שתף קטע נבחר

רשת מק דיוויד קמה לתחיה?

רשת הקמעונאות ביג זול החליטה להקים מחדש את רשת ההמבורגרים האייטיזית מק דיוויד, כרשת ארצית, וסניף ראשון ייפתח החודש בנצרת עילית. אבל בחיפה עדיין פועל סניף של רשת מק דייויד הישנה. ביג זול: "רשמנו את המותג על שמנו"

האם על חורבותיה של רשת ברגר קינג תקום לתחייה רשת מק דיוויד? בעלי רשת ביג זול יפתחו ב-18 בינואר המבורגריה בנצרת עילית שתיקרא "מק דיוויד", (Mac David) במקום ותהיה, לפי הכרזתם, הסניף הראשון ברשת המבורגרים חדשה-ישנה.

 

 

בביג זול מתכננים לפתוח סניפים נוספים בצפון תחת אותו השם, כבר בשנה הקרובה, כדי שאלה יתחרו במקדונלד'ס ובורגר ראנץ', וטוענים: "זה הקאמבק של השנה בתחום המזון המהיר". יוסף אשקר מבעלי ביג זול אף מסר: "החזון של רשת מק דיוויד 2011 להשתלב כרשת השלישית בענף הפאסט- פוד המבורגרים בישראל, על ידי שיפור איכות המנות והורדת המחירים בכ- 20% מהמחירים הנהוגים בענף".

 

מנהל הסניף בחיפה: "לא פנו אלי"

אבל מסתבר שאנשי ביג זול לא ידעו שהרשת האייטיזית לא נעלמה לחלוטין, ונותר לה סניף בודד בחיפה, ברחוב טרומפלדור בנווה שאנן, שלא ברור כיום הקשר בינו לבין המפעילים המקוריים של הרשת. הבעלים, אניס רוחאנה, לא שמע על המיזם החדש. "אני מנהל את הסניף בחיפה משנת 1982", אמר ל-ynet, "וכיום זה הסניף היחידי שנשאר מהרשת מכל המדינה. אני לא מכיר את הסניף בנצרת עילית, לא פנו אלי, ולא דיברו איתי, ויש לי את הזכויות על השם". 

 

בעבר, היו לרשת סניפים בת"א וסניף מיתולוגי באילת. זו רשת ישראלית במקור, שנוהלה על-ידי שותפים ישראלים (שמו של אחד מהם היה דוד ומכאן השם) ואף נתבעה על-ידי רשת מקדונלד'ס בשל הדימיון בשמות.

 

בפתיחת הסניף החדש ברשת מק דייויד החדשה, הושקעו כ-1 מיליון שקל, והוא ממוקם בתוך מתחם ביג זול, באזור התעשייה הר יונה בעיר, ומחיר ארוחת המבורגר, ללא הגדלה, תעלה שם 29.90 שקל. לפי ביג זול, מנהל רשת מק דייויד החדשה, יהיה נדב קרודו 43, בעברו זכיין של רשת בורגר ראנץ' במשך 17 שנה.

   

ברשת ביג זול מסרו בתגובה: "בנוגע לסניף הקורא לעצמו מק דיוויד ועדיין פעיל בחיפה, לאחר כל הבדיקות שנערכו על ידנו במשרד המשפטים ורשם הסימנים המסחריים, נמצא כי אין כל רישום למותג מק דיוויד, על כן רשמנו את שם המותג מצידנו". 

 

לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה וצרכנות


פורסם לראשונה 10/01/2011 19:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הלוגו החדש. מק דייויד
צילום: עידוא דגן
מק דייויד נצרת עילית
צילום: עידוא דגן
יש גם בחיפה
צילום: עידוא דגן
מומלצים