שתף קטע נבחר

דיווח: "ניצחון משמעותי" למפלגת השלטון במצרים

מפלגתו של הנשיא מובארק נמצאת ככל הנראה בדרך לעמוד ביעד שהציבה לעצמה: דחיקת כוחם של "האחים המוסלמים" בפרלמנט. במקביל, מתרבות הטענות לזיוף הבחירות. האחים המוסלמים פרסמו סרטונים המתעדים את אי הסדר בקלפיות

"התיקון" של מפלגת השלטון? מפלגה הלאומית הדמוקרטית רשמה הישגים גדולים בבחירות לפרלמנט המצרי והגדילה את כוחה על חשבון תנועת "האחים המוסלמים" - כך דיווחו הבוקר (יום ב') כלי תקשורת ערביים, יממה אחרי סגירת הקלפיות במצרים.

סרטון המתעד אי סדרים באחת הקלפיות

 

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי בתום ספירת 50% מן הקולות, עולה כי מועמדי מפלגת השלטון רשמו "נצחונות משמעותיים" בפערים גדולים על יריביהם, וכי בינתיים לא נרשמו נצחונות עבור המפלגות הקטנות. כל תשעת השרים המכהנים שמקומם בפרלמנט עמד לבחירה - "זכו בניצחון בפער גדול".

 

כסף ומזון תמורת קולות

עוד עולה מהדיווחים כי תנועת "האחים המוסלמים" - המחזיקה כיום בכחמישית המושבים בפרלמנט - לא הצליחה לנצח בסיבוב הראשון איש ממועמדי מפלגת השלטון, ורק מעטים מתוך 130 מועמדיה העצמאיים יתמודדו בסיבוב שני מול מועמדיו של הנשיא מובארק. התוצאות הרשמיות צפויות להתפרסם ככל הנראה מחר בערב.

 

במקביל, הגישו האחים המוסלמים שורת תלונות חריפות על אי סדרים ומעשי מרמה במהלך יום הבחירות. התנועה פרסמה סרטונים בהם נראה אי הסדר בקלפיות - דבר המוכיח לטענתה כי הבחירות זויפו.

 יצויין כי אחוז ההצבעה בבחירות במצרים היה נמוך מאוד. רק כרבע מבלי זכות ההצבעה הטריחו את עצמם אל הקלפיות.

 

אתמול דיווחו מאות מחברי "האחים המוסלמים" כי בכמה מקרים שאירעו בקהיר ובאלכסנדירה, ניסו פקידי שלטון להטות את תוצאות ההצבעה באמצעות חלוקת כסף מזומן ומצרכי מזון מחוץ לקלפיות. ארבעה בני אדם נהרגו ו-66 נפצעו בעימותים שאירעו במהלך יום ההצבעה במצרים. בין ההרוגים, עומר סעיד סעיד (24) שנדקר בעת שתלה כרזות של אביו בצפון-מערב קהיר. בני משפחתו של סעיד טוענים כי הוא נרצח על רקע הבחירות, אולם במשטרת מצרים טוענים כי הרקע לתקרית פלילי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רק כרבע מהמצרים הצביעו
צילום: רויטרס
לוקחים את הקלפיות לספירה
צילום: רויטרס
מומלצים