שתף קטע נבחר

ירי בקטטה בין מילואימניקים לחיילי סדיר

לוחמי "קרקל" כונו "הומואים" - וקטטה עם אנשי מילואים בצאלים כמעט נגמרה באסון. ל-ynet נודע שמילואימניק התמוטט לאחר שנפגע מכסא, חברו שלף נשק ופלט כדור בטעות. "ניסו לרצוח אותנו", טען היורה. המעורבים הואשמו

עימות מילולי בין קבוצת חיילי מילואים לחיילים בסדיר התפתח לקטטה אלימה, שהייתה יכולה להיגמר באסון: ל-ynet נודע כי במהלך הקטטה, שפרצה לאחר שהמילואימניקים לעגו לחיילי הסדיר על שירותם לצד לוחמות, חייל מילואים נחבל בראשו ואיבד את הכרתו. מרובה של חברו נורה כדור, שלמרבה המזל לא פגע באיש.

 

האירוע החמור אירע לפני כעשרה ימים סמוך לצאלים, ברחבת הפלוגה המסייעת של גדוד ה"קרקל". שני חיילים מהגדוד, בו משרתים הן לוחמים והן לוחמות, עברו סמוך לשני חיילי מילואים ששימשו כנהגים ועסקו באותה שעה במשחק שש-בש. אלה לעגו לחיילי הסדיר על כך שהם משרתים לצד לוחמות, וכינו אותם "הומואים".

 

המילואימניקים טוענים כי בשלב זה ספגו איומים כי "יסגרו איתם חשבון", בעוד שחיילי הסדיר גורסים כי הקבוצה השנייה המשיכה להקניט אותם. תוך זמן קצר התפתחה במקום תגרה, כאשר חיילי הסדיר הביאו למקום "תגבורת" - כמה חיילים שכנראה משרתים גם הם בגדוד. 

 

"ברצפה, בלי יכולת לקום" 

על פי העדויות, החיילים אחזו במקלות, אבנים וכסא. אחד מהם תקף איש מילואים באמצעות מקל בראשו, אחרים השליכו עליו כסא וכן השליכו לעברו ולעבר חברו אבנים. המילואימניק שנפגע מהכסא התמוטט ואיבד את הכרתו. הוא פונה לטיפול בבית חולים שם התברר כי נחבל בראש ובברכו. לאחר מספר בדיקות, קיבל שבעה ימי מנוחה.

 

"הוא בא ממולי, אני לא זוכר אם עמדתי, הביא לי קרש בראש ומפה אני זוכר את עצמי ברצפה בלי יכולת לזוז או לקום", תיאר המילואימניק הפצוע, "לקחו אותי לכיוון השירותים... הרגשתי את כל הזרמים בראש ומפה והלאה אני זוכר את עצמי על אלונקה ולוקחים אותי לבית חולים".  

 

חברו, שניסה להדוף את התוקפים, נטל נשק, הכניס מחסנית וקרא לעבר אחד מחיילי "קרקל" לזוז מהמקום, "אחרת אני דופק לך כדור בראש". לאחר מכן נורה כדור מרובהו, שלטענתו נפלט לאחר שקיבל מכה בחזה. "לא התכוונתי לירות כדור, ממש חשבתי שהולכים להרוג אותנו", אמר בחקירתו במצ"ח.

 

"הרגשתי סכנת חיים" 

המילואימניק הסביר כי התנצל בפני החיילים הסדירים על אמירותיו, אך אלה לא ויתרו. "אחרי חמש דקות באו מלא אנשים עם סלעים, אבנים, בזנטים", שיחזר, "רצתי ותפסתי את הנשק ובאתי לברוח, אחרי זה (החבר שלי) קיבל מכות, מישהו בא אלי עם מקל וראיתי את (חבר שלי) מקבל מכות כשהוא על הרצפה עם אבנים וברזלים... מישהו בא לזרוק עליו אבן לראש".

 

"ניסו לרצוח אותנו, אני אומר לך, רץ מולי בן אדם עם בזנט ולא ידעתי מה לעשות, הוא רץ לכיוון הפנים", הוסיף בעדותו, "ראיתי הרבה אנשים שמרביצים ל(חבר שלי), מישהו עומד מעליו עם לבנה ובא לזרוק אותה לכיוון הראש, מולו רצה קבוצה נוספת עם קרשים ואבנים... הכנסתי את המחסנית לא כדי לירות, אלא על מנת ליצור הרתעה, כי הרגשתי סכנת חיים ממשית".

 

מי שאולי מנע אסון היה חייל בשירות סדיר שהסיט את הרובה. "יצאתי מהאוהל בסביבות השעה עשר... פתאום אני רואה מישהו עם נשק, זה היה מילואימניק, בא לדפוק את הנשק בגב של (שמו של אחד החיילים)", תיאר

בפני חוקרי מצ"ח את מה שאירע, "לאחר מכן הוא הכניס מחסנית ודרך את הנשק, וכיוון את הנשק לעבר החייל... רצתי ותפסתי לו את הנשק בקת, הורדתי את הנשק למטה אז הוא נקר את הנשק וירה כדור לעבר הרצפה במרחק ס"מ ממני... לקחתי ממנו את הנשק ואז הוא ברח, בסוף הגיעו מלא אנשים, תפסו אותי לקחו את הנשק". במהלך האירוע צעק החייל לעבר המילואימניק: "מה אני ערבי? למה אתה מכוון עליי נשק?".

 

בפרקליטות הצבאית הוחלט להאשים את אחד מחיילי "קרקל" בתקיפה הגורמת חבלה של ממש, ואת חייל המילואים שירה בשימוש בלתי חוקי בנשק. מעצרו של החייל המואשם בתקיפה הוארך בחודשיים. סנגורו, עו"ד דן באומן, אמר כי הוא משוכנע כי גרסת חיילי המילואים על השימוש בנשק היא שקרית ונועדה להצדיק את האירוע החמור. סנגורו של המילואימניק, עו"ד בועז קניג, טוען לא היה כל מקום להגיש נגדו כתב אישום: "מרשי הוא הקורבן במקרה הזה, הוא פעל לאחר שנשקפה לו סכנת חיים מוחשית ומיידית". מדובר צה"ל נמסר: "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, וכנגד החיילים הוגשו כתבי אישום".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"דרך את הנשק וכיוון" (אילוסטרציה)
צילום: Gettyimages Imagebank
עו"ד דן באומן
עו"ד בועז קניג
מומלצים