שתף קטע נבחר

עולם המים

מים ביאליק היתה כוכבת ענקית עם כובע אידיוטי בימי "בלוסום" העליזים בראשית הניינטיז. אחר כך היא נעלמה, חזרה בתשובה והיום היא מורה למדעי המוח שמפציעה בתפקידי אורח בסיטקומים כמו "תרגיע" ו"המפץ הגדול". לכבוד סיום העונה של קומדיית החנונים פגשנו אותה לשיחה על התהילה שחלפה ועל הסיכוי שתעלה לארץ

בכניסה לבית מלון בוטיק קטן ברחוב הירקון בתל אביב עומדת אמריקאית דתייה וממושקפת. היא לא מחפשת איפה היא החנתה את הסובארו סטיישן שלה, היא בדרך לראיון. אין שום דבר בהופעתה שיכול להסגיר שהיא היתה כוכבת טלוויזיה ענקית בשנות ה־90. האשה הזו, שנראית כמו עוד אחת מאלפי היהודים האמריקאים שמגיעים לישראל להיטען בקצת קודש וטחינה, היא מים ביאליק. פעם היא היתה בלוסום, הטינאייג'רית עם הכובע האידיוטי והריקוד שכל הבנות הכירו בעל פה בתחילת הניינטיז ושנחשבת עד היום לאייקון טלוויזיוני אמריקאי שרובנו גדלנו עליו.

ביאליק עדיין חיה קרוב להוליווד, בשכונה שקטה בלוס אנג'לס, עדיין מגיחה מדי פעם לתפקידי אורח בסדרות טלוויזיה, אבל הילדה הזו, שהיתה סוג של מיילי סיירוס של הניינטיז כשכיכבה בסיטקום "בלוסום יש רק אחת", היא כיום בת 34, נשואה ואמא שחזרה בתשובה לפני כמה שנים ובדרך גם הספיקה לעשות דוקטורט במדעי המוח וביהדות.

 

לו השנה היתה 1990, כאמור, הביקור של ביאליק בארץ הקודש היה הופך להיסטריה ששמורה היום לכוכבי "כמעט מלאכים" וג'סטין ביבר. גם אנחנו כאן עקבנו בהתמדה אחרי מעלליה של בלוסום רוסו, המתבגרת עם האף היהודי שאמה עזבה את המשפחה והיא נשארה תקועה עם אביה ואחיה הדבילים, החברה הכי טובה והברברנית שלה סיקס (ג'נה וון אוי) והאורחים המפורסמים שבאו לייעץ לה בפנטזיות שלה (רשימה חלקית: וויל סמית, דייוויד שווימר ואלף).


"הלכתי לקולג' כדי להיות בנאדם כמה שיותר נורמלי". מים ביאליק

 

הסדרה שודרה ב־NBC, מ־1990 עד 1995 עם כ־12 מיליון צופים לפרק. ביאליק הפכה למגה סטארית. אלא שאחרי ירידת הסדרה היא הלכה לקולג' ונעלמה אל השכחה. למעשה, ביאליק חזרה לשחק רק בשנים האחרונות, אחרי היעדרות ממושכת מהמסך לטובת עולם האקדמיה ומצוות פרו ורבו עם בעלה, מייקל סטון שלמד איתה ב־UCLA, איתו התחתנה ב־2003, ושהניבה עד כה שני בנים, מאיר, 5, ואפרים, בן שנתיים (הם זכו גם לשמות אמריקאיים - מיילס ופרדריק). לפני הביקור הנוכחי סיימה את הצילומים לתפקיד האורח של בסדרת הלהיט "המפץ הגדול". היא שיחקה בעונה השלישית, שתסתיים אצלנו אוטוטו, את איימי פרפלר, החברה החננה של שלדון (זוכה האמי ג'ים פרסונס) שמגיחה לכמה פרקים. "זו הפעם הראשונה שאני יכולה להיות מול המצלמה עם המשקפיים שלי. היא גם דמות חנונית כזאת ומוזנחת, אז זה היה נחמד, כי לא הייתי צריכה לשים הרבה איפור או לסדר את השיער. כיף לי לשחק דמות של חננה, כי זו מי שאני בחיים האמיתיים ועוד יותר כיף להיות בתוכנית כל כך פופולרית, כי בכלל לא הייתי בטוחה שאנשים ירצו לעבוד איתי שוב. הייתי מאוד חסרת ביטחון".

 

אפשר להבין את חוסר הביטחון שליווה את ההחלטה לחזור לביצה ההוליוודית, אחרי שנות היעדרות: "יש מטען שאתה סוחב, כשאתה ילד־כוכב", היא אומרת. "זו דרך אחרת לגדול. בגלל זה הלכתי לקולג' כדי להיות בנאדם כמה שיותר נורמלי".

 

את מתגעגעת לתקופת הכוכבות שלך?

"אני חושבת שלהיות טינאייג'רית זה קשה גם ככה, אז להיות כזו בטלוויזיה כשכל מיני אנשים מנתחים אותך ואומרים לך מה להיות ומה לא להיות זה אפילו יותר קשה. אבל ''בלוסום' היתה סדרה נהדרת להיות בה".

 

אומרים שזו ילדות טראומטית.

"לא יותר טראומטי מלבוא ממדינה מזרח תיכון נוירוטית שכל הזמן נמצאת תחת איום (צוחקת)".

 

היא הגיעה למדינת המזרח התיכון הנוירוטית עם בעלה, הילדים וחמותה לביקור השנתי והמי יודע כמה שלה. "אני מתה על ישראל, גדלתי במשפחה ציונית, המשפחה של אבא שלי הם צאצאים של חיים נחמן ביאליק. מאז שהתחלתי לבקר כאן, ישראל הפכה להיות חלק מאוד משמעותי מהחיים שלי ומהזהות שלי כיהודייה. גם כסטודנטית הייתי מאוד פעילה למען ישראל".

 

  • את הראיון המלא תוכלו לקרוא בגליון החדש של "פנאי פלוס" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"יש מטען שאתה סוחב, כשאתה ילד־כוכב"
לאתר ההטבות
מומלצים