שתף קטע נבחר

דוד שי, הביורוקרט הראשי של ויקיפדיה, פורש

בעקבות הצבעה שנויה במחלוקת על המבנה הניהולי של הפרויקט העברי, פורש האיש שמזוהה עם ויקיפדיה יותר מכולם. בוויקיפדיה העברית כ-110 אלף ערכים

דוד שי, ממייסדיה של ויקיפדיה העברית והאיש שמזוהה יותר מהכל עם הפרויקט העברי, פורש מתפקידיו הרשמיים.

 

בשבוע האחרון התקיימה בוויקיפדיה הצבעה על שינוי משמעותי בתהליך מינוי התפקידים בוויקיפדיה - "מפעיל מערכת" (שיש לו סמכות למחוק ערכים), "בודק" (שיש לו סמכות לבדוק כתובות IP של משתמשים בשעת הצורך) ו"ביורוקרט", שהוא תפקיד-על בוויקיפדיה, שהגם שסמכויותיו הרשמיות אינן עולות בהרבה על מפעיל מערכת רגיל, הרי שהוא נחשב בדרך כלל באופן לא-פורמלי כאחד המנהיגים של הקהילה.

 

במשך שנים רבות היה דוד שי הביורוקרט היחיד של ויקיפדיה העברית, וכך הוא הציג את עצמו בפני כלי התקשורת שראיינו אותו רבות. עם השנים נוספו לצדו עוד ביורוקרטים, ולאחר שאחד מהם פרש ואחד כמעט שהפסיק לפעול, התקיימה לאחרונה הצבעה שבה נבחרו עוד שני ביורוקרטים - ולראשונה, אחת מהן היא ביורוקרטית.

 

ההצבעה, שהתנהלה בשבוע האחרון (ב"פרלמנט" של ויקיפדיה, מקום ההצבעות על שינויי מדיניות), עסקה בקציבת זמן הכהונה של מפעילי מערכת, ביורוקרטים ובודקים לשלוש שנים, שלאחריהן הם יוכלו להציע עצמם לבחירה מחודשת. ההצעה עברה באשר למפעילי מערכת, אך לא התקבלה לגבי ביורוקרטים ובודקים. עם זאת, תוצאות ההצבעה הניעו את דוד שי להודיע על פרישתו. וכך כתב הבוקר בדף השיחה שלו:

 

"תפקיד הביורוקרט, במשמעות הבלתי פורמלית שניתנה לו בוויקיפדיה העברית, מחייב תמיכה רחבה של קהילת הוויקיפדים. אף שבהצבעה בפרלמנט נקבע ברוב ניכר שביורוקרט אינו נדרש לסיים את כהונתו לאחר שלוש שנים, אין בכוונתי להתעלם מ-26 ויקיפדים שסברו אחרת. לאחר פעילות של קרוב לשבע שנים כמפעיל וכביורוקרט, הגיע הזמן לסיים את כהונתי בתפקידים אלה".

 

בתגובה לבקשות שיחזור בו כתב שי, "נא לא להתאבל ולא להשתפך יותר מדי. יש לי אמון מלא בביורוקרטים ובמפעילים המכהנים, ואני משוכנע ביכולתם להמשיך ולקדם את ויקיפדיה העברית. לאחר שכתבתי את הודעתי הקודמת יצאתי לטיול קצר, השמש הסתווית הנעימה חייכה אלי וליטפה אותי, ושום עול לא העיק על כתפי. כמה נפלא! אין כל סיבה שאיחפז לבקש עול זה מחדש".

 

בינתיים כבר היה מי שהציע כעת למנות את שי לנשיא של כבוד. אמנם נראה שהצעה מעין זו לא תתקבל, אבל מכיון שברור שדוד שי ימשיך לדברר את ויקיפדיה העברית בכלי התקשורת, מעניין יהיה לראות איזה כינוי יימצא לו, מעבר לכינוי המשמים "ביורוקרט לשעבר בוויקיפדיה העברית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האמת על פי ויקיפדיה וויקיפדיה
מומלצים