שתף קטע נבחר

אומרים לנו שיש סקס מופרע

30 אחוז מהנשים סובלות מהפרעת הזקפה של בן הזוג שלהן ומפתחות בגללה הפרעה בתפקוד המיני הנשי. ד"ר אריק שכטר מביא סיפור אמיתי של זוג נשוי ואוהב שנתקל בבעיה באמצע החיים והתבייש לבקש פתרון. לא עוד

כאשר ענת, קופירייטרית מטופחת ומצליחה בת 46, הנשואה לאבי בן ה-49 ואם לשלושה ילדים, נכנסה שוב למשרדי כדי להתלונן על מצב רוח ירוד ועייפות לא מוסברים, שאלתי אותה: "מה באמת מפריע לך?". רגע של מבוכה השתרר בחדר ואז היא אמרה בשקט: "יש לי בעיות עם אבי, התרחקנו מאוד בזמן האחרון ואנו רבים המון".
אחרי עוד שתיקה קצרה, הוסיפה ענת: "אבי נמנע ממני, תמיד הולך לישון לפני או אחרי וגם אני לא מרגישה שבא לי בכלל".

 

בואו לדבר על זה בעמוד אתר לאשה בפייסבוק

 


כשהכל בסדר, גם הסקס בסדר (צילום: Index Open)

 

אבי מתחמק, והזקפה שלו גם

אבי, שמגיע אלי לעתים רחוקות בגלל הסוכרת, תמיד מתחמק משאלותיי לגבי הפרעה בזקפה, בעיה אופיינית לחולי סוכרת רבים. בעוד הוא שותק, ענת פורצת בבכי ומספרת שהם כמעט לא מנסים לשכב וכשכבר כן, אבי לא יכול להגיע לזקפה, למרות שענת מנסה מאוד לעזור. 

כעת, גם כשהוא מנסה ליזום, מרוב ייאוש ותסכול, ממש כבר אין לה חשק. פעם חשדה שאולי יש לו מישהי אחרת ולכן הוא לא נמשך אליה, אבל עכשיו כבר לא אכפת לה, ענת חוששת שהיחסים שלהם הרוסים.


היחסים עלולים להיהרס בהיעדר יחסי מין קבועים ומספקים בין בני הזוג (צילום: Index Open)

 

מתביישים מהרופא, מזמינים כדורים באינטרנט

מצב בו גברים מפתחים הפרעה בזקפה, לרוב בגלל מחלה גופנית אחרת כמו סוכרת, יתר לחץ דם או עישון, הוא שכיח מאוד אך רבים מהם לא משתפים את בת הזוג שלהן בבעיה, האגו, כן האגו, הוא זה שעוצר בעדם לעשות זאת כמו גם לשתף את רופא המשפחה לרופא ולקבל טיפול נאות. 

במקום זאת, הם מתחמקים ממנו ולא צוחקים מבדיחות על פולניות. האישה שלהם - שאין לה מושג שההפרעה בזקפה אינה ביטוי לירידה בחשק, אלא תוצאה של מחלה - נפגעת, חושדת ואז מתחיל מעגל קסמים של התרחקות, כעס ותסכול הגולש מעבר לחדר המיטות.

 

לעתים כל החיים מתהפכים. משיחה עם אבי התברר שהוא לא סיפר לי על בעייתו, כיון שכמו גברים רבים אחרים לא קישר את בעייתו לבעיה רפואית והיה נבוך מאוד לשאול את הרופא, אז הוא הזמין כדורים באינטרנט, שכמובן לא עבדו, כמו בהרבה מקרים של זיופים והחליט שהוא כישלון גמור והרים ידיים. אבי שמע שהתרופות המקוריות יקרות מאוד וממילא כבר לא האמין בהן בגלל הכישלון עם הזיופים שחשב שהם הדבר האמיתי.  


האגו מונע מהגבר לספר לבת הזוג ולרופא שלו שיש לו בעיה (צילום: GettyImages)

 

שליש מהזוגות סובלים מהבעיה - ושותקים

מה שקרה לענת מאפיין 30% מהנשים שבן זוגן סובל מהפרעה בזקפה. הן מפתחות גם כן הפרעה בתפקוד המיני. זה יכול להיות ירידה בחשק כמו שקרה לענת, וגיניזמוס או כאב ביחסי מין. ידוע שנשים רבות משמשות כשרות הבריאות של המשפחה, אז קדימה בנות! פנו לרופא כאשר האושר שלכן מתמוטט נוכח הפרעה בזקפה של בן זוגכן השותק או בכל בעיה מינית אחרת שלכן או שלו.

 

התרופות לזקפה, לויטרה, ויאגרה, וסיאליס יכולות לפתור ברוב המקרים את ההפרעה בזקפה וכתוצאה מכך את הניכור שפלש לחיי המשפחה שלכן. 

לבסוף, אבי טופל בהצלחה בתרופה חדישה והזדקק לחצי מהמינון המירבי. אבי הופתע שמחיר התרופה בקופות החולים נמצא סביר בהחלט, תוצאה של מהפכה תמחורית שממש לאחרונה הציעה חברת באייר יצרנית הלויטרה לטיפול בהפרעה בזקפה. פרטים רבים על הפרעות אלו ניתן למצוא באתר החברה הישראלית לרפואת מין.

  

  • הכותב, ד"ר אריק שכטר, מומחה לרפואת המשפחה וסקסולוג, בשרותי בריאות כללית, חיפה

 

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפרעות בסקס שאפשר לפתור
צילום: Index Open
ד"ר אריק שכטר
צילום: אביב חופי
לאשה בפייסבוק
מומלצים