שתף קטע נבחר

מצרים: הרוג בהפגנת נוצרים על בנייה בכנסייה

מאות מפגינים התעמתו בקהיר עם כוחות הביטחון בשל החלטה לעצור מבנה שנועד לשרת את צרכי הכנסייה. 31 מפגינים נפצעו וכמאה מהם נעצרו. גם סגן מפקד המשטרה המקומי נפצע

אדם אחד נהרג ו-31 נפצעו הבוקר (יום ד') בעימותים בין מאות נוצרים קופטים לכוחות הביטחון בקהיר. הנוצרים מוחים על שהרשויות במצרים מונעות מהם לסיים לבנות מבנה שנועד לשרת את צרכי הכנסייה החדשה במחוז גיזה. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי במהומות נפצעו גם אנשי כוחות הביטחון, בהם סגן מפקד המשטרה המקומי.


מוכנים להקריב עצמם למען הצלב. המפגינים בקהיר, הבוקר (צילום: AP)

 

כמאתיים מפגינים חסמו את הכביש ליד משרדו של המושל המקומי בגיזה שבדרום-מערב קהיר, ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר מאות שוטרים. המפגינים קראו קריאות "בדם, בנשמה, אנחנו מוכנים להקריב את עצמנו למען הצלב".

 

כוחות הביטחון השיבו בירי גז מדמיע. מקור בכוחות הביטחון של מצרים מסר כי ההרוג הוא צעיר בשנות העשרים לחייו.  עוד דווח כי כמאה מפגינים נעצרו. כמה מהמפגינים עזבו את האזור כשפניהם מכוסים בדם. 

 

רשת BBC דיווחה כי הסיבה למהומות היא החלטה של ראש הרשות המקומית לעצור את בנייתו של בניין הסמוך לכנסייה במקום,

ואשר התושבים הנוצרים הקופטים במקום אספו לצורך בנייתו 7.2 מיליון לירות מצריות (כ-2.5 מיליון שקלים). זאת, משום שהוא לא נבנה כפי שסוכם בתחילה. 

 

הנוצרים הקופטים מהווים כעשרה אחוזים מאוכלוסייתה של מצרים המונה 79 מיליון איש. לטענתם, המשטר המצרי מפלה אותם ומתנכל להם בשל דתם. הם מוחים על כך שלא ניתנת להם אפשרות לבנות בחופשיות את מבני הציבור שלהם, כפי שניתן למוסלמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמאה נעצרו בעימותים
צילום: AP
מומלצים