שתף קטע נבחר

לוהטת מדי לטלוויזיה

הסדרה "Las Aparicio" שהוגדרה כ"לוהטת מדי לשידור", היא אחת הטלנובלות הפרובוקטיביות אי פעם. נשים מעשנות סיגרים, קריינית סטייל "עקרות בית נואשות" ובחורות בעלות זהות מינית מעורפלת הם רק חלק מהמאפיינים של העולה החדשה לארץ

שמה של "לאס אפריסיו", הטלנובלה המקסיקנית שתעלה מחר (ה', 21:40, ויוה) הולך לפניה. זה קורה בעיקר בזכות נועזותה. ההלם מהצפייה בפרק הראשון הוא בלתי נמנע. ראשית, מפני שאין בינה לבין חברותיה לז'אנר הרבה מהמשותף ושנית, מפני שהנועזות במקרה הזה, באמת מרחיקה לכת.

 

צפו בטריילר של "לאס אפריסיו". הלטינית הלוהטת החדשה

 

לא, לא מדובר רק על סצנות מיטה חמות, אם כי ישנן כאלה מכל המינים, אלא בתכניה של הסדרה. לשם הדגמה במה הדברים אמורים, אציין ש"אשה במראה", הטלנובלה מאותו בית ייצור של הנוכחית (חברת ארגוס הנחשבת לאיכותית) אחזה בזמן שידורה (1998) בדגל שחרור האשה וחנכה את זן סדרות המשבר. אבל ליד "לאס אפריסיו", נראית "אשה במראה" כמו אחותה החסודה והמיושנת, אפילו כנזירה.

 

כדי לצמצם את ממדי הספוילר, רק אגלה שאחת הגיבורות נכנסת לפאב, רואה גבר שמוצא חן בעיניה ובמקום להפעיל תחבולות נשיות טיפוסיות היא ניגשת אליו ושואלת אותו אם היא יכולה להזמין אותו למשקה; מישהי שמרצה על שחרור מיני, מציידת את תלמידותיה (נשים בוגרות) בעצות ואמצעים מעשיים ביותר, שמתגלים כיעלים מאוד; גיבורה אחרת מתלבטת, במחשבותיה ובמעשיה, בנוגע לזהותה המינית; כשמישהי מבנות אפריסו עצבנית, כדי לשחרר לחץ היא חובטת בשק איגרוף ואחרת מעשנת סיגר. וזוהי רק ההתחלה. מדובר בסדרה כה חריגה בנוף, עד שיש שהגדירו אותה כ"סלידה קיצונית מגברים".

 

עוד פן שמאפיין את "לאס אפריסיו" הוא הקצב המהיר שכבר פגשנו בגל החדש של הטלנובלות מוונצואלה, כמו "אם רק תסתובב", "מה נשים רוצות" ועוד. השימוש בקריינית בסגנון "עקרות בית נואשות" ושילוב דמות אחת שרואה אך לא נראית, שעל פי העלילה היתה אמורה לנוח על משכבה, אך במקום זאת מתרוצצת בחייהן של הגיבורות, גם זה גימיק שנראה לא פעם על מסך הז'אנר.

 

סיפור, זה כל הסיפור

הסדרה מומלצת לצפייה למי שמוכן ומזומן להיפגש עם פן אחר ומהפכני של עולם הטלנובלות, ולאו דווקא בשל המפגש החוזר עם כוכבים מוכרים, שכאן בולטים בהעדרם. משמח לגלות שחסך זה כלל לא מורגש בזכות העלילה הנבונה והמפתיעה ששואבת את הצופה עד כדי כך, שהיא מצליחה לשכנע אותנו שיש חיים לז'אנר גם בלי קולונגה, אראנה, אקר וחבריהם. מתברר שכאשר כוכבים למיניהם אומרים בראיונותיהם שהסיפור הוא העיקר, הם לא רק צנועים אלא כנים. אכן, סיפור טוב עושה את זה, גם אם השחקנים כלל לא מוכרים, בתנאי שיהיו, כמו אלה ב"לאס אפריסיו", משכמם ומעלה.


בנות הסדרה. נדירה בנוף הז'אנר

 

ובכל זאת, חדי העין יבחינו שאת לאונרדו מגלם פלוטרקו אסא, אנדרס הרגיש והמרדן מ"אשה במראה", שלמרות ש-12 השנים שעברו מאז פגשנו אותו לראשונה השאירו בו את חותמן, הוא לא פחות שובה לב מהמתבגר דאז. יהיו כאלה שיאמרו שאפילו יותר. עוד הפתעה מרנינה היא הופעתה של חימנה רוביו, שאכזבה בתפקיד מריה כריסטינה ב"החוזה", והפעם, בתור מרסדס, מיישרת קו. עוד פנים מוכרות הן אלה של אדוארדו ויקטוריה (פדריקו ב"מרינה") ושל ליס גאלארדו (מונליסה ב"האסירה").

 

נשות אפריסיו, בנות שלושה דורות, אוחזות במכנה משותף טעון במיוחד: הן מתאלמנות צעירות ויולדות רק בנות. כאמור, בינן לבין הגיבורות הקלאסיות של הז'אנר, אוקיינוס שלם. הן נשים חזקות שמנהלות את חייהן ביד רמה, במקסיקו סיטי, כולל בגזרות האהבה והמין, בהן הן מתנהלות כמו בגזרות אחרות של החיים - כאוות נפשן.

 

בראש השבט עומדת רפאלה, אמן של אלמה, מרסדס וחוליה, שכבר הספיקה לקבור שלושה בעלים. שלוש הבנות ממשיכות בדרך שהיא פילסה להן כאשה עצמאית שמזה שנים עומדת על רגליה בזכות עצמה, אך כל אחת מהן מפרשת את ה"אני מאמין" המשפחתי בדרך משלה, תוך כדי עיצוב סגנון ייחודי.

את התמונה משלימות שתי הנכדות של רפאלה, איליאנה ואיסאדורה (הבנות של אלמה ומרסדס, בהתאמה) שאף הן מגבשות נקודות ראייה משלהן. הסדרה מזנקת מההלוויה של בעלה של מרסדס, ועם הופעתו של לאונרדו הנ"ל בנוף של נשות האפריסיו.

 

כדי לסבר את האוזן, סליחה, את העין, לגבי מה שצפוי לנו בהמשך, נספר לכם ש"טלמונדו", הרשת הלטינית מארצות הברית, שהפיקה סדרות כלל לא חסודות כמו "דונה ברברה", העלתה את "לאס אפריסיו" באתר שלה תחת הכותרת "Too Hot for TV". במילים אחרות: "ראו הוזהרתם, למבוגרים בלבד". אחרי הצפייה בפרקים הראשונים, האמת שאפשר להבין למה "לאס אפריסיו" גרפה חמישה פרסים בפסטיבל הטלנובלות שנערך השנה במר דל פלטה שבארגנטינה: סדרה, תסריט, כוכבת ראשית (אלמה), בימוי והפקה. היא מונה 117 פרקים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"Las Aparicio". שושלת מפוארת. או שלא
לאתר ההטבות
מומלצים