שתף קטע נבחר
צילום: index open

היום שאחרי: שיקום הבית לאחר שריפה

שיפוץ בית שניזוק משריפה אינו דומה לשיפוץ רגיל, ועלותו עשויה להגיע גם למאות אלפי שקלים. מאיפה מתחילים ועל מה חשוב להקפיד, שלב אחר שלב

שיקום ושיפוץ בית שנפגע בשריפה שונה במהותו מכל עבודת שיפוץ סטנדרטית ויקר יותר בכ-20%-30%. כמובן שמדובר במבנה שניזוק מהלהבות אך לא הוחרב עד היסוד, אז מדובר בבנייה מחדש.

 

 

שיפוץ דירת 4 חדרים ממוצעת שנפגעה באופן שיטחי בלבד וזקוקה רק לצביעה מחדש ולתיקוני טיח מינימלים יעלה כ-10,000 שקל. לעומת זאת, במקרה של בית שספג פגיעה קשה וצריך להחליף בו את כל הריצוף, מערכות החשמל והאינסטצליה, המחיר עלול לזנק ולהגיע עד ל-400 אלף שקל.

 

אז מאיפה מתחילים, וכמה זה צפוי לעלות?

 

  • הצעד הראשון הוא שטיפת הקירות הפנימיים והחיצוניים באמצעות קיטור (לחץ מים). העלות עומדת על 1,500-1,700 שקל ליום עבודה. 

 

  • לאחר מכן יש לאוורר מאסיבית את הבית במשך מספר ימים באמצעות מספר מאווררים תעשייתיים והשארת החלונות פתוחים: כ-450 שקל עבור השכרת המאווררים ליום.

 

  • את הטיח שהתקלף יש להשלים ובמידה שחלק ממנו נותר במקומו, יש לבדוק כי השכנה שנותרה מספיק חזקה וכי אין צורך להחליפה. במקרים רבים מעדיפים בעלי המקצוע לעשות את כל עבודת הטיוח מהתחלה, במקום להתעסק בתיקונים חלקיים. העלות נעה בין 45 ל-65 שקל למ"ר.

 

  • באמצעות הניקוי בקיטור מנקים את הפיח השחור ש"נדבק" לקירות ומורידים שכבות רופפות של הטיח ושל הצבע. חשוב להקפיד לייבש את הקיר לאחר שמסיימים, משום שבמקרה שהוא לא מתייבש כראוי, שכבות הטיח החדשות לא יתפסו ויתקלפו כעבור זמן לא רב.

 

  • לאחר שטיפת הקיטור והשלמת תיקוני הטיח, יש למרוח על הקיר שכבת בונדרול, חומר מקשר לצבע החדש, שתפקידו ליצור שכבה חזקה ואחידה בין הטיח הישן לצבע החדש, שמהווה בסיס לצביעה מחדש של הבית.

 

  • בעוד שקירות רגילים שלא ניזוקו משריפה ניתן לצבוע בשתי שכבות בלבד, קירות שנפגעו מהאש יש לצבוע לפחות ארבע פעמים. עלות הצבע, כולל שכבת בונדרול, היא בין 30 ל-40 שקל למ"ר.

 

  • אם הפיח חודר לתעלות מיזוג האוויר מומלץ מאוד להחליפן בחדשות ולא להסתפק בתיקונן, משום שהן עלולות לאגור את הפיח ולשחררו לחלל האוויר בעת הדלקת המזגן. החלפת תעלות מפח או של צינור שרשורי מחומר מבודד עד 13 מ"ר תעלה כ-4,500 שקל.

 

לעיתים משתלם לבנות מחדש

שיפוצים לאחר שריפה נחשבים יקרים יחסית, ולעיתים משתלם יותר לבנות מחדש את מה שניזוק במקום לשקמו: כך למשל, עלות צביעת חדר רגיל עומדת על כ-900 שקל, בעוד שצביעת חדר שניזוק משריפה תעלה כ-1,300 שקל לפחות, בעיקר משום שמדובר בעבודה כפולה.

 

עלות עבודות מרכזיות נוספות בשיפוץ מסוג זה:

ריצוף בהדבקה: 130-150 שקל למ"ר.

בניית קירות גבס: 180-220 שקל למ"ר.

צביעת קירות חיצוניים, כולל צבע מקשר: 30-40 שקל למ"ר.

פירוק (מרצפות, תקרות, ארונות מטבח וכל מה שנפגע): 100-120 שקל למ"ר.

 

הכותב הוא יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים בישראל


פורסם לראשונה 06/12/2010 13:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקפידו לאוורר
צילום: index open
מומלצים