שתף קטע נבחר

איילון ביטוח: "משרד הביטחון ישלם לנפגעים"

בעקבות הביקורת על חברת הביטוח איילון, שטענה כי לפי עדויות שונות נפגעי האוטובוס שנשרף בכרמל נהרגו מחוץ לו ולכן אין באחריותה לשלם להם פיצוי, הבהירה היום החברה: "משרד הביטחון ישלם פיצוי למשפחות מכוח אחריותו והחוק"

מי ישלם לנפגעי האוטובוס השרוף? בעקבות הביקורת על חברת הביטוח איילון, לפיו טענה החברה שמעדויות שונות עולה כי נפגעי האוטובוס נהרגו מחוץ לרכב ולכן לא מדובר בתאונת דרכים ואין באחריותה לשלם להם פיצוי, מוציאה היום (ה') החברה הבהרה בנושא.

 

 

"משפחות הנספים באסון האוטובוס יושבות שבעה ומתוך כבוד לנספים איילון נמנעת מלהיסחף לתגובות על אופן תשלום הפיצוי ומי יישא בו", נמסר מאיילון. עם זאת מצביעה החברה על הכתובת מבחינתה: "משרד הביטחון ישלם פיצוי למשפחות מכוח אחריותו והחוק".

 

החברה מתייחסת גם לשאלה המהותית האם הגופים שישלמו לנפגעים, יוכלו לאחר מכן לבצע שיבוב ולתבוע את איילון (תביעה שמגיש מבטח נגד צד שלישי, לאחר ששילם על נזק). לפחות לגבי קרן הפנסיה מבטחים בה היו מבוטחים חלק מנפגעי האוטובוס, דוחים באיילון את האפשרות כי היא תיתבע חזרה את הכסף בתביעת שיבוב וטוענים כי "אין לכך כל בסיס חוקי".

 

בפני המשפחות של הרוגי אירוע האוטובוס עומדים שלוש אפשרויות: הם יכולים להפעיל את הזכות לקבלת פנסיה ולהגיש תביעה למנורה מבטחים לקבלת כספים מקרן הפנסיה מבטחים, למי שהיה מבוטח בקרן; הם יכולים להגיש תביעה לחברת הביטוח איילון, אולם בכדי לתבוע את חברת הביטוח איילון יש להוכיח כי מדובר בתאונת דרכים, כמו כן באפשרותם להגיש תביעה ולבקש פיצוי מהמדינה (ממשרד הביטחון). בכל מקרה לא ניתן לקבל תשלום כפול במקביל, אולם ניתן לקבל את ההפרש שבין הסכומים.

 

יצויין כי קיימת עדיפות בפנייה לחברת הביטוח הואיל והתשלום שהפונה יקבל צפוי להיות גבוה יותר מאשר תשלומים מקרן הפנסיה, לדוגמה, הכוללים רק מרכיב של פיצוי בגין השתכרות.

 

"אם נפגע יתבע את המדינה הוא יכול לקבל כמה אלפי שקלים בחודש ועוד הטבות שונות", אומר עו"ד אורן בושרי, המתמחה בדיני ביטוח ונזיקין, "אבל אם זה יוגדר כתאונת דרכים הוא יוכל לתבוע את חברת הביטוח ולקבל אף יותר מ-2 מיליון שקל".

 

בושרי מציין כי ניתן לתבוע את החברות השונות במקביל ובהמשך להחליט בהתאם להתפתחויות באיזו חברה לממש את התביעה. לדבריו, אם אכן יתאמתו העדויות כי נוסעי האוטובוס נפגעו הרחק מן הרכב, סביר כי לא תהיה עילה משפטית לתבוע את חברת איילון הואיל ולכאורה לא מדובר בתאונת דרכים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שרידי האוטובוס שנשרף בכרמל
צילום: AFP
מומלצים