שתף קטע נבחר

ווידון: "חידוש באפי - תמונה עגומה של ימינו"

ג'וס ווידון, שחתום על הסדרה המצליחה "באפי ציידת הערפדים", פותח פה על החידוש הקולנועי שייעשה בלעדיו: "אנשים ניזונים מגופות של סיפורים אהובים כי הם לא מפעילים את הדמיון"

מסרט לסדרה - ובחזרה לסרט: עדכונים חדשים צצו אמש (ב') בכלי התקשורת בארצות הברית בנוגע לעיבוד קולנועי חדש ל"באפי ציידת הערפדים". אולפני האחים וורנר, בשיתוף עם Atlas Entertainment ו-Vertigo Entertainment, הודיעו על פיתוח הסרט בהתבסס על הדמות מהסדרה המצליחה בת שבע העונות, כשעל התסריט אמונה התסריטאית הצעירה וויט אנדרסון. מי שיבלוט בהיעדרו ולא יהיה מעורב בפיתוח הוא ג'וס ווידון, שהיה מעורב בכתיבת הסרט המקורי מ-1992, ועמד מאחורי הסדרה שהחלה ב-1997כיוצר ובמאי.

 

למרות שווידון עסוק בימים אלו בבימוי "הנוקמים", הסרט שמאגד את כל גיבורי העל של חברת הקומיקס מארוול, הוא שמח להתפנות ולחלוק עם אתר האינטרנט של מגזין !E את תחושותיו, בשיניים חשופות ומחודדות: "העיבוד הזה מציג תמונהב עגומה מאוד של העידן הנוכחי, כשאנשים ניזונים מגופותיהם של הסיפורים האהובים של נעוריהם, פשוט כי הם לא מצליחים להפעיל את הדמיון שלהם, בניגוד למה שעשיתי עם הרעיון שלי ל'הנוקמים', עליו חשבתי לגמרי בעצמי".


באפי ואנג'ל. האם יימצא להם תחליף מעודכן לשנות ה-2000?

 

ווידון המשיך בכנות מהולה במרירות: "ברור שיש לי רגשות מעורבים לגבי משהו כזה. תמיד קיוויתי שבאפי תמשיך לחיות אחרי מותי, אבל התכוונתי באמת ל'אחרי'. העובדה שיצירה שלי נמצאת בידיים זרות לא מוצאת חן בעיניי, אבל אני גם מודע לכך שידיים רבות פרט לשלי הפכו אותה למה שהיא. אין לי דרך חוקית למחות על העניין, פרט להשמעת אנחה קולנית".

 

התסריטאית שמתמודדת עם האתגר לנסות ליצור "באפי" חדשה בלי שרה מישל גלר ובלי ווידון היא אנדרסון בת ה-29, שסיפרה בראיון ללוס אנג'לס טיימס כי גדלה על ברכיה של באפי כשהיתה תלמידת תיכון בעצמה. "כשהייתי בגיל של באפי זה היה נדיר לראות דמות ראשית בטלוויזיה שהיתה חזקה, חכמה ונשארה גם נשית", אמרה. אנדרסון הוסיפה שמה ששימש לה כדוגמה לעיבוד מחודש טוב לדמות קיימת הם סרטי באטמן של כריסטופר נולאן.

 

באופן מקרי או לא, המפיק שהחתים את אנדרסון הוא צ'רלס רובן מ-"Atlas Entertainment", שהיה אחד ממפיקי "באטמן מתחיל". רובן הסביר את הפוטנציאל הגלום לדעתו בסרט: "יש כמות גדולה ופעילה של מעריצים שמחכים לסרט כזה. זה לא משהו שהייתי בוחר להחיות בהכרח, אבל הכתיבה של וויט מצליחה לעדכן את הסיפור לימינו שלנו. למרות שזו כבר לא באפי מהתיכון, היא תהיה קשוחה, שנונה וסקסית בדיוק כמו שאנחנו זוכרים אותה".

 

אותם מעריצים רבים עליהם דיבר רובן מיהרו להגיב בעקבות הדיווחים באתרים ובבלוגים, רק שרובם נשמעו ממורמרים וכואבים, וקראו לא לגעת בסדרה האהובה, על אחת כמה וכמה אם ווידון לא מעורב. ווידון עצמו נתן תשובה ניצחת לגבי דעתו על עיבודים מחדש: "אני לא יכול לאחל רע לאנשים שלהוטים לגבי המיתוס הקטן שיצרתי. מצד שני, אני כן יכול לנצל את ההזדמנות להודיע שאני עושה באטמן חדש, כי באמת הגיע הזמן שיעדכנו את המפעל הזה. אז, חפשו את האביר האפל' בבתי הקולנוע עוד לפני הסרט שעובדים עליו עכשיו, ובמחיר הרבה יותר זול. כעת, הניחו לי במכאובי!".

 

הסרט מתוכנן לצאת לכל המאוחר ב-2012, ועוד מוקדם לקבוע האם המעריצים ששומרים אמונים לווידון צודקים, או שמא העיבוד המחודש יצליח לעשות חסד מעודכן עם הדמות האהובה. נותר רק לקוות שבאפי מודל 2012 תחזיר לפחות משהו מהפמיניזם והניצוץ הלוחמני לגיבורות הנשיות, שאבד לאחרונה עם סדרת "דמדומים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צחוק מריר. ווידון
צילום: mct
לאתר ההטבות
מומלצים