שתף קטע נבחר

חברות הביטוח נערכות לאומדן נזקי הסופה

"הנזק חמור במיוחד בגלל שהוא פגע בכל הארץ, גם ברכוש פרטי וגם בתשתיות של רשויות מקומיות", אומר בכיר בענף הביטוח. להערכתו, למרות אסון הכרמל והסופה שהגדילו בתוך שבוע באופן ניכר את כמות התביעות, לא צפוי ייקור משמעותי של הפרמיות בטווח הקרוב

הסופה מתחילה להיחלש אך אומדן הנזקים הולך ומתעצם. עשרות עצים שקרסו ופגעו בבתים ובמכוניות, שלטים שהתעופפו ברוח החזקה והצפות, הסבו נזק רב.

 

 

גלי ענק בים הסוער, גרמו נזקים כבדים בקו החוף של תל-אביב וצפונה משם, בעלויות הנאמדות במיליוני שקלים. העסקים הנמצאים בקו הראשון לים בנמל תל-אביב סבלו אתמול מהצפות, משמשות מנופצות ומקריסת מערכות החשמל והמים. למעשה, מלבד הנזק לרכוש, איזורי עסקים שלמים הושבתו ולחלק מהעסקים יקח זמן עד שיוכלו להיפתח מחדש.

 

 

אחרי שבוע אינטנסיבי, בחג החנוכה, של אומדן נזקים מהשריפה בכרמל, מנסים כעת בחברות הביטוח לאמוד את הנזקים של אסון הטבע הנוכחי וסוכנים ושמאים מטעם החברות כבר יצאו לשטח לבדיקת הנזקים.

 

"יש נזקים לרכבים כתוצאה מברד, מקריסת עצים שנפלו על כלי רכב. מזג האוויר בכלל גורם לתאונות", אומר מנהל תחום הביטוח האלמנטרי, באחת מחברות הביטוח. "יש נזקים גם לדירות - עצים שנפלו, הצפות, נזקי צנרת, וכן לבתי עסק רבים. בשנה שעברה גם היו שטפונות והיו נזקים גדולים. אין לנו נתונים כרגע, אבל האנשים שלנו מתעדכנים".  

 

בחברות הביטוח מציינים כי מדובר בשני אירועים לא שגרתיים המתרחשים בסמיכות רבה, אולם מדגישים, כי החברות ערוכות לתרחישים כאלו. "במידה מסויימת הנזק כעת הוא חמור יותר כי אנחנו מדברים על פגיעה במקומות רבים יותר, עם פיזור גיאוגרפי גדול בכל הארץ ויש כאן גם פגיעה בתשתחות של רשויות מקומיות".  

 

האם התביעות הרבות לפיצויים שיוגשו על ידי המבוטחים, בעקבות שני האירועים הדרמטיים האלו עלולים להגדיל לנו את הפרמיה שנשלם? "זה לא משהו שמשנה מציאות בפרמיה", אומר מנהל התחום האלמנטרי. "גם אם תהיה עליה של 5% זה לא שינוי מציאות, זה לא ייקור דרמטי. מעבר לכך זה לא צפוי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוף הים בבת ים
צילום: שירה ריגלר
עץ שנפל בחצר בית
צילום: רועי חתוכה
גג של תחנת דלק שקרס בבת ים
צילום: שי רוקח
מסעדה שניזוקה בנמל תל-אביב
צילום: דלית שחם
עמוד בטון שמחץ מכונית בחיפה
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים