שתף קטע נבחר

ליל רפאים בעין הוד: "ניצור מחדש את הבית"

בלילה שבו הורשו לחזור לבתיהם אחרי כיבוי שריפת הענק, בכפר האמנים הדליקו נרות חנוכה בחושך. "החלום נגמר", אמר בעל מוזיאון, אבל אחרים שידרו "אופטימיות קוסמית". גם זיאד מעין חוד בא לתמוך: "זה הזמן להוכיח את הקשר הטוב בינינו"

האש שוב דולקת בעין הוד - אבל הפעם אלו נרות החנוכה. תושבי כפר האמנים התכנסו הערב (יום א') במשרדי מזכירות היישוב והדליקו יחד נר חמישי של חנוכה, בחנוכייה הגדולה שהאירה על מרכז היישוב השרוי בעלטה. הם שרו ובירכו, ביום שבו שבו לבתיהם אחרי שריפת הענק בכרמל. או לפחות למה שנשאר מהם.

 

אסון הכרמל - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

כ-20 מבתי היישוב חרבו, ובעליהם לא הגיעו הלילה. רק מחר בבוקר, עם אור ראשון, יתבררו מימדי ההרס בתוכם. בינתיים, צעירי עין הוד, יחד עם שוטרים, ערכו סריקות על מנת למנוע מגנבים לנצל את השממה.


באנו חושך לגרש (צילום: אבישג שאר-ישוב)

 

אחד היישובים הפסטורליים והשלווים ביותר בישראל היה הלילה חשוך וכבוי. מערכת החשמל הושבתה כמעט לגמרי, ומלבד בתים ספורים שתשתית החשמל בהם לא נפגעה, היתר עטו עלטה מוחלטת. עצים מפויחים היו מוטלים על הקרקע, עמודי חשמל נפלו על המדרכות, וליד הבתים שנפגעו היו מוטלים שברי זכוכית.

 

ניסים כהן, בעל מוזיאון ייחודי לכלי נגינה, שעסק בתיבות נגינה עתיקות מכל העולם במשך 45 שנה, אמר ש"הכל הלך בחצי שעה". המבנה המרהיב של המוזיאון בכניסה ליישוב, שנשרף גם מבחוץ, כבר הפך לסמל החורבן. "החלום נגמר. את המוזיאון הזה פתחתי לפני חמש שנים והכל הלך".

 

צילום: AFP

 

 

"נשתקם בכוחות משותפים"

למרות המראות הקשים, התושבים שחזרו הציגו אופטימיות "קוסמית". "זה האופי המיוחד של המקום", הסביר ל-ynet עמוס, תושב עין הוד בשבע השנים האחרונות.

 "אנשים פה יוצרים מטבעם ולכן הם מוכנים ליצור מחדש גם את ביתם. כולנו מאמינים שנצליח להשתקם בכוחות משותפים, עם תמיכה ועזרה הדדית. גם במקום שבו הצמחייה והעצים נשרפו, אני בטוח שנחדש אותם בצמחייה חדשה".

 

לעין הוד הגיע גם זיאד, המתגורר בכפר הערבי הסמוך עין חוד. הוא הסתובב בין הבתים, פגש תושבים וניסה לתמוך ולעודד: "אנחנו חיים בשכנות טובה ובחברות, ולכן זה הזמן להוכיח עוד יותר את הקשר בינינו. אנחנו נהיה פה ונעזור בכל

דרך שנוכל לתושבים כדי לחזור כמה שיותר מהר לשגרה".

 

בשטח, הכבאים עדיין מטפלים בכמה מוקדים קטנים של אש ברחבי הכרמל, אך אחר הצהריים הודיעו שבתום 77 שעות קשות, הושגה שליטה על הלהבות.

 

אף שלא נותרו עוד מוקדי שריפה גדולים, בכמה אזורים עדיין בערה בשעות הערב המוקדמות אש, וכוחות הכיבוי נותרו שם והמשיכו לפעול לכיבויה. הכבאים מקווים שתחזית מזג האוויר תתממש, כך שסמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר אכן יחל לרדת גשם באזור הכרמל. גם כזה צפוי לסייע להמשך פעולות הכיבוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עין הוד בעלטה. אור בקצה המנהרה
צילום: אבישג שאר-ישוב
"זה האופי המיוחד"
צילום: אבישג שאר-ישוב
אחרי השריפה
צילום: חגי אהרון
בבוקר בעין הוד
צילום: AFP
מומלצים