שתף קטע נבחר

צילום: שי וקנין

שני בני משפחה נהרגו משאיפת גז בבתי הזיקוק

ג'ורג' זעאתרה ותאמר מרג'יה, שני גיסים מיפיע, נהרגו מהדליפה בבתי הזיקוק בחיפה. לתאמר רק נולד בן ביום שישי האחרון. בנוסף, שני עובדים נפצעו קשה. 5 אחרים ו-3 פרמדיקים נפגעו קל. מנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה: "ההערכה - במהלך העבודה אירעה דליפה נקודתית והם הורעלו מגזים"

פעולת איטום באחד הצינורות בבתי הזיקוק בחיפה הסתיימה באסון כבד - שני עובדים נהרגו כתוצאה משאיפת גז. מחקירה ראשונית של התאונה אמש (יום ג') עולה כי אחד העובדים חש ברע. שלושת חבריו, שנחלצו לעזרתו ולא היו מוגנים, נפגעו גם הם משאיפת הגז הרעיל - מימן גופרתי. פרט לשני ההרוגים, פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה שני פצועים במצב קשה. בנוסף נפצעו חמישה עובדים נוספים ושלושה פרמדיקים של מד"א נפגעו באורח קל.

 

אסון דליפת הגז בבתי הזיקוק - כתבות אחרונות ב-ynet:

 

שני ההרוגים הם גיסים - ג'ורג' זעאתרה בן 31, ותאמר מרג'יה בן 33 - שהיה נשוי לאחותו של ג'ורג'. השניים הם תושבי יפיע שליד נצרת, ולשניהם שלושה ילדים. לתאמר נולד בן רק ביום שישי האחרון. מותם של השניים נקבע בבית החולים רמב"ם, שם עדיין נאבקים הרופאים על חייהם של שני נפגעים נוספים, שמצבם מוגדר קשה והם מאושפזים

 במחלקה לטיפול נמרץ. עשרות תושבי יפיע ובני משפחה מהיישוב הגיעו לחדר המיון ברמב"ם, רבים מהם פרצו בבכי ובזעקות שבר. כוחות משטרה גדולים נמצאים בסביבת חדר המיון, יחד עם מאבטחי בית החולים, על מנת לשמור על הסדר. 

 

ברמב"ם מאושפזים גם שלושה נפגעים שמצבם מוגדר קל. מבית החולים בני ציון נמסר כי חדר המיון קלט שלושה מעובדי בתי הזיקוק. השלושה סובלים משאיפת גז וגם מצבם קל. גם בבית החולים כרמל מאושפזים שני פצועים קל.


כוחות ההצלה ליד בתי הזיקוק (צילום: שי וקנין)

 

מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, שלמה כץ, אמר כי מדובר בתאונת עבודה נקודתית ולא בדליפה מסוכנת או באירוע בו מעורבים חמורים מסוכנים - העלולים לפגוע גם בתושבים המתגוררים באזור.

 

על נסיבות התאונה, סיפר כץ: "שני פועלים ביצעו פעולה לאיטום על אחד הצינורות. אחד מהם חש ברע, חבריו שלא היו מוגנים נחלצו לעזרתו. בכל סוג של עבודה שמתבצעת במפעל כזה יש נהלים ברורים, בין היתר להקפיד על מערכת נשימה

 סגורה ועבודה עם ציוד מתאים. ההערכה היא כי במהלך עבודתם אירעה דליפה נקודתית והם הורעלו מגזים. ככל הנראה, מפני שהם לא עבדו לפי נהלי הבטיחות הם נפגעו מכך ישירות".

 

לבתי הזיקוק הגיעו גם כוחות כיבוי רבים. טפסר משנה פיני סיסו, שפיקד על פעולות הכבאים במקום, סיפר כי האירוע התרחש רק בזירה אחת במפעל. "ההערכה היא כי עבודה ללא מיגון מתאים היא זו שגרמה לאירוע. הצוותים שלנו וידאו כי לא קיימת דליפה ולאחר מכן סייעו לצוותי ההצלה להגיע אל הנפגעים".

 

מבתי הזיקוק בחיפה נמסר כי העובדים נפגעו משאיפת גז ולא מפיצוץ כפי שנמסר בדיווחים הראשוניים. בניגוד לדברי המשרד

 להגנת הסביבה נמסר, כי "מתקני בתי הזיקוק מודממים בחודש האחרון לרגל טיפול תקופתי.  כחלק מעבודות אלה, עלו העובדים לטפל במתקן המכיל גז בלבוש הולם המכיל מסכות. מסיבה שאינה ברורה כרגע הם נפגעו משאיפת גז". בבתי הזיקוק ביקשו להבהיר כי אין חשש לדליפת גז. "נציגי החברה נמצאים כרגע בהליך בדיקת האירוע ונסיבותיו".

 

משטרת זבולון, בשיתוף משרדי התמ"ת והגנת הסביבה, פתחו בחקירת המקרה. בין השאר נגבו עדויות מעובדים שהיו בסמוך למתקן בו אירע המקרה. החוקרים צפויים לגבות עדויות מנציגי הנהלת המפעל. במד"א אמרו כי אמבולנס מפעלים של הארגון מוצב דרך קבע בבתי הזיקוק, וצוותו הוא זה שהעניק את הטיפול הראשוני לנפגעים והעביר תמונת מצב מדויקת ומקצועית למוקד מד"א כרמל, דבר שאפשר לשלוח צוותי מד"א גדולים לטפל באירוע, בו בוצעו בו זמנית טיפולי החייאה בארבעה נפגעים.


פורסם לראשונה 23/11/2010 23:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כוחות הצלה ליד בתי הזיקוק
צילום: שי וקנין
תאמר מרג'יה. נולד לו בן בסופ"ש
צילום רפרודקוציה: alarab net
ג'ורג' זעאתרה. תאמר נשוי לאחותו
צילום רפרודקוציה: alarab net
מומלצים