שתף קטע נבחר

צילום: Gettyimages Imagebank

10 הערות: לשכוח את התירוצים ולעבור לפיצוחים

במכבי ת"א מצאו לא מעט סיבות ל-1:1 מול מכבי פ"ת, אך נמני ושות' חייבים ללמוד לפצח בונקרים. וגם: חכמון נהג בחכמה, חיפה בדרך הנכונה, ושתי עצות קטנות לאבי לוזון ולדראפיץ'

המחזור ה-14 בליגה העל בכדורגל התנהל במהלכה של סופת גשמים. למרות זאת, לא מעט אקשן התרחש ב'לוזון ליג', כל זאת כשמשחק אחד עדיין לא הושלם - בין הפועל תל אביב לבני יהודה. זה הזמן לסכם עוד מחזור, רגע לפני שהסיבוב הראשון יינעל בסופ"ש הבא.

 

 

1. קבוצה בלי שיטה. שני הנצחונות על מכבי נתניה ובני יהודה עיוורו את יוסי מזרחי, אבי נמני ומכבי תל אביב. ההגנה המחוררת של נתניה והיכולת העלובה של יבוריאן סידרו למכבי שש נקודות קלות,וכשהגיעה קבוצה מסודרת ומאורגנת כמו מכבי פ"ת, הצהובים שוב כשלו.


המלאבסים חוגגים, בוזגלו קצת פחות. פיצוחים 2010 (צילום: אלי אלגרט)

 

הקישור היה תקוע, צמד הבלמים היו היסטריים ועשו שטויות שכמעט עלו באדומים ושערים, וההתקפה? קולאוטי לא יכול לייצר לעצמו מצבים, ועטר נסגר היטב על ידי הגנת האורחת. כדי להיחשב למועמדת רצינית לאליפות, מכבי חייבת לדעת לשחק מול קבוצות מסודרות שכאלה. בעונה שעברה הפועל ת"א ומכבי חיפה הצליחו לפצח בונקרים של יריבות. אם מכבי לא תלמד לעשות את זה, אין לה שום סיכוי.

 

2. קבוצה עם תירוצים. "מכבי פ"ת לא באה לשחק כדורגל", סיכם מאור בוזגלו את המשחק בבלומפילד. גם יוסי מזרחי התלונן על כך, ואבי נמני נגרר לביקורת על רמת השיפוט. לנמני ולמכבי יש מזל שניבאלדו ופאביצ'ביץ' לא הורחקו. נכון שפסילת השער של רנגלוב עוררה מחלוקת, אבל בכל משחק יש טעויות שיפוט, והן פוגעות באופן שווה בשני הצדדים. אבל במכבי, כמו במכבי: כשלא מנצחים, מנסים להסיט את אש הביקורת למקומות אחרים.

 

3. קבוצה קטנה. למרות כל זאת, הערה קטנה למכבי פתח תקווה ולמשפחה השלטת. כדי להפוך לקבוצת צמרת לגיטימית, הגיע הזמן להחליף דיסקט. אי אפשר לבזבז כל כך הרבה זמן כבר במחצית הראשונה, להפריע ליריב לחדש את המשחק בכדורים חופשיים או לרוץ באמוק 40 מטר, כמו הספרינט של השוער לבקוביץ' אחרי הבעיטה החופשית של מדוניאנין.


אלי גוטמן, בלב הסערה. הכל היה נכון (צילום: עוז מועלם)

 

הערה נוספת ליו"ר ההתאחדות לכדורגל - נוכחותך במשחקי מכבי פתח תקווה אינה רצויה. או שהשופט מפחד לשרוק נגד הקבוצה שלך, או שהוא רוצה להוכיח שהוא לא מפחד ואז שורק באופן מגמתי נגדך. זה לא מכובד ולא ראוי שתגיע למשחקים הללו. אנו מבטיחים לעשות לך הנחה, אם פרדי דוד יצעיד את הקבוצה לגמר גביע המדינה.

 

4. עליהום מיותר. כמה ביקורת ספג אלי חכמון על ההחלטה לפתוח את המשחק בבלומפילד. על מה ולמה? התנאים בדקות שלפני פתיחת המשחק היו סבירים. במחצית, אחרי שהתייעץ עם הממונים עליו (וזה לגיטימי), החליט לסיים את המשחק. כל ההחלטות שלו היו במתחם הסביר.

 

5. למה להתחיל מהתחלה? המשחק בבלומפילד הופסק אחרי 45 דקות ובמצב של 0:0. מדוע לא מחדשים אותו מהנקודה שבה הוא הופסק? בכל הליגות המרכזיות בעולם מחדשים משחקים שהופסקו מסיבות כאלה ואחרות, מהדקה בה הם הופסקו. רק בתקנון האנכרוניסטי של ההתאחדות לכדורגל, צריך להתחיל הכל מהתחלה. אם אפשר היה לשחק כדורגל במחצית הראשונה, אז התוצאה שלה חייבת להיחשב.


אריק בנאדו, מול ק"ש. ככה לוקחים אליפות (צילום: אביהו שפירא)

 

6. אפורה ויעילה. מכבי חיפה של העונה מזכירה יותר ויותר את מכבי תל אביב של עונת 94/95. קבוצה עם סגל אפור וצעיר בהשוואה ליריבות ה'נוצצות' לצמרת. הזרים ששיחקו באותה עונה היו אלכסנדר אובארוב, ויקטור בלקין ויורי שוקאנוב. אתם זוכרים איך נגמרה אותה עונה? באליפות צהובה עם שער ניצחון של אלון ברומר בווסרמיל.

 

אתמול, בקריית שמונה, שוב קיבלנו טעימה מאותה קבוצה אפורה, שמסרבת לרגש אותנו בכדורגל איכותי, יודעת לשמור על השער שלה ומנצחת בפנדל. זה לא אומר שהדרך לאליפות סלולה, אך זה מלמד על חוסן מנטלי. בסיום המשחק חזר יניב קטן שלוש פעמים על המשפט: "מכבי חיפה חייבת להתחזק בחלון ההעברות". הוא צודק. כדי לקחת אליפות היא חייבת להרחיב את הסגל בבלם וחלוץ.

 

7. היציבות בחוסר היציבות. להפסיד להפועל עכו בחוץ זה לגיטימי. להתפרק ולחטוף שלישיה זה כבר יותר מדי. למזלם של אורי מלמיליאן ובית"ר ירושלים, בליגה של 16 קבוצות יש מספיק קבוצות חלשות מבית"ר. באשר לסוגיית דאריו פרננדס - תנו לו ללכת. אם השחקן והמאמן לא מצליחים להתגבר על האגו שלהם, אין טעם להשאירו במועדון. מקצועית זו טעות, כי פרננדס הוא אחד הקשרים האחוריים הטובים והחזקים בליגה.


אורי מלמיליאן. מה עם יציבות? (צילום: אלי אלגרט)

 

8. הגיע הזמן לשתוק. סלובדאן דראפיץ' מדבר הרבה יחסית למאמן עם אחוזי הצלחה נמוכים כל כך. לפני מספר ימים הוא הפליג למחוזות אפלים של גזענות בוטה, וייחס את ההתנהגות של השוער מאיר כהן לארץ המוצא של הוריו. גם ההתנצלות שהגיעה בשלב מאוחר לא עזרה למחוק את החרפה הזו. ראשי סכנין, שמתלוננים בצדק על הגזענות שהם סופגים בכל המגרשים בליגת העל, צריכים להעמיד את המאמן במקום, ואולי אפילו להעניש אותו.

 

9. כבר לא מקצוען. קאלה דרשלר נחשב עם הגעתו לישראל לשוער פנטסטי. במכבי ת"א הוא היה נהדר, בבית"ר הוא עשה עבודה טובה אבל הקריירה כבר בדעיכה. באופן טבעי, בגיל 36, היכולת פחות טובה ממה שהיתה לפני ארבע שנים. חמור מכך זו התגובה שלו להורדתו לספסל. לניצן שירזי יש את מלוא הלגיטימציה לספסל את השוער, אם הוא חושב שהוא לא בכושר. מכאן ועד לעצבנות שהוא משדר באופן ישיר ובעזרת מקורבים, הדרך ארוכה. כדאי לו ליישר קו ולהשתפר באימונים, כדי שלא יגידו עליו שזקנתו מביישת את נעוריו.


מאיר כהן. רעש מיותר בסכנין (צילום: אורן אהרוני)

 

10. המחזור הבא. כפי שנכתב בסעיף 6, כל הגעה של מכבי ת"א לאצטדיון וסרמיל היא חגיגה. פעם זה נגמר באליפות, פעמים אחרות זה נגמר בניצחונות גדולים של

הקבוצה המקומית. בשנות ה-90 היה נהוג לומר שהדרך לאליפות עוברת בניצחון בבאר שבע.

 

כשהמאמן המקומי הוא ניר קלינגר, החגיגה והפיקנטריה גדולות בהרבה. זה הולך להיות מבחן אופי אדיר לחבורה של נמני&מזרחי&עובדיה. בקריית אליעזר, אלישע לוי מחכה לראובן עטר. נתניה תמיד היתה סוס שחור של הירוקים, וצפוי משחק מעניין מאוד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים