שתף קטע נבחר

בלקברי PlayBook: מולטי-טאבלט

לקחנו את הפלייבוק לסיבוב בתערוכת CES, והתרשמנו מיכולותיו ומהממשק המעניין שלו. מה עושה הבלקברי טאבלט, שלא עושה שום אייפד ושום גלקסי טאב - ובמה הם בכל זאת מנצחים אותו?

<< אסוס מציגה: הטאבלט החזק בעולם

 

RIM, קנתה את עולמה בזכות הבלקברי, הסמארטפון העסקי הפופולרי. לפני שלושה חודשים הכריזה החברה על מחשב לוח חדש ומרשים, שקיבל שם לא עסקי במיוחד - פלייבוק. יחד איתו, הושק גם קמפיין שנועד לנפץ את התדמית המרובעת וה"רפובליקנית" של מכשירי החברה האמריקאית, שכלל פרסומות עם ראפרים ועוד.

 

בואו להגיב בעמוד הפייסבוק של ynet

 

האם הפלייבוק הוא המוצר שיחולל מהפיכה עבור RIM? לקחנו אותו לסיבוב קצר, וגילינו מחשב לוח מבטיח ומעניין.

 


  

מגע גם מעבר למסך

הפלייבוק הוא טאבלט נאה, בעל מסך רב מגע בגודל שבעה אינץ' (בדומה לסמסונג גלקסי טאב). יש לו מעבד ARM כפול ליבה במהירות של גיגהרץ, וגם זיכרון של גיגה.  מסגרת המסך עבה למדי, מה שנראה במבט ראשון כמו בחירה עיצובית גרועה. אבל בפועל, יש לפלייבוק אס מעניין בשרוול: גם המסגרת מזהה מגע, והיא חלק מממשק השליטה במכשיר. אם תעבירו עליה אצבע מלמטה למעלה - תעברו למסך הבית. תנועה הפוכה תפתח חלון משימות ותהליכים.

 

RIM שמה דגש מיוחד על ריבוי משימות. ברוב מכשירי המגע אינכם יכולים לראות את כל התהליכים שפועלים באותו רגע, או לצפות גם במשחק שהפעלתם וגם בדפדפן בו זמנית (תכונה פשוטה ובסיסית של מערכות הפעלה כמו חלונות או OSx).

 

אולם מערכת ההפעלה הייעודית שפותחה עבור הפלייבוק מאפשרת את זה בקלות. הפעלנו עליו את הדפדפן, משחק (עם גרפיקה מרשימה מאוד) ואת גוגל Maps, וכולם הוצגו לנו בתור חלונות מוקטנים במסך הבית. הניווט מחלון לחלון נעשה בגרירת אצבע. בנוסף, יש לה ווידג'טים מגניבים במסך הבית, שמאפשרים ניווט ושליטה נוחים ויעילים.

 

את מצלמת המכשיר לא הצלחנו לבחון כמו שצריך, בגלל התאורה הגרועה של ביתן RIM בתערוכה. גם אפליקציות מוכרות לא יכלנו לבדוק עליו. למה? כי אין.

 


 

ומה עם אפליקציות?

מערכת ההפעלה החדשה אמנם נראית מבטיחה מאוד, והממשק הידידותי הוא קפיצת דרך משמעותית עבור RIM - אבל עדיין, מדובר במערכת הפעלה צעירה. מה זה אומר? שלא תמצאו עבורה יותר מדי אפליקציות בשלב זה. עדיין לא הושקה חנות תוכנות רשמית שמיועדת לפלייבוק, וסביר להניח ש-RIM תעלה אותה לאוויר בקרוב. כמו כן, ככל הנראה שהחברה תפעל להתאמת אפליקציות קיימות למחשב הלוח החדש.

 


 

בשורה התחתונה, מדובר בטאבלט מעניין ומרשים. החומרה שלו מאפשרת ביצועים טובים, ותמיכה גם בפלאש, גם ב-Air, גם בג'אווה וגם ב-Open GL (למשחקי תלת ממד מורכבים).

 

הוא צפוי להיות מושק ברבעון הראשון של השנה, אבל עדיין לא נחשף המחיר שלו. יתכן ש-RIM תייעד אותו דווקא לשוק ארגוני, כדי להתחרות בסלייט 500 של HP. כרגע לא ידוע מתי ינחת בישראל, אולם ככל הנראה שהוא יגיע קודם למדינות בעלות פריסה נרחבת של רשתות דור רביעי.

 

מה דעתכם? הבלקברי טאבלט יכול לנצח את האייפד, למרות שאין מאחוריו חנות אפליקציות גדולה? ספרו לנו בטוקבקים

 

האם מיקרוסופט בונה מערכת הפעלה לטאבלטים? >>

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טאבלט בלקברי פלייבוק
צילום: עומרי לוי
מומלצים