שתף קטע נבחר

רק 153 מבני דיור ציבורי יחוזקו מפני רעש אדמה

תוכנית שיוזמים המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד הבינוי תכלול חיזוק מבנים בבית שאן, קרית שמונה, טבריה וחצור הגלילית. העלות נאמדת ב-90 מיליון שקל למשך 3 שנים. "חובתנו לאזרחי מדינת ישראל היא לשים את נושא רעידות האדמה בראש סדר העדיפויות הלאומי ולמנוע את האסון הבא"

תוכנית חדשה לחיזוק מבני דיור ציבורי מפני רעידות אדמה מתגבשת בימים אלה. בשלב הראשון מדובר על מבנים ביישובים באזור סיכון א': קריית שמונה, בית שאן, טבריה וחצור הגלילית, שבו קיימים 153 מבנים שבממוצע בכל אחד מהם 19 יחידות דיור.

 

 

יוזמי התוכנית, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד הבינוי והשיכון, מציינים כי עלות התוכנית נאמדת ב-90 מיליון שקל למשך שלוש שנים, וכי על פי המתווה יחוזקו כ-400 דירות מדי שנה. העבודות עתידות להתבצע בתוך כחודשיים.

 

בישראל קיימים מבנים רבים שנבנו בשנת 1980 ואינם מותאמים לתקני הבנייה העמידים בפני רעידות אדמה. חלקם שייכים לדיור הציבורי. האירועים האחרונים בעולם הציפו את הבעיה ואת הדרישה להיערך בהתאם גם למען זכאי הדיור הציבורי.

 

במשרד לפיתוח הנגב והגליל, בראשות מנכ"לית המשרד, אורנה הוזמן בכור ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מרדכי מרדכי, הוחלט להיערך לכל תרחיש אפשרי של רעידת אדמה ולחזק את המבנים שבהם מתגוררים זכאי הדיור הציבורי. כמו כן הוחלט כי נוסף על חיזוק המבנים יבוצע שיפור ושיפוץ חזות הבניינים.

 

"יש לפעול באופן מיידי"

"אסור להמתין לקטסטרופה ולפעול רק אחרי שתוקם עוד ועדת חקירה אחרי אחרי אובדן חיי אדם", אמר המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום.

 

"יש לפעול באופן מיידי ולהשלים בדחיפות את התוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. חובתנו לאזרחי מדינת ישראל, היא לשים את נושא רעידות האדמה, כמו נושאים נוספים, בראש סדר העדיפויות הלאומי ולמנוע את האסון הבא. זאת, כחלק ממעבר לאג'נדה אזרחית".

 

שלום הוסיף כי התוכנית שמוביל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, מטפלת באזורי הסיכון הגבוהים יותרץ עם זאת הוא הדגיש: "אנו נמשיך ונרחיב אותה גם לאזורים נוספים במטרה להניע תהליך כלל ארצי שהכרחי בעת הזו" . 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
דיור ציבורי
צילום: חגי אהרון
סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה
צילום: AFP
מומלצים