה שמרגיש לך נכון, וקח את זה בקלות. מה שעובד, לא יותר מזה ולא פחות מזה. פשוט מה שעובד. ומאחר שאנחנו לא יכולים לשלוט על כל מה שקורה בחיים שלנו, למה שלא נלמד לפחות ליהנות מהם? "כולם רוצים להגיע לגן עדן, אבל אף אחד לא רוצה למות". אני מנסה להוציא ממך חצי חיוך, אז לפחות תהנה ממה שיש לך. אל תחשוב על חצי הכוס המלאה, או הריקה - פשוט תהיה שמח שיש לך בכלל כוס.

 

לא אכפת לי אם זה כואב, אבל אני עייף משקרים ומשחקים

ואולי תקרא לי אנוכי, אבל אני מעדיף לחיות לבד עד היום האחרון בחיי אבל להישאר נאמן לעצמי. לא אכפת לי אם זה כואב, אבל אני עייף משקרים ומשחקים.

 

אהבה אמיתית זה דבר נפלא, אז תן לה את ההזדמנות לבוא בכל הכוח, כי להיות פגיע זה להיות חזק יותר. זה להיות אמיתי יותר.


 

נהייה כבר ממש מאוחר, השמש כמעט עולה, אז אחרי השיחה הארוכה עם עצמי, עצמי מחליט לקום סוף סוף וללכת.

 

אני אומר לעצמי שלום וסוגר אחריו את הדלת. סוגר את הדלת מאחורי הפחדים והחששות שמגיעים תמיד בזמן שאני הכי פחות מוכן אליהם ונכנסים לביתי גם בלי שממש הזמנתי אותם. הפחדים והחששות שמבלבלים, שגורמים לי לשכוח מי אני. סוגר את הדלת מאחורי מי שאני לא רוצה להיות, ומקווה שמחר בערב הוא לא יגיע שוב לביקור. אני מקווה שהפעם הצלחתי לשכנע את עצמי מה נכון לעשות, מה נכון להיות. מקווה ששכנעתי את עצמי לאהוב בשיא הכוח, מבלי לפחד שהאהבה הזו תיעלם.

 

אני נרדם כרגיל עם המון מחשבות בראש, מסתכל על התמונה של החתול הקטן שלי, כמה שאני מתגעגע אליו.

 

על קצה הלשון


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ככה זה יהרוג אותך
צילום: ויז'ואל/פוטוס
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים