שתף קטע נבחר

דגן מתעתע? "אולי איראן תשיג פצצה לפני 2015"

אחרי שאמר שהאיראנים כנראה לא ייצרו נשק גרעיני לפני 2015 ועורר הדים, בפרידה מוועדת החוץ והביטחון תיקן ראש המוסד את הערכתו: "הם יכולים להאיץ וזה יהיה ב-2014"

ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, ממשיך במסע הפרידה - והפעם מנסה להבהיר שאינו מזלזל באיום האיראני: בדיון שנערך היום (ב') בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר דגן, כי "ההערכה היא שאיראן תשיג נשק גרעיני באמצע העשור. אולי זה יהיה מוקדם יותר, או אולי היא יכולה להאיץ יותר וזה יהיה ב-2014".

 

 

דגן אמר בשבוע שעבר שאיראן כנראה לא תשיג פצצה גרעינית עד 2015, וספג ביקורת - לפי דיווחים גם ננזף על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפעם הוא הבהיר: "האתגר הגרעיני האיראני יישאר משמעותי מאוד. לוח זמנים כזה או אחר לא ישנה את העובדה המהותית, שאיראן חותרת ליכולת גרעינית צבאית ובתסריטים מסוימים היא יכולה לקצר את הזמנים". הוא אמר כי חשוב ללמוד את הלקח מצפון קוריאה, "שלא טופלה כראוי ולא קיבלה תשומת לב מהקהילה הבינלאומית". 


ח"כ מופז עם דגן בוועדת החוץ והביטחון (צילום: גיל יוחנן)

 

בהמשך דבריו התייחס ראש המוסד היוצא לאתגרים הנוספים שעומדים בפני ישראל וקהילית המודיעין שלה. בהקשר זה הוא ציין את האתגר הפלסטיני שלו השלכות רבות ואת המלחמה בטרור.

 

לגבי חיזבאללה הוא אמר, שהדבר יהווה אתגר משמעותי לנוכח עוצמת האש שברשותו ויכולתו לאיים על מרכזי אוכלוסייה בישראל.

 הוא מנה גם את הג'יהאד העולמי כחלק מהאתגרים שעומדים בפני מערכת הביטחון במדינה. "קהילית המודיעין תצטרך להתמודד עם אתגרים אלה, ולהערכתי היא תעשה זאת בהצלחה", סיכם דגן.

 

מחליפו של דגן בתפקיד, תמיר פרדו, הוא בן 57 ועשה את מרבית שנות חייו הבוגרים בשירות ביטחון מדינת ישראל. את שירותו הצבאי הוא התחיל כקשר וכקצין קשר בסיירת מטכ"ל, כנראה בתקופה שיוני נתניהו היה מפקד הסיירת. השמועה אומרת שהוא היה קצין קשר של נתניהו והשתתף במבצע אנטבה, אולם קשה לברר נקודה זו בגלל שפרדו מתרחק בקנאות מהתקשורת - גם בשנתיים האחרונות, שבהן היה אזרח.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דגן נפרד מיו"ר הכנסת
צילום :גיל יוחנן
מומלצים