שתף קטע נבחר

בהצלחה: קדשאי וערמוני מזנקים לדקאר

מירוץ הסיבולת המפרך בעולם יזנק לדרכו כרגיל, לכ-10,000 ק"מ קשים ומתסכלים עבור מרבית המשתתפים בו. בהם גם קבוצה ישראלית - הנהג אביב קדשאי והנווט יזהר ערמוני

הדקאר מזנק פעם נוספת בדרום אמריקה, ועם ייצוג ישראלי. מירוץ הסיבולת הארוך והמפורסם בעולם יוצא שוב לדרכו, כאשר בין מאות המתחרים בקטגוריות האופנועים, המכוניות והמשאיות השונות, ימצא גם צוות כל ישראלי. אביב קדשאי, מהבולטים שבנהגי ורוכבי המירוץ בישראל, ינהג ברכב ייעודי מדגם דזרט ווריור (373), שהוכן על-ידי חברת ראלי רייד הבריטית, כאשר לצדו ישב הנווט יזהר ערמוני. זה יהיה הדקאר השני של השניים אחרי המירוץ אשתקד, בתקווה שיהיה מוצלח מהקודם, ממנו נאלצו לפרוש. עבור קדשאי תהיה זו פעם רביעית בדקאר, לאחר שבעבר השתתף בו גם עם אופנוע.

 

 


 

לא לאפריקה, כן לדרום אמריקה

מירוץ הדקאר הוזנק לראשונה בשנת 1979 מבירת צרפת, פאריז, והסתיים בבירת סנגל, דקאר. במשך כל שנות התחרות הייתה יבשת אפריקה מרכז המירוץ המפרך ויעדו הסופי, כאשר דרום אירופה מציעה את קטעי הפתיחה הסטנדרטיים. בשנת 2008 בוטל המירוץ עקב איומי ארגוני טרור, ושנה אחר כך זינק שוב לדרכו, אך ביבשת דרום אמריקה, שם הוא מתקיים זו השנה השלישית ברציפות.

 

קרלוס סיינז, אלוף העולם בראלי לשעבר ומי שניצח את המירוץ בשנה שעברה, יהיה גם השנה פייבוריט עם מכונית מירוץ שתכונה פולקסווגן טוארג דיזל. עם זאת הוא צפוי לתחרות לא קלה מצדו של נאסר אל עטייה, הקטארי הוותיק, שמתחרה עם רכב דומה, או סטפן פטרהנסל שניצח את המירוץ שש פעמים עם אופנוע ושלוש עם מכונית, כשהוא מצוייד במכונית על בסיס ב.מ.וו X3. הפייבוריטים לנצחון בין הרוכבים יהיו זוכי השנתיים האחרונות, סיריל דפרה ומארק קומה, שניהם עם ק.ט.מ.

 


גם הקראוון מצד ימין יקח חלק במירוץ (צילום: AFP)

 

תוואי הדרך, כנהוג במירוצי הדקאר, משתנה משנה לשנה. הפעם הוא מגיע צפונה מבעבר, לחמישה מחוזות צפוניים בארגנטינה, כולל מדבר המלח הגדול המוכר היטב לתרמילאים ישראלים, הסלאר. בצ'ילה הסמוכה יגיעו המתחרים לאריקה, העיר הצפונית במדינה שנמצאת סמוך לגבול עם פרו. כמה שינויים גם נעשו בתקנון המירוץ השנה, בהם הגבלת יכולת מערכות הניווט והגבלת נפח מנוע קטגוריית האופנועים הבכירה ל-450 סמ"ק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כלי הרכב ממתינים לזינוק
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים