שתף קטע נבחר

דיווח: יוניפי"ל מצמצם סיורים עקב המשבר בלבנון

התפטרות שרי חיזבאללה משפיעה גם על המצב בצפון: עיתון המקורב לחיזבאללה דיווח כי כוחות האו"ם צמצמו סיורים בדרום לבנון. חרירי נפגש עם ארדואן באנקרה ויחזור כעת ללבנון

האו"ם מצמצם את נוכחותו בדרום לבנון, בעקבות המשבר במדינה . היומון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, דיווח הבוקר (יום ו') כי כוחות יוניפי"ל החלו לצמצם את סיוריהם בדרום לבנון, עקב החשש מהתלקחות בזירה, עם התקרבות מועד פרסום דו"ח ועדת החקירה הבינלאומית על רצח רפיק אל-חרירי.

 

 

על פי הדיווח, במקביל לצמצום הסיורים של כמה מגדודי יוניפי"ל קיימו רוב מפקדי הגדודים שיחות עם שגרירויות ארצותיהם בלבנון וכן עם הגורמים הרשמיים במדינה, בניסיון להבטיח את ביטחונם של החיילים המוצבים בגזרת הגבול עם ישראל.

 

ראש הממשלה הלבנוני, סעד אל-חרירי, ישוב לארצו לראשונה מאז התפטרו עשרת שרי חיזבאללה, וגרמו להפלת הממשלה. חרירי, שנפגש עם נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, בעת שפרץ המשבר, נפגש מאז עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ונועד היום עם ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן.

 

אחמט דבוטאולו, שר החוץ הטורקי, אמר עוד לפני הפגישה באנקרה כי "היציבות של לבנון חשובה מאוד ליציבות האזור. אנחנו מגדירים את כל הלבנונים כחברים של טורקיה". ארדואן וחרירי לא ערכו מסיבת עיתונאים בתום הפגישה ביניהם.

 

ועדת החקירה לרצח ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי, צפויה להגיש בקרוב מאוד את מסקנותיה. לפי המסתמן, יטילו חבריה על חיזבאללה ואנשיו את האחריות להתנקשות ויגישו נגדם כתבי אישום בינלאומיים. בניסיון להגביר את הלחץ על חרירי הבן, ראש ממשלת לבנון, התפטרו שרי חיזבאללה שעה שהוא עצמו נועד בוושינגטון עם אובמה. בכך הפכה הממשלה בביירות לממשלת מעבר.

 

אנשי האופוזיציה העבירו אולטימטום לחרירי ואמרו לו כי יוכל להישאר בתפקידו אם ייכנע לדרישת חיזבאללה ויפסיק לאלתר את שיתוף הפעולה עם ועדת החקירה של האו"ם לבדיקת נסיבות רצח אביו. ביממה האחרונה נמשכו הניסיונות להרגיע את הרוחות בלבנון. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הבטיח אמש שלא לגרור את המדינה למלחמת אזרחים, אולם זמן קצר לאחר דבריו הושלכו שני רימוני יד לעבר סניף מפלגתו של הגנרל בדימוס מישל עון, הנחשב בן בריתה של תנועת חיזבאללה.

 

הבכיר הביטחוני לשעבר דורש מהאו"ם ראיות

במקביל להתפתחויות בלבנון,

התכנסה היום ועדת האו"ם החוקרת את רצח אל-חרירי לדיון בדרישתו של ראש שירותי הביטחון הלבנוניים בתקופת ההתנקשות, ג'מיל א-סייד, לקבל לידיו את הראיות שהובילו למעצרו במשך כארבע שנים כחשוד במעורבות במעשה, עד ששוחרר על-ידי ועדת החקירה שלא הצליחה לבסס את טענותיה נגדו.

 

מהלך זה עלול רק לשחק לידיו של נסראללה, שכן א-סייד האשים את חברי הוועדה בגיוס עדי שקר במטרה להפלילו, והודיע כי הוא מתכוון להגיש תביעות אישיות נגדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוניפי"ל. מצמצם סיורים
צילום: AP
ארדואן וחרירי באנקרה, היום
צילום: רויטרס
מומלצים