שתף קטע נבחר

אריה אלטר: "אבי כהן חזק, הוא ייצא מזה"

הכדורגל הישראלי הוכה בתדהמה נוכח פציעתו הקשה של כדורגלן העבר, אשר נפגע בראשו בשל תאונת דרכים עת רכב על אופנועו. אחיו חיים: "הוא נפגע בגזע המוח, מקווים שהוא ייצא מזה בשלום"

אין אדום, אין צהוב. הכדורגל הישראלי התאחד היום (ב') אחר הצהריים מאחורי כדורגלן העבר אבי כהן, לאחר שזה נפגע קשה בתאונת דרכים ברמת גן. כהן, שרכב על אופנוע, ספג פגיעת ראש קשה ופונה לבית החולים איכילוב.

 

הרופאים נלחמים על חייו של כדורגלן העבר אבי כהן

 

אחיו, חיים כהן, סיפר בביה"ח: "קיבלנו הודעה בשעה 17:00 שאבי נפגע פגיעת ראש בתאונת דרכים באזור הבורסה ברמת גן כאשר רכב על אופנוע ומ-14:30 הוא בחדר הניתוח. אנחנו לא יודעים מה מצבו ואמרו לנו שבעוד זמן קצר, אשתו דורית תוכל להיכנס ולראות אותו".

 

מיד לאחר סיום הניתוח הוסיף חיים כהן: "ראינו אותו כשהוא יצא מחדר הניתוח. אמרו לנו שהוא נפגע בגזע המוח, אנחנו מאוד מקווים שהוא ייצא מזה. הוא מונשם ובלי הכרה. עכשיו הוא יהיה בטיפול נמרץ ואנחנו נעמוד שם לידו ומקווים מאוד שהוא ייצא מזה בשלום. הוא אדם חזק ושמח, אנחנו כולנו ביחד בזה".
 

אריה אלטר, מנכ"ל ארגון השחקנים וחברו הקרוב של כהן, סיפר: "אבי צריך להיות חזק כמו שאני מכיר ומצפה ממנו שיהיה. מכת ראש זה ניתוח קשה אבל הצוות הרפואי עוד לא אמר לנו מה מצבו. זו מכה קשה. ממש ברגע האחרון דיברתי איתו הבוקר, הוא ביטל פגישה וכל אחד נסע לכיוון אחר. אנחנו מתפללים שייצא מזה. אבי חזר בדיוק מאנגליה שם הוא צפה בבנו תמיר חוזר לשחק בבולטון והוא היה כל כך מאושר. כעת צריך שכולם יהיו חזקים ביחד", סיכם אלטר את דבריו.


אופנועו של כהן בזירת התאונה (סימון טרטקובסקי משטרת תל אביב)

 

ממכבי תל אביב, הקבוצה בה עלה כהן לגדולה, נמסר: "הלב של כולנו נמצא עם אבי והמשפחה, אנחנו מתפללים ומייחלים להחלמתו המהירה והמלאה". ליד מיטתו נמצאים שמות מוכרים מעולם הכדורגל כמו מוטל'ה שפיגלר, גיורא שפיגל, צביקה רוזן ואריאל שיימן.

 

יוסי מזרחי, מאמן הצהובים, אמר לפני תחילת ההתמודדות שלה מול הפועל באר שבע: "כששומעים על דברים כאלה, הכדורגל מתגמד, אבל אנחנו חייבים לשחק. אני שיחקתי עם אבי שנים רבות בנבחרת וכולנו מקווים שהוא ייצא מזה במהרה".

 

חזי מגן, הנמצא גם הוא במקום, אמר: "המצב לא טוב, מקווים שהרופאים יצליחו להוציא אותו מהמצב בו הוא נמצא". שפיגל הוסיף: "אין לנו מה לעזור כאן, כעת נשאר רק לחכות ולקוות לדברים טובים יותר".

 

מבית החולים איכילוב נמסר בשעות הערב: "אבי הגיע במצב אנוש לביה"ח עם פגיעת ראש קשה ביותר, ללא הכרה והועבר מיד לחדר הניתוח. שם בוצע ניתוח לניקוז הדמם. כעת מועבר כהן ליחידה לטיפול נמרץ נירוכירורגית". מצב של כהן הוגדר כקריטי.

 

ממכבי ת"א לליברפול הגדולה

כהן בן ה-54 משמש בשנים האחרונות כיו"ר ארגון שחקני הכדורגל. את קריירת המשחק בארץ העביר בלעדית במכבי תל אביב בתפקיד בלם הקבוצה, ואף זכה

עימה בדאבל בעונת 1976/77 ובאליפות בעונת 1978/79.

 

לאחר מכן זומן כהן למבחנים בליברפול האנגלית, שיחק שם במשך שנתיים וחצי וזכה באליפות בעונת 1979/80. שנה לאחר מכן זכה כהן עם ליברפול בגביע אירופה לאלופות היוקרתי, ולאחריו חזר לארץ למדי מכבי ת"א. ב-1987 עבר כהן לגלזגו ריינג'רס הסקוטית, אך לא התאקלם במדינה וחזר ב-1989 לצהובים מקריית שלום.

 

באותה שנה החליט להיענות להצעת מכבי נתניה לאמן את הקבוצה, פרש ממשחק פעיל והחל בקריירת אימון שעברה גם בבית"ר תל אביב, מכבי יבנה, עירוני אשדוד, הפועל כפר סבא, הפועל אשקלון ומכבי הרצליה. במדי הנבחרת רשם 64הופעות וכבש בה שער אחד.

 

השתתפו בהכנת הכתבה: נרי ברנר, יואב זיתון ושי ארצי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים