שתף קטע נבחר

ברכת חג מאל קאעידה: "להרוג נוצרים בעיראק"

השלוחה העיראקית של ארגון הטרור העולמי טוענת שהכנסייה הקופטית במצרים מכריחה צעירות מוסלמיות להתנצר. המחבלים קראו לתקוף את הנוצרים בבגדד כדי שילחצו על חבריהם בקהיר

פלג של אל-קאעידה בעיראק קרא היום (ד') לקיצונים איסלאמים לתקוף נוצרים במהלך חג המולד. הארגון טען כי מדובר בתגובה ל"כליאה" של שתי נשים בידי הכנסייה הקופטית במצרים.

 

"המדינה האיסלאמית בעיראק", הנחשב לנציג אל-קאעידה בעיראק, פרסם הודעה תקיפה באתר אינטרנט המזוהה עם הג'יהאד העולמי. הוא קרא לנוצרים בעיראק "להפעיל לחץ" על הקופטים במצרים. בעבר טען הארגון שהכנסייה במצרים חוטפת צעירות מוסלמיות בניסיון לנצר אותן בכוח. טענות אלה הוכחו מכל וכל על ידי הכנסייה הקופטית.

 

תנועת הג'יהאד העיראקית אחראית לכמה מהפיגועים הקשים ביותר שאירעו באחרונה במדינה, בהם בכנסייה בבגדד שבו נהרגו 68 בני אדם. ממשלת עיראק חוששת ממתקפות נגד נוצרים לקראת חג המולד שיצויין ביום שבת הקרוב. נוצרים רבים כבר נמלטו מבתיהם בעקבות התקיפות האחרונות ובשל החשש מפיגועים במהלך החג.  

 

בחודשיים האחרונים נמסר על לפחות אלף משפחות נוצריות שעזבו את עיראק. לפני כשלושה שבועות פרצה מהומה בסביבות הנציגות הדיפלומטית של

צרפת בחבל כורדיסטן שבעיראק, אחרי שנפוצו שמועות כי היא מוכנה להנפיק להם אשרות כניסה לצרפת. מאות נוצרים התדפקו על דלתות הנציגות, ולכן זו מיהרה להשבית את פעילותה.

 

מצבם העגום זכה לביטוי בנאום האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, בשבוע שעבר. מנהיג הכנסייה הקתולית פרסם אגרת, שבה הביע דאגה מכך שבני הדת הנוצרית "משתייכים לקבוצה הדתית הנרדפת ביותר בעולם. השנה שוב התאפיינה במעשי עוינות, במעשי אלימות איומים ובחוסר סובלנות דתית. מחשבותיי נתונות במיוחד לנוצרים בעיראק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שוטר מאבטח כנסייה בכירכוכ
צילום: AFP
מומלצים