שתף קטע נבחר

צילום: Gettyimages Imagebank

צ'או במבינו. 10 הערות לסיכום המחזור

הבעיות בין מוני הראל לאלי טביב לא הפריעו להפועל תל אביב לדרוס על הדשא את הפועל עכו. במכבי תל אביב מרוצים מהספתח של מוטי איוניר, במכבי חיפה זקוקים בדחיפות לבלם, רוני לוי מכניס ראש בריא למיטה חולה אנושות וניר קלינגר צריך להירגע. דני נוימן? אין חדש בקופסה

המחזור ה-18 בליגת העל נסגר אמש בניצחון האדיר של הפועל תל אביב מול הפועל עכו, אבל עוד לפני כן היה לנו את הניצחון הראשון של מוטי איוניר על הקווים כמאמן מכבי תל אביב, התיקו בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, ההתפטרות של אורי מלמיליאן מבית"ר ירושלים ועוד מטעמים. 10 הערות, הנה אנו באים.

 

 

1. שחררו את במבי. עזבו אתכם מפגישות סולחה אצל שטרן חלובה. הפועל ת"א משותקת כמעט לחלוטין בגלל השנאה היוקדת בין מוני הראל לאלי טביב. השניים מעולם לא אהבו אחד את השני, אבל לפני שלוש שנים הראל נשאר בלי כסף, וללא ההצלה של טביב, האדומים לא היו מגיעים לשום מקום.

 

אז טביב יכול לאבחן פסיכולוגית את הראל, מוני מצידו יכול לשלוח מכתבים חסרי תוחלת לטביב, אבל השורה התחתונה ברורה: בסוף העונה, צריך כל צד להניח מעטפה ובה ההצעה לרכישת החלק של השותף השני - מי שישלם יותר ינצח. אחרת, מי שישלם תהיה הקבוצה.

 

2. אולי בעצם הם עובדים על כולנו? הדיסוננס בין קרבות הבעלים ליכולת של הקבוצה על הדשא הוא בלתי נתפס, בטח בקריטריונים של ארץ הקודש. בכל קבוצה אחרת הכל כבר היה מתפרק מזמן. בהפועל זה לא קורה, והרביעיות ממשיכות לזרום כמו מים. איתי שכטר נפצע בדקה 2? שהר עולה מהספסל ומסיים עם צמד. אפרופו שכטר האומלל, בקצב הפציעות שלו בהפועל עוד יצטערו שלא מכרו אותו לקייבו בשבוע שעבר.


איתי שכטר. פציעה אומללה שסיימה לו את העונה (צילום: אלי אלגרט)

 

3. זה רוברטו. כשמיטשל גולדהאר טס לגרמניה בתחילת הפגרה כדי להחתים את רוברטו קולאוטי, הוא בוודאי רצה שהחלוץ הישראלי/ארגנטיני יבקיע שערים כאלה: הראשון בתנועה מצוינת ללא כדור, השני במיומנות טכנית גבוהה לחיבורים. שלושה שערים בשישה ימים היה ההספק של קולאוטי בשני המחזורים האחרונים. אם ימשיך ביכולת הזו, למכבי יש סיכוי להיאבק על התואר עד סוף העונה.

 

4. העבודה של איוניר. מכבי ת"א עדיין סובלת מליקויים רבים. המעבר מהגנה להתקפה מסורבל מדי וחלק מהשחקנים לא בכושר ראוי. אם יש משהו שאיוניר הצליח לעשות בחמשת האימונים שהעביר לקראת סכנין הרי זה ברמת האישית. שחקנים כמו קולאוטי, האריס מדוניאנין, יובל אבידור ומאור בוזגלו נראו אחרת לגמרי בדוחא. עם הרבה ביטחון ואמונה בעצמם, שהביאו לניצחון המשכנע במגרש לא פשוט. עכשיו איוניר חייב לנצח מול אשדוד והפועל פתח תקווה, כדי לבוא במצב רוח טוב לדרבי.


מאור בוזגלו ורוברטו קולואטי. פריחה מחודשת? (צילום: אלי אלגרט)

 

5. נזכר מאוחר מדי. מלמיליאן היה צריך להתפטר כבר מזמן. כשהבין שאין לו גיבוי של ממש מהמערכת בקרב מול דאריו פרננדס, או כשהשחקנים פשוט לא מילאו את ההוראות שלו. ככל שהמשיך לנסות לשרוד בתפקיד, כך פגע בכבודו המקצועי ובמוניטין שלו. בקיץ דיברו עליו כמועמד לאמן במכבי ת"א לצד אבי נמני. בסופו של דבר, שני מספרי 8 נזרקו מעמדת המאמן. להיות סמל כשחקן לא בהכרח הופך אותך למאמן מוצלח.

 

6. דווקא בית"ר רוני? בשבוע שעבר התמודד רוני לוי על תפקיד מאמן מכבי ת"א והפסיד למוטי איוניר. אתמול הוא כבר החליט להכניס ראש בריא מאוד למיטה חולה אנושות. חוזה לעונה וחצי במועדון שנמצא על פרשת דרכים, עם בעיית בעלות וקשיי נזילות וסגל שסובל מבינוניות יתר ומספר רב של שחקנים חסרי ניסיון. אז עכשיו יהיה כסף לחיזוק? ואם לא, מה יעשה לוי שהיה רגיל לאמן כל השנים בקבוצות עם תקציב גבוה? ללא ספק, לוי לקח על עצמו אתגר ענק.

 

7. אלישע חייב בלם. התיקו הביתי מול הפועל ב"ש הוא לא אסון כל כך גדול. לכל קבוצה יש את הנפילות שלה במהלך העונה, וכפי שהתפתח המשחק, תוצאת תיקו היא סבירה. הבעיה ארוכת הטווח של אלישע היא הצורך להחתים מיד בלם איכותי. אריק בנאדו לא מספיק, ושי מימון לא מספיק טוב בשביל ליגת העל. מה שליאור אסולין עשה לו בקריית אליעזר גבל בהתעללות. בלי בלם איכותי במרכז ההגנה, חיפה תתקשה להתמודד מול ההתקפות החזקות של היריבות לצמרת.

 

8. קלינגר חייב להירגע. גם אם השופט טועה, למאמן אין שום לגיטימציה להשתולל כפי שמאמן הפועל ב"ש עשה בקריית אליעזר. ניר קלינגר חייב לזכור שהוא אמור להוות דוגמא לשחקנים ולאוהדים, ושמצלמות הטלוויזיה מנציחות כל דבר שאתה עושה, בכל רגע נתון. זה היה מכוער ולווה גם בזריקה מטופשת של המעיל על הספסל. קלינגר, נא להירגע, אתה עושה עבודה מצוינת בבאר שבע וחייב לקחת דברים בפרופורציות.


ניר קלינגר. לא קרה כלום מאמן, תירגע! (צילום: חגי אהרון)

 

9. דני שובבני. מדור הפנינים של דני נוימן מתקמבק. והפעם, המשחק אמש בין הפועל ת"א לעכו. במהלך המחצית השנייה הצהיר נוימן: "תמוז יהיה החילוף הבא. הוא לא הגיע למשחק היום הוא חלש. למרות זאת, הוא יכול לכבוש". לוגיקה צרופה. בסופו של דבר יכול היה נוימן לטעון אמת דיברתי: תמוז לא היה משהו, כבש ואחר כך הוחלף. פרשנות במיטבה.

 

10. המחזור הבא. רוני לוי היה מעדיף לבחור לעצמו מקום קצת יותר נעים לפרמיירה. המגרש המבאס בווסרמיל, הדשא הגרוע והתפאורה ביציעים בטח לא יסייעו לשחקניו. מנגד, באר שבע, מעודדת מההופעה

המצוינת והתיקו מול סגנית האלופה. המפגשים בין קלינגר ללוי כמאמנים היו תמיד מרתקים מבחינה טקטית. מעניין מה מכין הפעם קלינגר ללוי, והאם אפקט החלפת המאמן יעבוד בבית"ר כפי שהוא עבד עד עתה במכבי ת"א.

 

מכבי חיפה ממש רוצה להוכיח שהתיקו מול באר שבע היה מקרי, רק שהפעם היא מקבלת את בני יהודה בבית, כשהזהובים מרוצים אחרי הניצחון בשבת. לאיוניר מצפה משחק ביתי לא קשה במיוחד מול אשדוד. הפועל ת"א? על הדשא משחק קשה מאוד בחוץ מול עירוני קריית שמונה. מאחורי הקלעים ובכותרות הראשיות של העיתונים והאתרים: משחק קשה מאוד בין במבי טביב לבמבי הראל. שקט לא יהיה כאן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בן שהר, הפועל ת"א
צילום: אלי אלגרט
מומלצים