שתף קטע נבחר

להקת הפלמנקו על שם גאדס תגיע לישראל

הלהקה על שם הרקדן האגדי המנוח, אנטוניו גאדס, מציינת 75 שנה להולדתו ותופיע בישראל עם שלושת יצירות הדגל של האמן: "חתונת הדמים", "סוויטה פלמנקה" ו"כרמן"

להקת הפלמנקו של הרקדן האגדי המנוח, אנטוניו גאדס, חוזרת לישראל לסיבוב הופעות בתל אביב, חיפה וירושלים. הלהקה, שמציינת 75 שנה להולדתו של גאדס, תפתח את סיבוב ההופעות הישראלי ב-24 בפברואר בהיכל התרבות בתל אביב, עם "חתונת הדמים", שנוצרה בהשראת המחזה של פדריקו גרסיה לורקה, ונחשבת לאחת היצירות הדרמטיות הגדולות של המחול הספרדי העכשווי. לצד יצירה זו תוצג גם "סוויטה פלמנקה", יצירה בה מחזיר גאדס לבמה את הפלמנקו המסורתי.


כרמן. יצירה שעובדה לקולנוע במקורה (צילום: javier del real)

 

למחרת תציג הלהקה את "כרמן", אשר נוצרה במקורה לגרסה הקולנועית של הבמאי הספרדי הנודע, קרלוס סאורה, בה השתתף גאדס. הסרט, שיצא לאקרנים ב-1984, היה מועמד לפרס האוסקר האמריקני כסרט הזר, וזכה להצלחה בינלאומית גדולה. בעקבות ההצלחה החליט גאדס ליצור גם גרסה בימתית להפקה, והיצירה עלתה בבכורה על הבמה בפריז בכיכובה של הרקדנית האגדית, כריסטינה הויוס, שרקדה עמו גם בגרסה הקולנועית.


סוויטה פלמנקה. הפלמנקו המסורתי חוזר לבמה

 

להקתו של גאדס העלתה את היצירה "כרמן" גם בביקורה האחרון בישראל לפני כשנתיים וזכתה לביקורות משבחות. בתפקיד כרמן רקדה אז, סטלה אראוזו, שותפתו של גאדס לבמה שמנהלת מאז מותו את הלהקה. בביקורה הנוכחי של הלהקה בישראל, תיכנס לנעליה של אראוזו הרקדנית הצעירה, ונסה ונאסו, כוכבת עולה בסצנת הפלמנקו והמחול הספרדי.

 

אנטוניו גאדס, נולד ב-1936, באליקנטה שבספרד וכבש את דרכו משכונות העוני ועד היכל התהילה של כוכבי המחול העולמי. גאדס נחשב לאחד ממפיציה הגדולים של תרבות הפלמנקו בעולם, וכמבצע ויוצר אגדי. חודשים ספורים לפני מותו ב- 2004, הקים גאדס קרן שמטרתה לטפח את מורשתו האמנותית, להפיץ את יצירתו ולקרב את המחול הספרדי לקהלים בכל רחבי העולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
להקת הפלמנקו של גאדס. בקרוב אצלנו
צילום: getty images
לאתר ההטבות
מומלצים